AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Hvor gamle var deres barn da de fikk hull i øret? Tok dere hos frisør? Var det med pistol? Femåringen har ønsket seg hull i ørene i over et år, men vet ikke om vi burde vente lenger. Anonymkode: bd23b...731
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #2 Skrevet 8. oktober 2021 Så lenge barnet vil det selv så er det vel greit? Må ikke finne på å ta med pistol. Det er ikke hygienisk og resultstet blir penere, bedre og mindre smertefult hos piercer Anonymkode: 316c0...dfa 7
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #3 Skrevet 8. oktober 2021 Å ta med pistol hos frisør grenser til barnemishandling. Vent til ungen er gammel nok til å få hull på en trygg måte hos piercer som vet hva de holder på med. Frisører klipper hår. Anonymkode: 6bb65...6cd 7
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #4 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så lenge barnet vil det selv så er det vel greit? Må ikke finne på å ta med pistol. Det er ikke hygienisk og resultstet blir penere, bedre og mindre smertefult hos piercer Anonymkode: 316c0...dfa AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å ta med pistol hos frisør grenser til barnemishandling. Vent til ungen er gammel nok til å få hull på en trygg måte hos piercer som vet hva de holder på med. Frisører klipper hår. Anonymkode: 6bb65...6cd Og jeg hørte på slike råd. Betalte en formue på piercingstudio, fulgte alle renseråd, men det ble infeksjon dessverre. Lot det gro, tok senere hull hos frisør, null problem, senere har hun laget hull sjøl med desinfisert stoppenål, det gikk også helt fint. Anonymkode: 0ad0b...a79 5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #5 Skrevet 8. oktober 2021 Min får ikke før hun er gammel nok til å rense og passe på det selv. Så kanskje 8-10 år🤔 Anonymkode: 33452...fd6 1
Rosa Dartle Skrevet 8. oktober 2021 #6 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg fikk til jeg begynte på skolen, men nå starter de jo et år tidligere. Jeg tenker i utgangspunktet at de er gamle til å bestemme sånt selv da, men at det er greit å vite om at det gjør vondt. Ungen til en kamerat hadde hull i det ene øret i ganske mange måneder før hun tok neste 😄
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #7 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg tok med pistol hos frisør som 5-6 åring tror jeg. Om det var vondt, varte det i 2 sek. Ikke barnemishandling som noen over skriver. Jeg er ikke traumatisert, og har fortsatt hullene. Anonymkode: 87992...c4f 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #8 Skrevet 8. oktober 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Og jeg hørte på slike råd. Betalte en formue på piercingstudio, fulgte alle renseråd, men det ble infeksjon dessverre. Lot det gro, tok senere hull hos frisør, null problem, senere har hun laget hull sjøl med desinfisert stoppenål, det gikk også helt fint. Anonymkode: 0ad0b...a79 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tok med pistol hos frisør som 5-6 åring tror jeg. Om det var vondt, varte det i 2 sek. Ikke barnemishandling som noen over skriver. Jeg er ikke traumatisert, og har fortsatt hullene. Anonymkode: 87992...c4f Derfor gidder ikke jeg la ungene mine bruke verken sykkelhjelm, redningsvest eller bilstol heller. Det går da som oftest bra Anonymkode: 6bb65...6cd 8
Rosa Dartle Skrevet 8. oktober 2021 #9 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tok med pistol hos frisør som 5-6 åring tror jeg. Om det var vondt, varte det i 2 sek. Ikke barnemishandling som noen over skriver. Jeg er ikke traumatisert, og har fortsatt hullene. Anonymkode: 87992...c4f Er enig i at det ikke er barnemishandling, men det blir jo gjerne ikke et bra resultat. Da jeg skulle ta to hull til i det ene øret, gikk det ikke fordi det som var skutt med pistol var gjort helt skjevt og de da ville gått inn i hverandre. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #10 Skrevet 8. oktober 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Så lenge barnet vil det selv så er det vel greit? Må ikke finne på å ta med pistol. Det er ikke hygienisk og resultstet blir penere, bedre og mindre smertefult hos piercer Anonymkode: 316c0...dfa Jeg dro ungene med på piercing og tatovering studio. Her skulle vi gjøre ting skikkelig. Vel, vel, damen dro frem en sånn pistol, og sa det var det beste på barn. Anonymkode: 2c67f...39c 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #11 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor gamle var deres barn da de fikk hull i øret? Tok dere hos frisør? Var det med pistol? Femåringen har ønsket seg hull i ørene i over et år, men vet ikke om vi burde vente lenger. Anonymkode: bd23b...731 Helt ok så lenge barbet vil selv. Men anbefaler å ta begge ørene samtidig! Anonymkode: dad46...368 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #12 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg fikk som 7-åring ved skolestart, vil barnet ha selv så ser jeg ikke problemet. Satt barnevakt for et par fra sør-amerika, deres datter fikk hull i ørene når hun var 6.mnd. Anonymkode: 0a96d...c21
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #13 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tok med pistol hos frisør som 5-6 åring tror jeg. Om det var vondt, varte det i 2 sek. Ikke barnemishandling som noen over skriver. Jeg er ikke traumatisert, og har fortsatt hullene. Anonymkode: 87992...c4f Samme her, bare at jeg var 8. Folk overdriver noe voldsomt. Har venninner som tok på studio (hull nr 2) i stede og synes det var kjempevondt i forhold. Hos frisør med pistol er det i alle fall over før man rekker å registrerte at det har skjedd. Anonymkode: e2b9c...d48
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #14 Skrevet 8. oktober 2021 Tok hull da var jeg 7 og bestemte selv. Det var jo vondt, men traumatisk var det ikke. Anonymkode: 052eb...421
Tuppeluri Skrevet 8. oktober 2021 #15 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Og jeg hørte på slike råd. Betalte en formue på piercingstudio, fulgte alle renseråd, men det ble infeksjon dessverre. Lot det gro, tok senere hull hos frisør, null problem, senere har hun laget hull sjøl med desinfisert stoppenål, det gikk også helt fint. Anonymkode: 0ad0b...a79 Bare fordi det gikk bra for din datter betyr det ikke at det går bra for alle. Jeg anbefaler på det sterkeste å ta hos en piercer som kan sakene sine, sjekk erfaringer hos pierceren før dere gjør noe. Ikke alle er like flinke på hygiene selv om de er piercer. Frisører har null peiling på hva de driver med så styr unna. De går på et kurs eller to så er de "ferdig opplært". Er også sånn at ikke alle piercere godtar barn under 7 år, så forhør deg rundt. Du vil ihvertfall få en god forklaring på hvordan du renser piercingen i et studio, kontra hos frisøren hvor man får beskjed om å la den være helt i fred i 6 uker.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #16 Skrevet 9. oktober 2021 Her tok jentungen hull iørene forrige helg hos frisør. Det gjekk 4 dager så var det full i infeksjon og drit. Så anbefaler å gjøre hos en piercingstudio. Anonymkode: 29b17...974
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #17 Skrevet 9. oktober 2021 Det er klart det kan gå bra å ta med frisør, og det kan gå dårlig hos piercer. Det er ingen garanti for at det ikke blir infeksjon eller problemer uansett hvem man går til - og det er også avhengig av mange faktorer som ikke har noe med personen som gjorde jobben å gjøre. Blir litt for enkelt å alltid skylde på den som gjorde jobben, da det kan være både ens egen oppfølging og tilfeldigheter som spiller inn. Men generelt vil jeg si at det beste er å gå til et velrenommert piercingstudio. Bedre å gå til noen som tar mange hull hver eneste dag, som har utdannelse og lang erfaring - og i stedet for en frisør med et lite kurs som i hovesak klipper hår. Inne på Instagrammen til Posh Piercing (sikkert også hjemmesiden) står det en del om fordelene med nål framfor pistol. Hvis man må ta med pistol fordi man ikke tror barnet greier å sitte stille de få sekundene ekstra det tar med nål, så er kanskje ikke barnet klart for hull i ørene. Tenker jeg. Jeg vet også at noen piercingstudioer anbefaler at man bruker sånn krem som bedøver litt først, hvis man er redd for at det skal gjøre vondt. Min erfaring: Nål tar noen sekunder ekstra, og var kanskje derfor vondere i øyeblikket, mens pistol-hullene gjorde mye mer vondt i timene/dagene etterpå. Anonymkode: 92250...b70 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #18 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Derfor gidder ikke jeg la ungene mine bruke verken sykkelhjelm, redningsvest eller bilstol heller. Det går da som oftest bra Anonymkode: 6bb65...6cd Den evige bilstol-anekdoten om at man skal være føre var i alt. Herregud. Anonymkode: d6046...35d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå