AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Den største lønnsøkningen får man som regel i forbindelse med ny jobb. Samtidig er man ved nyansettelser ofte opptatt av at den en ansetter skal bli værende lengst mulig i selskapet. Hvor ofte bytter du jobb for å bygge karriere? Anonymkode: 8a203...d85
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #2 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg har jobbet 4,5 år etter studiene. Er på min tredje jobb nå. Startet på i et ok selskap som nyutdannet som jeg var i 2 år, skiftet til en ganske attraktiv arbeidsgiver der jeg var 1 år og jobber nå i "toppselskapet" i Norge innenfor mitt fagområde. Føler at jeg har gjort gode valg i mitt korte karriereløp så langt, og merker dette på alle headhuntere og rekrutterere som hele tiden kontakter meg. I tillegg har jeg i løpet av disse 4,5 årene har gått fra 490k i lønn til 830-860k. Anonymkode: 41328...68f 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #3 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg har jobbet 3,5 år etter studiene i den samme jobben. Kunne sikkert tjent mer men jeg liker jobben min og det er svært få, om noen, bedrifter som holder på med det samme som jeg jobber med. Penger er ikke alt Anonymkode: 6dd68...7ff 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #4 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg har byttet ca hvert tredje år, enten internt som ny stilling, eller eksternt til ny arbeidsplass. Lønnsoppgangen har variert veldig fra 30 000 kr + fri telefon første gang til 70 000 kr opp + fri bil, fri telefon andre gang, til +100 000 kr + bonusordning tredje gang. Begynte på 380 000 kr for 10 år siden, tjener nå 700 000 kr. Anonymkode: 888b9...fc9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #5 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har jobbet 4,5 år etter studiene. Er på min tredje jobb nå. Startet på i et ok selskap som nyutdannet som jeg var i 2 år, skiftet til en ganske attraktiv arbeidsgiver der jeg var 1 år og jobber nå i "toppselskapet" i Norge innenfor mitt fagområde. Føler at jeg har gjort gode valg i mitt korte karriereløp så langt, og merker dette på alle headhuntere og rekrutterere som hele tiden kontakter meg. I tillegg har jeg i løpet av disse 4,5 årene har gått fra 490k i lønn til 830-860k. Anonymkode: 41328...68f Hva jobber du med? Anonymkode: 4cff8...374
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #6 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Den største lønnsøkningen får man som regel i forbindelse med ny jobb. Samtidig er man ved nyansettelser ofte opptatt av at den en ansetter skal bli værende lengst mulig i selskapet. Hvor ofte bytter du jobb for å bygge karriere? Anonymkode: 8a203...d85 I mitt tilfelle har det blitt av ulike årsaker på bakgrunn av utrygge arbeidskontrakter og prosjektbasert. Om litt blir det igjen ny arbeidsplass for meg. Jeg er selvsagt spent hva dem vil tilby. Anonymkode: 77b91...e88
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #7 Skrevet 8. oktober 2021 Problemet med all bytting er at ingen blir steingode på faget sitt. Ris til egen bak for arbeidsgivere, som ikke lønner ansatte som er der bedre. Anonymkode: 664e8...c81 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #8 Skrevet 8. oktober 2021 36 minutter siden, AnonymBruker said: Problemet med all bytting er at ingen blir steingode på faget sitt. Ris til egen bak for arbeidsgivere, som ikke lønner ansatte som er der bedre. Anonymkode: 664e8...c81 Jeg er absolutt uenig. Å bytte jobb innenfor det samme fagområdet er det som gjør deg mye bedre. Man får erfaring på ulike arbeidsplasser og situasjoner, lærer nye metoder og prosesser og får prøve ut ulike prosjekter og utfordringer. Man merker stor forskjell på folk som har grodd fast i den samme arbeidsplassen vs folk som har erfaring fra flere steder. Anonymkode: 41328...68f 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #9 Skrevet 8. oktober 2021 Hvordan går dere frem når dere skal dra på intervjuer på ny jobb? Spør dere om referanser på eksisterende arbeidsplass og sier dere skal på intervj på en ny mulig jobb? Anonymkode: 688fc...27a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå