AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Er samboer. Vi har hatt et turbulent forhold som gjør at jeg ikke stoler på han (ikke utro, men flere andre tillitsbrudd) eller har tillit til han. Han mener selv at dette er noe han jobber med. I sommer var vi på randen av brudd pga jeg ville ikke mer. Men, nå er det slik at hvis vi er på fest sammen, så klarer han å holde seg sånn tålig i skinnet mtp alkohol. Jeg tar gjerne en fest selv, men blir aldri så full at jeg mister kontroll eller sovner. Nå skal han på tredje heisa tur med jobben på en mnd. På disse turene flyter alkoholen og han blir hinsides full. Ene turen han var på, ble han så full at han mistet mobilen og han husker ingenting. Han vet at jeg ikke stoler på han, likevel så bare MÅ han være med hver eneste gang. Det er ingenting faglig, kun fest og fri flyt av alkohol. Da drikker han til han nærmest stuper. Han har ringt/mld meg da han har vært på disse turene, har ikke orket å snakke med han siden han verken klarer å snakke eller skrive. Jeg tenker i mitt stille sinn at han kunne jo på eget iniativ kanskje droppet den siste turen han nå skal på (til utlandet) for å vise at han bryr seg om forholdet. Hadde han enda kunne begrenset alkoholinntaket så hadde det vært noe annet, men jeg vet jo at han ikke klarer det. Er det sært av meg å tenke slik? Anonymkode: 72561...758 4
Duff Skrevet 8. oktober 2021 #2 Skrevet 8. oktober 2021 Tre turer på en mnd? Hvem betaler for alt dette? Jeg hadde satt foten ned og sier da som så: Du får det du prioriterer. Vil du ha en samboer og ett godt forhold må du prioritere det og sørge for at det ligger flest egg i kurven hjemme. 8
Gjest Alterego666 Skrevet 8. oktober 2021 #3 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tenker i mitt stille sinn at han kunne jo på eget iniativ kanskje droppet den siste turen han nå skal på (til utlandet) for å vise at han bryr seg om forholdet. Jeg er enig i at dette er bekymringsvekkende adferd. Likevel: Du setter deg selv i sentrum for dette. Hva om du fokuserer på at han skal begrense alkoholinntaket for bedre å kunne ta vare på seg selv. Møt jam med (berettiget) bekymring for ham selv, ikke med krav fra deg. At dette vil være bra for forholdet gir seg selv.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #4 Skrevet 8. oktober 2021 Duff skrev (28 minutter siden): Tre turer på en mnd? Hvem betaler for alt dette? Jeg hadde satt foten ned og sier da som så: Du får det du prioriterer. Vil du ha en samboer og ett godt forhold må du prioritere det og sørge for at det ligger flest egg i kurven hjemme. Jobben betaler 🙄 Han vet godt jeg ikke liker det, men likevel prioriterer han disse turene. I dag «unnskyldte» han seg med at «alle skal», sa han hørtes ut som en fjortis da han sa det. Anonymkode: 72561...758 5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #5 Skrevet 8. oktober 2021 Alterego666 skrev (28 minutter siden): Jeg er enig i at dette er bekymringsvekkende adferd. Likevel: Du setter deg selv i sentrum for dette. Hva om du fokuserer på at han skal begrense alkoholinntaket for bedre å kunne ta vare på seg selv. Møt jam med (berettiget) bekymring for ham selv, ikke med krav fra deg. At dette vil være bra for forholdet gir seg selv. Har sagt til han at jeg blir bekymret når han er så full. Han kan bli slått ned, han kan tryne. Det kan skje mye og han kan ikke redegjøre for seg. Jeg krever ikke noe av han, men hadde håpet han innså selv at all den alkoholen ikke er bra. Han er en godt voksen mann og burde skjønne dette selv egentlig. Men, han klarer bare ikke å begrense seg og det er både skummelt og trist. Anonymkode: 72561...758 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #6 Skrevet 8. oktober 2021 Uff... så kjipt med folk som ikke ser at de har et problem 😕 Anonymkode: e3ac6...ef1 6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #7 Skrevet 8. oktober 2021 Men TS hvor lenge er det han skal leve på lånt tid da? Når er det du mener at han har gjort nok for at du skal stole på han igjen? Han drar med jobben og jeg forstår det. Selv om det er kun en fylletur. Jeg tenker at når du ikke eier tillit burde du gjøre deg selv en tjeste å gå. Still heller krav til deg selv. Anonymkode: de432...828 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #8 Skrevet 8. oktober 2021 Du burde flytte fra han hvis slik han er og slik han oppfører seg ikke er bra nok for deg. Hvis det han gjør ikke har konsekvenser så tar han det ikke seriøst. sånn er det dessverre med folk med et problem. Så lenge du bor med han så er du egentlig en enabler. Flytt for deg seg og si at du vil vurdere om du vil bli sammen med han igjen når han faktisk presterer på ditt nivå og har bevist at han er til å stole på. Da får du respekt. Det er eneste måte å finne ut om han elsker deg mer enn festingen også. Anonymkode: ae832...f70 3
Duff Skrevet 8. oktober 2021 #9 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jobben betaler 🙄 Han vet godt jeg ikke liker det, men likevel prioriterer han disse turene. I dag «unnskyldte» han seg med at «alle skal», sa han hørtes ut som en fjortis da han sa det. Anonymkode: 72561...758 Betaler jobben for all drikken også? Han må, uansett hvem som betaler, lære at tid også er en ressurs man putter inn eller tar ut av noe. Han får det Han prioritere. Fest og fyll tre av fire helger, da får man en sur og lei samboer. Det blir lite hyggelig å være hjemme etter hvert. De færreste er skapt sånn at "når jeg endelig har tenkt å holde meg hjemme" utsagnet kommer så hopper vi i taket av glede og takknemlighet. 6
Gjest Alterego666 Skrevet 8. oktober 2021 #10 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Har sagt til han at jeg blir bekymret når han er så full. Han kan bli slått ned, han kan tryne. Det kan skje mye og han kan ikke redegjøre for seg. Jeg krever ikke noe av han, men hadde håpet han innså selv at all den alkoholen ikke er bra. Han er en godt voksen mann og burde skjønne dette selv egentlig. Men, han klarer bare ikke å begrense seg og det er både skummelt og trist. Anonymkode: 72561...758 Her vinkler du det klart annerledes enn i HI. Dette bør ha bedre effekt. Dersom det ikke gir ønsket effekt er det vanskelig å gi andre råd.
Gjest ABM Skrevet 8. oktober 2021 #11 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er samboer. Vi har hatt et turbulent forhold som gjør at jeg ikke stoler på han (ikke utro, men flere andre tillitsbrudd) eller har tillit til han. Han mener selv at dette er noe han jobber med. I sommer var vi på randen av brudd pga jeg ville ikke mer. Men, nå er det slik at hvis vi er på fest sammen, så klarer han å holde seg sånn tålig i skinnet mtp alkohol. Jeg tar gjerne en fest selv, men blir aldri så full at jeg mister kontroll eller sovner. Nå skal han på tredje heisa tur med jobben på en mnd. På disse turene flyter alkoholen og han blir hinsides full. Ene turen han var på, ble han så full at han mistet mobilen og han husker ingenting. Han vet at jeg ikke stoler på han, likevel så bare MÅ han være med hver eneste gang. Det er ingenting faglig, kun fest og fri flyt av alkohol. Da drikker han til han nærmest stuper. Han har ringt/mld meg da han har vært på disse turene, har ikke orket å snakke med han siden han verken klarer å snakke eller skrive. Jeg tenker i mitt stille sinn at han kunne jo på eget iniativ kanskje droppet den siste turen han nå skal på (til utlandet) for å vise at han bryr seg om forholdet. Hadde han enda kunne begrenset alkoholinntaket så hadde det vært noe annet, men jeg vet jo at han ikke klarer det. Er det sært av meg å tenke slik? Anonymkode: 72561...758 Null tillit og et skikkelig drikkenisse..? Hva skal du med denne da? Fatter ikke at du gidder jeg..
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #12 Skrevet 8. oktober 2021 Det der hadde jeg ikke orket. Voksne folk som drikker seg så full er usjarmerende! Og et tegn på et alkoholproblem. Ikke få barn sammen! Anonymkode: 75493...297 8
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #13 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det der hadde jeg ikke orket. Voksne folk som drikker seg så full er usjarmerende! Og et tegn på et alkoholproblem. Ikke få barn sammen! Anonymkode: 75493...297 Vi er godt voksne, så barn er ikke aktuelt . Han drikker ikke så ofte, så alkohol problem har han ikke. Er bare da han er med jobben han ikke klarer å begrense seg. Anonymkode: 72561...758
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #14 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men TS hvor lenge er det han skal leve på lånt tid da? Når er det du mener at han har gjort nok for at du skal stole på han igjen? Han drar med jobben og jeg forstår det. Selv om det er kun en fylletur. Jeg tenker at når du ikke eier tillit burde du gjøre deg selv en tjeste å gå. Still heller krav til deg selv. Anonymkode: de432...828 Det er ikke en tur, det er tre fylleturer med overnatting på en mnd. Anonymkode: 72561...758
Mann39nord Skrevet 8. oktober 2021 #15 Skrevet 8. oktober 2021 Gjør han deg nå vondt når han drikker. Utfra tråden kun aleina. Kan hende du blir usikker. Men én dritings mann er ikke atraktiv så ta det med roo. Han sover ut rusen alene 😉 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #16 Skrevet 8. oktober 2021 Mann39nord skrev (10 minutter siden): Gjør han deg nå vondt når han drikker. Utfra tråden kun aleina. Kan hende du blir usikker. Men én dritings mann er ikke atraktiv så ta det med roo. Han sover ut rusen alene 😉 Han gjør meg ikke vondt direkte, men indirekte. Jeg bekymrer meg hjemme for at noe kan skje han når han er så full og ikke kan redegjøre for seg, men også at han kan finne på å være utro. Men, mest bekymret for at han skal skade seg eller havne i trøbbel. Anonymkode: 72561...758 1
Mann39nord Skrevet 8. oktober 2021 #17 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Han gjør meg ikke vondt direkte, men indirekte. Jeg bekymrer meg hjemme for at noe kan skje han når han er så full og ikke kan redegjøre for seg, men også at han kan finne på å være utro. Men, mest bekymret for at han skal skade seg eller havne i trøbbel. Anonymkode: 72561...758 Jeg ser den. Personlig så er jeg en mann så kommer hjem uansett for å ikke skape utrygghet. Tenker det er lurt å prate med partner. Kan egentlig virke som han ikke respekterer deg. Så fremt du har gitt utrykk for noe annet. Gi å ta i forholdet 😉 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #18 Skrevet 8. oktober 2021 Mann39nord skrev (1 time siden): Jeg ser den. Personlig så er jeg en mann så kommer hjem uansett for å ikke skape utrygghet. Tenker det er lurt å prate med partner. Kan egentlig virke som han ikke respekterer deg. Så fremt du har gitt utrykk for noe annet. Gi å ta i forholdet 😉 Har snakket med han om at jeg blir bekymret når han ikke klarer å begrense seg. Vi har også vært i terapi der vi bl.a snakket om dette med tillit og trygghet. At det er noe som må bygges opp over tid. At han må prioritere vårt forhold. Han gjør vel det til en viss grad, helt til det dukker opp en fest med jobb, da tenker han på seg selv. Ikke viser han noen interesse heller for å begrense drikkingen på disse festene. Anonymkode: 72561...758
Mann39nord Skrevet 8. oktober 2021 #19 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har snakket med han om at jeg blir bekymret når han ikke klarer å begrense seg. Vi har også vært i terapi der vi bl.a snakket om dette med tillit og trygghet. At det er noe som må bygges opp over tid. At han må prioritere vårt forhold. Han gjør vel det til en viss grad, helt til det dukker opp en fest med jobb, da tenker han på seg selv. Ikke viser han noen interesse heller for å begrense drikkingen på disse festene. Anonymkode: 72561...758 Tenker han prioriterer feil da. Om han virkelig er glad i deg så vil jeg tro han prøver. Kanskje feiler litt nå å da. Er det vedvarende så tror jeg du må sette deg først 😊 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #20 Skrevet 8. oktober 2021 Mann39nord skrev (13 minutter siden): Tenker han prioriterer feil da. Om han virkelig er glad i deg så vil jeg tro han prøver. Kanskje feiler litt nå å da. Er det vedvarende så tror jeg du må sette deg først 😊 Han prøver vel litt helt til det dukker opp noe mer spennende som gratis alkohol (slik kjennes det hvertfall) . Anonymkode: 72561...758
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå