AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Har alltids hatt et godt forhold til henne, men nå har det klikket helt for hun og kanskje meg og, vet ikke om det er min skyld også. Hun har rett og slett skjelt meg ut hun var forbanna og snakket høyt og sa at sønnen hennes er ikke på jobb å tjener penger for oss, for at jeg skal servere barnebarna hennes dritt mat, fikk helt bakoversveis da hun sa dette. Vel vi har 2 barn et på 4 og et på 3, mannen jobber vekke 2 uker og så hjemme i noen uker etc, så jeg er alene med dem de 2 ukene han er vekke. Jeg jobber også 80 % så 9-15 hver dag, barna er i bhg fra 08-30-15-30. Jeg serverer litt raske middager men gjør ikke nesten alle det da? Forrige uke var slik Mandag Fiskepinner med erter gulerøtter og litt salat, ( av og til er det sei som jeg selv har panert og noen ganger er det kjøpe fiskepinner) Tirsdag hjemmelaget middags kaker av Linser lammekjøtt urter bønner (lager store porsjoner og serverer med brød eller ris) Onsdag fikk de Hjemmelaget kyllingsuppe med brød (forøvrig også fra frysen som jeg tiner opp) lager stor porsjon og fryser ned. Torsdag pizza ( kjøper sånn ferdig deig og topper den med kylling/kjøtt litt grønt etc) Fredag ( pleier som regel å kjøpe noe takeaway) ble kebab. I helgene spiser vi ofte ute 1 av dagene siden vi kan ta oss råd til det Indisk thai etc . Hun har kalt meg for en udugelig mor som bare dumper barna i bhg og tenker på penger og jobb ( jeg tenker dette er noe som sitter litt igjen i henne etter en samtale ifra sommer hvor hun mente at jeg burde trappe ned på jobben min siden mannen min tjener "nok" for oss. Jeg har tatt høy utdannelse som har kostet mye tid og penger og jeg elsker yrket mitt og ville aldri vært foruten jobben min, barna mine lider absolutt ikke av at jeg jobber , altså jeg er så å si på gulvet med de så langt det lar seg gjøre fra vi kommer hjem til de legger seg, i tillegg har jeg drevet å servert svigers i 4 mnd hver dag siden huset dems brant ned og vi syntes synd på de og familie må da vel stille opp så tenkte det selfølgelig var selvfølge at vi skulle hjelpe til. Så får jeg denne dritten som takk, hvordan kan voksne mennesker si noe slikt, som ( jeg trodde i det minste du kunne servere barna litt bedre siden du har en asiatisk bakgrunn) JEG BLE ADOPTERT da jeg var 3 mnd og det vet disse godt, huff bare kjenner jeg er så sint samtidig som jeg egentlig ikke har ork til det. De har jo også stilt opp som barnevakt på kvelden når ungene sover da har jeg kunne tatt meg løpetur etc så de har jo også stilt opp men dette er vel litt for mye innblanding eller hva bare forde de sitter barnevakt 3 kvelder i uken ? Missforstå meg rett jeg er evig takknemlig for at de stiller opp 2 timer de 3 kveldene, men jeg viser da vel det ved å gi dem mat hver dag og ber dem på frokost i helgene også. Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget med innspill på hvordan jeg skal håndtere dette tas gjerne imot. Anonymkode: e7862...6a9 28
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #2 Skrevet 8. oktober 2021 Tenkte jeg skulle støtte deg og si at svigermor skal du bare se bort fra, men når jeg ser hva du serverer av middag så forstår jeg henne litt. Du kan fint erstatte et par av de kjappe måltidene med noe mer ren mat. Anonymkode: cc288...983 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 8. oktober 2021 Hva sier mannen din? Du skal ikke trenge å stå i dette alene.. Jeg tenker at det ikke er DEG som er problemet, Men mennesker som ikke har det helt greit, angriper gjerne de rundt seg. Jeg hadde en svigermor som bare satt i sofaen og var «syk». Lagde SÅ mye drama i familien og hakket på meg konstant. Så fikk hun en ny medisin og et aktivitetstilbud som fikk henne ut av sofaen og fikk deretter nye tur-venninner og adopterte så en liten hund.. og vipps! Slutt på drama og hakking, for det hadde hun plutselig ikke tid til…! Maten du lager er helt ok. Det vet du. Du jobber ikke for mye. Du har en pensjon og tenke på. Og du har godt av å jobbe og ikke tulle rundt hjemme. Ungene koser seg i bhg. Det er ikke deg som har problemer. Anonymkode: 5da15...73e 128
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #4 Skrevet 8. oktober 2021 Du har ingenting å forsvare ovenfor henne. Hadde best henne klappe igjen, og at jeg ikke hadde vært interessert i å ha noen dialog med henne før det kommer noe hyggelig ut fra kjeften hennes. Høres kanskje meget krasst ut, men slike folk spiser deg levende hvis du lar dem. Hun her herser med deg, og du må vise "muskler" tilbake. Primitivt ja, men du må møte folk der de er. Hun trenger å bli satt på plass og du må vise at du ikke aksepterer slike utsagn. Høres ut som du er i overkant snill og forståelsesfull. Mat kan dem lage selv heretter, siden alt du gjør er dritt. Så må selvsagt mannen din være på din side og stå opp for deg når svigermor ringer og klager sin nød. Noe hun vil. Står dere steilt sammen er dette løst på null komma niks. Anonymkode: 1bb09...a4f 30
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenkte jeg skulle støtte deg og si at svigermor skal du bare se bort fra, men når jeg ser hva du serverer av middag så forstår jeg henne litt. Du kan fint erstatte et par av de kjappe måltidene med noe mer ren mat. Anonymkode: cc288...983 Jeg syntes middagene var helt ok. Ikke alle har interesse av mat fra grunnen, 7 dager i uka. Ikke greit å snakke slik til sin svigerdatter uansett. Anonymkode: 1bb09...a4f 184
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #6 Skrevet 8. oktober 2021 Ikke f om svigermor skal flytte inn i mitt hus, da skal jeg heller være med å betale leie for henne et annet sted. Jeg ser veldig igjen min egen svigermor i hvordan du beskriver din. Hun er direkte frekk mot meg, akkurat som hun er bitter for at jeg er sammen med sønnen hennes. GAH! Anonymkode: 4fece...9cc 17
Populært innlegg stan Skrevet 8. oktober 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 8. oktober 2021 H AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenkte jeg skulle støtte deg og si at svigermor skal du bare se bort fra, men når jeg ser hva du serverer av middag så forstår jeg henne litt. Du kan fint erstatte et par av de kjappe måltidene med noe mer ren mat. Anonymkode: cc288...983 Hæ! Hva mener du? Hun lager da mye bedre og variert mat enn mange. Sett opp en realistisk meny du da? Jeg synes svigermor her bør be om unnskyldning. Hun har virkelig ikke peiling, det hun sier er ondskapsfullt og rasistisk. 147
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #8 Skrevet 8. oktober 2021 Klikket for henne, ikke klokken for hun Anonymkode: 32c88...d7c 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 Populært innlegg #9 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tenkte jeg skulle støtte deg og si at svigermor skal du bare se bort fra, men når jeg ser hva du serverer av middag så forstår jeg henne litt. Du kan fint erstatte et par av de kjappe måltidene med noe mer ren mat. Anonymkode: cc288...983 Maten er helt fin. Hadde jeg klart å få min fireåring til å spise halvparten av det der, hadde jeg følt meg som årets mor. Gi blaffen i svigermor. Jeg tipper hun var hjemmeværende husmor ønsker at du skal være det samme. Anonymkode: 4f784...55e 75
Populært innlegg Sacramone Skrevet 8. oktober 2021 Populært innlegg #10 Skrevet 8. oktober 2021 For et teit første svar du har fått TS. Middagene du lager er helt greit. Og jeg syntes faktisk du er flink! Svigermora di får stille opp med middag et par ganger i uka da, hvis dette er så viktig for henne. Uansett, gjør som du gjør med god samvittighet og hadde jeg vært deg, så hadde jeg ikke orket å bruke en kalori på å irritere meg over hva svigermor skulle mene 😅 For her har du ditt på det rene! 57
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #11 Skrevet 8. oktober 2021 Høres ut som kulturkrasj… syntes maten var helt grei. Anonymkode: 5d333...840 11
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #12 Skrevet 8. oktober 2021 Forstår ikke helt, spiser svigermor sammen med dere, eller hvordan vet hun hva du lager til en hver tid? Anonymkode: f23b5...673 7
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #13 Skrevet 8. oktober 2021 Synes den ukemenyen så veldig sunn og fin ut jeg! Skal love at her i huset er det langt kjappere og usunnere menyer! Synes din svigermor er langt utenfor alle grenser. Snakk med mannen din. Om hun har noe sånt å ta opp får hun heller ta det med sin egen sønn. Anonymkode: f484c...53b 46
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. oktober 2021 #14 Skrevet 8. oktober 2021 Hadde gjort kort prosess og aldri mer laget mat til svigers, aldri spurt om barnevakt og bedt henne holde seg unna til hun kan oppføre seg på en høflig og normal måte. Trening kan du gjøre i stua etter ungene har lagt seg, kjøp en tredemølle eller begynn med yoga. Maten du lager er mer enn bra nok!
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #15 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Høres ut som kulturkrasj… syntes maten var helt grei. Anonymkode: 5d333...840 Kulturkrasj?? Anonymkode: 34f4d...d7b 33
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #16 Skrevet 8. oktober 2021 Hvor lenge skal de bli der da Ts? Har de sett på nytt hus, ny bolig? Anonymkode: 34f4d...d7b
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #17 Skrevet 8. oktober 2021 Helt ok mat, ingen ting å skamme seg over. Når mannen er lenge borte blir det kanskje litt lettvint, også har han sikkert mulig når han er hjemme til å ordne noe ekstra da. Ble svigers fuck off.. Anonymkode: 6c97b...63a 10
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #18 Skrevet 8. oktober 2021 Hun kunne laget middag til dere… Anonymkode: b7cb0...163 24
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #19 Skrevet 8. oktober 2021 Maten er helt ok Herlighet, det er ikke som om TS steker pølser til ungene hver dag! Svigermor får ta seg en bolle. Og den får hun vær så god lage sev. Anonymkode: c3f6f...342 30
Pikaboo Skrevet 8. oktober 2021 #20 Skrevet 8. oktober 2021 Det jeg reagerer aller mest på her er at hun blander inn etnisiteten din, som har ingen ting med saken å gjøre. Veldig rasistisk å si slikt. Det bør du absolutt kreve en solid unnskyldning for! Jeg synes måltidene du serverer utenom take away høres helt greit ut. Og skulle hun mene at det ikke er næringsrikt nok, så finnes det måter å si ting på. Som svigermor bør en tre varsomt frem mtp slikt. All den tid de ikke høres ut som de lider eller er overvektig eller undervektig, så arresterer hun deg på tynt grunnlag mener jeg. Hun kan også tilby seg å være den som lager mat selv når du ikke duger i hennes øyne. Veldig utakknemlig. 29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå