Gå til innhold

5 uker ferie i barnehage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge vedtekter for barnehagen skal barn i kommunal barnehage ta ut 4 uker ferie hvert år. Minst 3 uker skal tas ut sammenhengene i skolens sommerferie. Barnehagen har 5 planleggingsdager hvor barnehagen er stengt for barna - dette regnes som barnas 4. ferieuke.

Ser at noen barnehager krever 4 uker ferie (3 sammenhengede og én hel uke) i tillegg til 5 planleggingsdager. Da burde jo barnehageplassen vært billigere? Eller tenker jeg helt feil? Må holde ungene hjemme en uke, men betale for plassen 🤷‍♀️

Anonymkode: 49ecd...6b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tipper månedsbetalingen er lagt opp til 52 uker - 5 uker ferie delt på 11/12 alt etter om de praktiserer betalingsfri mnd (vanligvis juli).

Anonymkode: 28971...883

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tipper månedsbetalingen er lagt opp til 52 uker - 5 uker ferie delt på 11/12 alt etter om de praktiserer betalingsfri mnd (vanligvis juli).

Anonymkode: 28971...883

Noen barnehager har 4 uker ferie, mens andre har 5 uker. Allikevel kan de ta samme betaling for plassen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Noen barnehager har 4 uker ferie, mens andre har 5 uker. Allikevel kan de ta samme betaling for plassen? 

Juli er betalingsfri

Anonymkode: b7a51...da9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Juli er betalingsfri

Ja, gikk poenget deg hus forbi? Noen må ta ut 5 uker ferie, men allikevel betale det samme som de som kun må ta ut 4 uker ferie. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, gikk poenget deg hus forbi? Noen må ta ut 5 uker ferie, men allikevel betale det samme som de som kun må ta ut 4 uker ferie. 

Å så? Da får du ta det med den bhg det gjelder. Vi får ikke gjort en dritt med det annet enn å skrive at juli er betalingsfri. 

• Liker 3
Skrevet

Noen må også betale mer matpenger, får dårlige mat, betaler generelt mer osv. Ta det med bhg eller kommunen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Å så? Da får du ta det med den bhg det gjelder. Vi får ikke gjort en dritt med det annet enn å skrive at juli er betalingsfri. 

Eh, hun lurer på om denne praksisen er lovlig. At du ikke får gjort noe med det uansett er vel åpenbart.

Jeg vet ikke, men barnehager opererer jo med forskjellig åpningstid også, uten at det endrer på hvilken pris de kan kreve. Jeg regner med at det er innenfor regelverket, selv om det virker urimelig. 

Anonymkode: 57331...0cf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...