AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Er veldig interessert i dette, hva kan man tjene på uten at trygden blir redusert? Selvsagt helt lovlig. Anonymkode: b1ff1...b64
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #2 Skrevet 8. oktober 2021 Småjobber hjemme hos andre til inntil kr 6000 per år er skattefritt og dermed usynlig for myndighetene. Anonymkode: 1d122...bdb
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #4 Skrevet 8. oktober 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Er veldig interessert i dette, hva kan man tjene på uten at trygden blir redusert? Selvsagt helt lovlig. Anonymkode: b1ff1...b64 Ganske sikker på det var du som dtev med instagram. Jeg må si at det er fryktelig ekkelt å tenke på at du kan jobbe (tydligvis, selv om det er "kun" insta/blogg), mens vi må betale for din inntekt. Vi må betale for at du skal få penger, og her sitter du og spør om hvordan du kan få mer, uten å miste noe av det samfunnet gir deg. Helt forferdelig. Hvis du kan jobbe, så gå til NAV, de skal hjelpe deg å finne noe tilrettelagt deg. Anonymkode: 0de09...1c0 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #5 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Småjobber hjemme hos andre til inntil kr 6000 per år er skattefritt og dermed usynlig for myndighetene. Anonymkode: 1d122...bdb Det stemmer ikke at det er usynlig. Også slik arbeid skal det sendes inn a-melding for Anonymkode: 9c0f2...09a
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #6 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ganske sikker på det var du som dtev med instagram. Jeg må si at det er fryktelig ekkelt å tenke på at du kan jobbe (tydligvis, selv om det er "kun" insta/blogg), mens vi må betale for din inntekt. Vi må betale for at du skal få penger, og her sitter du og spør om hvordan du kan få mer, uten å miste noe av det samfunnet gir deg. Helt forferdelig. Hvis du kan jobbe, så gå til NAV, de skal hjelpe deg å finne noe tilrettelagt deg. Anonymkode: 0de09...1c0 Instagram er helt utelukket. Er stort sett ute etter passive inntekter. Leier ut et hus, har 144000 i inntekter der i året. Anonymkode: b1ff1...b64
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #7 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det stemmer ikke at det er usynlig. Også slik arbeid skal det sendes inn a-melding for Anonymkode: 9c0f2...09a Nei, ingen a-melding for dette. Anonymkode: b1ff1...b64
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #8 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg har funnet en helt ny greie - søkemotorer! Det er så fantastisk, jeg skrev inn "uføretrygd inntekt" i den, og så kom det plutselig opp en side fra nav som hadde all relevant informasjon. Utrolig. Anonymkode: 619c9...b1c 7
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #9 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det stemmer ikke at det er usynlig. Også slik arbeid skal det sendes inn a-melding for Anonymkode: 9c0f2...09a Har du en link til mer informasjon om at det skal sendes inn a-melding for skattefrie småjobber til inntil kr 6 000 som utføres i andre folks hjem? Anonymkode: 1d122...bdb 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #10 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har funnet en helt ny greie - søkemotorer! Anonymkode: 619c9...b1c Er det en totakts eller firetakts-motor? Anonymkode: 7eea4...576
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #11 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har funnet en helt ny greie - søkemotorer! Det er så fantastisk, jeg skrev inn "uføretrygd inntekt" i den, og så kom det plutselig opp en side fra nav som hadde all relevant informasjon. Utrolig. Anonymkode: 619c9...b1c Flott. Si ifra når du finner en side som omhandler pikkstørrelser også, så slipper vi flere av disse evinnelige trådene her. Anonymkode: b1ff1...b64
Veggdyret Skrevet 8. oktober 2021 #12 Skrevet 8. oktober 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Flott. Si ifra når du finner en side som omhandler pikkstørrelser også, så slipper vi flere av disse evinnelige trådene her. Anonymkode: b1ff1...b64 Jeg googlet "penis size" og fikk til svar: About 544,000,000 results (0.64 seconds) Så... slå deg løs. 544 millioner treff burde holde.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #13 Skrevet 8. oktober 2021 Det er sånn at det faktisk lønner seg å jobbe i tillegg til uføretrygden. I vedtaksbrevet du fikk når den ble innvilget står det hvor mye du kan tjene uten at det blir trukket noe i trygden. Alt over denne summen gjør at det blir trekk i trygden, men lønnen du får som ansatt vil da, sannsynligvis, være mer enn det som blir trukket. Anonymkode: 6f80e...419 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #14 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er sånn at det faktisk lønner seg å jobbe i tillegg til uføretrygden. I vedtaksbrevet du fikk når den ble innvilget står det hvor mye du kan tjene uten at det blir trukket noe i trygden. Alt over denne summen gjør at det blir trekk i trygden, men lønnen du får som ansatt vil da, sannsynligvis, være mer enn det som blir trukket. Anonymkode: 6f80e...419 Hva har dette med det jeg spurte om å gjøre? Anonymkode: b1ff1...b64 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #15 Skrevet 8. oktober 2021 Nav har på sine side der du kan skrive inn hvor mye du forventer og tjene og dermed vil få opp hva du vil forvente å få utbetalt. Det vil du se at det lønner seg alltid å jobbe i tillegg. Du vil se at totalsummen er mer enn du ville fått uten å tjent penger utennom. Anonymkode: 90c04...23c 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #16 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nav har på sine side der du kan skrive inn hvor mye du forventer og tjene og dermed vil få opp hva du vil forvente å få utbetalt. Det vil du se at det lønner seg alltid å jobbe i tillegg. Du vil se at totalsummen er mer enn du ville fått uten å tjent penger utennom. Anonymkode: 90c04...23c Hva har dette med det jeg spurte om å gjøre? Anonymkode: b1ff1...b64 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #17 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er sånn at det faktisk lønner seg å jobbe i tillegg til uføretrygden. I vedtaksbrevet du fikk når den ble innvilget står det hvor mye du kan tjene uten at det blir trukket noe i trygden. Alt over denne summen gjør at det blir trekk i trygden, men lønnen du får som ansatt vil da, sannsynligvis, være mer enn det som blir trukket. Anonymkode: 6f80e...419 Svar på spørsmålet ditt?! For du kan jo gjøre mye uten at det har noe å si for trygden! Anonymkode: 6f80e...419
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #18 Skrevet 8. oktober 2021 Er det ikke ironisk hvordan så mange uføre her inne klarer jobbe grensen på 40.000 og lurer på hvordan man kan jobbe mest mulig uten å bli trekt i utbetalinger men sekundet det blir snakk om trekk så vil de ikke eller orker ikke.... Ergo så har dere både inntekts og arbeidsevne utover det dere har sagt og vist til nav. Dere har opplysningsplikt så dere plikter til å opplyse nav om forandringer i helsesituasjonen deres. Hva slags inntekt og hvordan man får det vil jeg ikke informere om, gidder ikke støtte snyltere som er for syke til å være i ordinært arbeid eller redusere trygden sin men tydeligvis friske nok til å gjøre arbeidet bare de beholder full utbetaling fra staten.... Anonymkode: f2851...f35 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #19 Skrevet 8. oktober 2021 Kapitalinntekter. (Rente, avkastning på fond, aksjer og krypto blant annet). Leieinntekter, som også er en kapitalinntekt. Småjobber hos privatpersoner, under 6 000,- pr privatperson. All inntekt under 0,4G (foreløpig - ca 42 000,-). Utover det kan du tjene under 1 000,- hos flere arbeidsgivere uten at du trenger å skatte av det heller. Det blir ikke registrert som inntekt engang. Gaver. Arv. Innsamling/støtteordninger/stønadsordninger. Forsikringspremier. Salg av inventar. En viss inntekt angående salg av hobbyartikler (opptil 4 000,- ? ). Utbytte fra organisasjoner og selskaper (kapitalinntekt) 10 000,- i lønn fra frivillighets- og veldedighetsorganisasjoner (også skattefritt). Spørreundersøkelser som blir belønnet med gavekortordninger. Tja. Det er sikket mer. Anonymkode: 82417...7fa 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #20 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det ikke ironisk hvordan så mange uføre her inne klarer jobbe grensen på 40.000 og lurer på hvordan man kan jobbe mest mulig uten å bli trekt i utbetalinger men sekundet det blir snakk om trekk så vil de ikke eller orker ikke.... Ergo så har dere både inntekts og arbeidsevne utover det dere har sagt og vist til nav. Dere har opplysningsplikt så dere plikter til å opplyse nav om forandringer i helsesituasjonen deres. Hva slags inntekt og hvordan man får det vil jeg ikke informere om, gidder ikke støtte snyltere som er for syke til å være i ordinært arbeid eller redusere trygden sin men tydeligvis friske nok til å gjøre arbeidet bare de beholder full utbetaling fra staten.... Anonymkode: f2851...f35 Ok det. Ser ut som den som svarte etter deg dekket det aller meste:-) Anonymkode: b1ff1...b64 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå