Gå til innhold

Livlige drømmer - flere?

Anbefalte innlegg

Gjest PunkCouture
Skrevet

Jeg lurer på om hjernen min driver å "rydder opp i harddisken" nå mens jeg er gravid. Har skikkelig livlige, "ekte" drømmer hver natt. Det eneste som er synd, er at de kun handler om triste ting, traumer, problemer etc. Det påvirker hvordan jeg føler meg når jeg våkner, og gjør at jeg føler meg litt dyster. Det er ting som har skjedd tidligere i livet som oftest er temaet i drømmene, alt fra vanskelige ting som skjedde på ungdomsskolen, i familien, når ulike personer ble syke eller døde, ting som har skjedd andre rund meg som var tungt for dem, osv. Tenker at det kanskje er en slags bearbeidelsesprosess som er i gang. Kanskje det er ganske vanlig 🙂 Er det fler her inne som har slike drømmer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker ikke så mye av drømmene mine, men våkner veldig ofte av mareritt nå i graviditeten. Alltid pleid å sove natten igjennom uten verken mareritt eller opp for å tisse. Nå har jeg ikke sovet en hel natt uten noe av dette siden jeg fant ut at jeg var gravid.

Anonymkode: a383d...587

Skrevet

Jeg har alltid veldig livlige drømmer og ikke noe mindre nå i graviditeten. Men jeg har lest at det ikke er uvanlig å få mer livlige drømmer i graviditeten, det har noe med at hjernen prossesserer denne "nye situasjonen" og endringen som kommer?

Jeg har i det siste hatt en del drømmer der jeg har glemt at jeg er gravid og så gjør noe som er farlig for fosteret, feks drikker alkohol. Så utrolig teite drømmer, jeg glemmer jo ikke at jeg er gravid til vanlig jeg er jo dårlig hele tiden 😄

Anonymkode: d6ac8...97f

Skrevet

Jepp, hadde en del av de da jeg var gravid. Ble også veldig opptatt av utroskap. Redd for at mannen skulle være utro, at han skulle forlate meg, drømte at han eller jeg var utro.

Anonymkode: e6ac2...e94

Skrevet

Drømt mye om at jeg flørter eller har sex med andre 😅

Er i første trimester og har ikke hatt sex på over 4 uker nå pga form og null lyst. Har også likt samboeren veldig lite 🤣 var som å skru av en knapp. Håper virkelig det gir seg. Allerede blitt litt bedre, men blir ofte irritert når han skal kysse og ta på meg 😅 

Anonymkode: b1e48...212

Skrevet

Jeg har hatt veldig livlige mareritt. Men stort sett alltid handlet om absurde ekle ting. Sloss med hyiener og løver, sloss med menneskelignende creepy dukker, løper fra zombier, skumle hus og ukjente som dør voldsomt som jeg ikke klarer å redde. Kunne vært teite skrekkfilmer. Det som skiller seg fra normale mareritt utenfor svangerskap er at jeg ikke våkner når det blir for ille lenger. Drømmene utspiller seg til de er ferdige og jeg enten døde eller andre døde. Det er så slitsomt og guffent. 

Anonymkode: aba3c...184

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har hatt veldig livlige mareritt. Men stort sett alltid handlet om absurde ekle ting. Sloss med hyiener og løver, sloss med menneskelignende creepy dukker, løper fra zombier, skumle hus og ukjente som dør voldsomt som jeg ikke klarer å redde. Kunne vært teite skrekkfilmer. Det som skiller seg fra normale mareritt utenfor svangerskap er at jeg ikke våkner når det blir for ille lenger. Drømmene utspiller seg til de er ferdige og jeg enten døde eller andre døde. Det er så slitsomt og guffent. 

Anonymkode: aba3c...184

Huff ja, jeg hadde også zombiedrømmer😅 Og at vi ble jaget av et eller annet, eller noen. Og noen naturkatastrofedrømmer.

Anonymkode: e6ac2...e94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...