Gå til innhold

Tips til god snus for en nybegynner…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.10.2021 den 12.29):

Jeg er jente på 32 år som har røyka fast siden jeg var 12 år. Har aldri vurdert å slutte, men ønsker å trappe ned forbruket litt, og gå mere over til snus. Røyker ca 30+ Lange rød Prince om dagen.
Snus er jo rimeligere, enklere og mindre skadelig… Merker jo at 20 år som storrøyker ikke akkurat har vært positivt for hverken helse, kondis eller økonomi 🙉 I tillegg blir det jo dessverre bare fler og fler steder og situasjoner det er vanskelig å få tatt seg en røyk…

Er det noen som har tips til god snus jeg kan prøve ut? Siden jeg røyker ganske mye bør den jo være sterk, men med god smak og ikke så store poser… (syns det er litt rart med en sånn stor klump under leppa 🤷‍♀️)

Anonymkode: 268f1...367

Prøv heller nicotinell eller nicorette tyggis. Jeg har røyket daglig siden jeg var 16, er nå 37. Røyker ca 8-10 marlboro gold pr dag. Røyker ikke på jobb og ikke sammen med andre, og er nøye med å ta på en egen jakke over klærne og vasker hendene godt etter røyk, samt tar en fisherman-pastill.  Tar jeg en røyketyggis så sparer jeg en sigarett. Enkelte dager røyker jeg bare morgen, ettermiddag og kveld, fordi røyksuget forsvinner med tyggis. Men hjelper kanskje på at jeg alltid har hatt god «røykehygiene» som nevnt over, og i tillegg aldri røyker inne eller i bilen. Liker ikke grisete snus under leppa. En pk med nesten 100 tyggis koster ca 200 kr. Så jeg ville prøvd det før jeg prøvde å tilvenne meg snus. Prøv også slutta-appen. Selv om du ikke slutter med nikotin teller den tiden mellom hver røyk, og kan gi god motivasjon selv om du tar annen nikotin eller røyker noen få om dagen.

Anonymkode: 0fbdb...eed

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke end opp med å både snuse og røyke nå da…

Anonymkode: 168a3...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg har røyket daglig siden jeg var 16, er nå 37. Røyker ca 8-10 marlboro gold pr dag.

Hvor mye penger har du brukt på det?

Anonymkode: 25001...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.10.2021 den 12.29):

Jeg er jente på 32 år

Min største pet peeve må være dette. Godt voksne folk som kaller seg "jente" eller "gutt"... Det heter det når man er et BARN. Du er en voksen DAME..

Anonymkode: 44831...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Prøv heller nicotinell eller nicorette tyggis. Jeg har røyket daglig siden jeg var 16, er nå 37. Røyker ca 8-10 marlboro gold pr dag. Røyker ikke på jobb og ikke sammen med andre, og er nøye med å ta på en egen jakke over klærne og vasker hendene godt etter røyk, samt tar en fisherman-pastill.  Tar jeg en røyketyggis så sparer jeg en sigarett. Enkelte dager røyker jeg bare morgen, ettermiddag og kveld, fordi røyksuget forsvinner med tyggis. Men hjelper kanskje på at jeg alltid har hatt god «røykehygiene» som nevnt over, og i tillegg aldri røyker inne eller i bilen. Liker ikke grisete snus under leppa. En pk med nesten 100 tyggis koster ca 200 kr. Så jeg ville prøvd det før jeg prøvde å tilvenne meg snus. Prøv også slutta-appen. Selv om du ikke slutter med nikotin teller den tiden mellom hver røyk, og kan gi god motivasjon selv om du tar annen nikotin eller røyker noen få om dagen.

Anonymkode: 0fbdb...eed

Har du alltid klart deg med 8-10 om dagen eller trappet ned? 
hvorfor røyker du ikke sammen med andre og på jobb? Har du familie? Mye å røyke 8-10 røyk om kvelden etter jobb da vil jeg si😅 

Anonymkode: 8349d...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan får du tid til det? 

Å finne frem, ta på sko og sette seg og røyke er ofte en prosess på 10 min. 

Du røyker 5! Timer hver dag? 

Anonymkode: 4e929...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...