Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nybakt mamma her. Det er 13 grader og regner ute. Blir det for varmt å legge babyen i saueskinns vognposen, hvis hun bare har på seg "inneklær" og lue inni den? 

Hilsen baby-n00b 🤪

Anonymkode: d9ad7...24a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde vinterpose på barn født i september i fjor på denne tiden med vanlig inneklær under og en lue og kanskje en strikkejakke, men hadde den helt eller delvis åpen, sånn at hun lå "tett" i vognen. Eventuelt helt åpen og et lett teppe over.

Anonymkode: fd4b2...348

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde vinterpose på barn født i september i fjor på denne tiden med vanlig inneklær under og en lue og kanskje en strikkejakke, men hadde den helt eller delvis åpen, sånn at hun lå "tett" i vognen. Eventuelt helt åpen og et lett teppe over.

Anonymkode: fd4b2...348

Lurt å ha den åpen! Takk😀

Skrevet

Jeg har lagt voksiposen oppi nå, den er god og varm. Ungen ligger i bare body og strømpebukse og jeg lukker den ikke helt. Er god og varm uten å være for varm 😊 syntes det er enklere enn å kle på han masse greier, også mer praktisk hvis han sovner og vi skal inn, da er det bare å åpne posen helt. 

Anonymkode: 5d117...9d4

Skrevet

Hvordan kler dere barn som frekventerer mellom barnevogn og bæresele? Synes det er umulig å kle på lille nå, enten blir det for varmt eller for kaldt. Han starter i vogn, men må som regel tas opp og over i bæresele etter 20-30 min.

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Nybakt mamma her. Det er 13 grader og regner ute. Blir det for varmt å legge babyen i saueskinns vognposen, hvis hun bare har på seg "inneklær" og lue inni den? 

Hilsen baby-n00b 🤪

Alt for varmt for min, i hvertfall. Vi hadde Nordlys lammeskinnspose når hun var 1-1,5, så lenge det ikke var minusgrader var det for varmt, selv med kun inneklær... 

Anonymkode: 9aca3...511

Skrevet

Husk at det er langt farligere at babyen blir for varm, enn litt for kald!  

Anonymkode: 9aca3...511

• Liker 2
Skrevet

Her går det i vårposen ennå. Mer enn varm nok. Og ligger med kun inneklær i denne. Hva skal ungen ha på vinteren og i - 8 grader da? Hvis vinterposen dras frem når det er 13 varmegrader? 🧐 Bruker dere utedress i vinterposen da kanskje? 

Om vinteren ligger min i tynn ullundertøy, i voksi urban med vognskinn inni for at det ikke skal bli så klamt på ryggen. 

Anonymkode: 15114...d3e

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her går det i vårposen ennå. Mer enn varm nok. Og ligger med kun inneklær i denne. Hva skal ungen ha på vinteren og i - 8 grader da? Hvis vinterposen dras frem når det er 13 varmegrader? 🧐 Bruker dere utedress i vinterposen da kanskje? 

Om vinteren ligger min i tynn ullundertøy, i voksi urban med vognskinn inni for at det ikke skal bli så klamt på ryggen. 

Anonymkode: 15114...d3e

Ts her Hva er en vårpose? 😅

Vi brukte den tjukke saueskinnsposen og hadde den åpen i sta. Ble nok litt for varmt for babyen, hun ble litt klam, men vi skulle ikke så langt heldigvis. Kanskje bedre å bruke en dyne, og ligge på et strikkateppe, nå foreløpig. Det gjorde vi i forrige uke, men fikk nettopp saueskinnsposen i gave. 

Skrevet
On 10/8/2021 at 12:40 PM, Kokokos said:

Hvordan kler dere barn som frekventerer mellom barnevogn og bæresele? Synes det er umulig å kle på lille nå, enten blir det for varmt eller for kaldt. Han starter i vogn, men må som regel tas opp og over i bæresele etter 20-30 min.

Mellomtykk ulldress og tynn vognpose og eventuelt ett ullpledd. Eller saueskinn og dyne om du bruker vognbag. Og så en bærejakke rundt dere når du bærer.

Anonymkode: 20fc5...afc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...