AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Baby 14 uker gråter konstant med mindre hun bysses (sele er uaktuelt, jeg må gå rundt og bysse henne på hånda). Har krampe og greier virkelig ikke å bysse henne hele dagen alt er ellers fint, tørr bleie og fått pupp. Er det ok at hun gråter liggende i armene mine mens jeg hviller krampehånda? Anonymkode: e8ec0...1a9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #2 Skrevet 8. oktober 2021 Har dette vart lenge? Kan hun ha vondt? Min datter gråt mye, og roet seg da hun fikk behandling hos en manuellterapaut som hadde spesialisert seg på babyer. Hun hadde vondt i nakken helt fra fødselen. Og ja, du må ta vare på deg selv. ❤️ Anonymkode: 092c3...8ad 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #3 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Baby 14 uker gråter konstant med mindre hun bysses (sele er uaktuelt, jeg må gå rundt og bysse henne på hånda). Har krampe og greier virkelig ikke å bysse henne hele dagen alt er ellers fint, tørr bleie og fått pupp. Er det ok at hun gråter liggende i armene mine mens jeg hviller krampehånda? Anonymkode: e8ec0...1a9 Ja, hvis ingenting funker - ei heller byssing - så spiller det ingen rolle. La henne gråte i armene dine, da er du der. Om sele er uaktuelt fordi babyen protesterer, så vil det gå over med tid og trening for DIN del. Så jeg ville ikke ha gitt det opp. De fleste babyer protesterer vilt, men betyr ikke at man ikke kan bruke den. De blir vant. Anonymkode: aa898...9f2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #4 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har dette vart lenge? Kan hun ha vondt? Min datter gråt mye, og roet seg da hun fikk behandling hos en manuellterapaut som hadde spesialisert seg på babyer. Hun hadde vondt i nakken helt fra fødselen. Og ja, du må ta vare på deg selv. ❤️ Anonymkode: 092c3...8ad Har alltid grått mye, men ifølge leger/helsestasjon er alt fint fysisk og hun har sannsynligvis bare kolikk. Ville ikke legene fanget det opp dersom hun hadde vondt i nakken og trengte manuellterapi? Jeg har forøvrig hørt mye bra om manuellterapeuter og har vudrert det selv, men har liksom tenkt at siden legen ikke har anbefalt det så er det liksom ikke så mye å gjøre med det, annet enn å la henne vokse ut av kolikken😅 hun ble født ved hjelp av sugekopp så har tenkt tanken på at det kan være noe med nakken! Trengte dere mange behandlinger? Og ble dere henvist via helsestasjon? TS Anonymkode: e8ec0...1a9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #5 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har alltid grått mye, men ifølge leger/helsestasjon er alt fint fysisk og hun har sannsynligvis bare kolikk. Ville ikke legene fanget det opp dersom hun hadde vondt i nakken og trengte manuellterapi? Jeg har forøvrig hørt mye bra om manuellterapeuter og har vudrert det selv, men har liksom tenkt at siden legen ikke har anbefalt det så er det liksom ikke så mye å gjøre med det, annet enn å la henne vokse ut av kolikken😅 hun ble født ved hjelp av sugekopp så har tenkt tanken på at det kan være noe med nakken! Trengte dere mange behandlinger? Og ble dere henvist via helsestasjon? TS Anonymkode: e8ec0...1a9 Men "kolikk", er ikke det bare en samlebetegnelse på mye gråt? Det kan jo ligge mange plager innunder den merkelappen. Så kanskje verdt å grave litt mer i det? Anonymkode: aa987...9b8 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #6 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men "kolikk", er ikke det bare en samlebetegnelse på mye gråt? Det kan jo ligge mange plager innunder den merkelappen. Så kanskje verdt å grave litt mer i det? Anonymkode: aa987...9b8 Det er sant, jeg har jo tatt det opp med lege/helsestasjon men har liksom bare fått beskjed om at noen babyer gråter mer enn andre, de første månedene er tarmtottene ikke helt utviklet og det kan plage henne litt. Jeg ønsker jo ikke at hun skal gråte men må jo nesten bare høre på legene også men så er det jo ikke alle leger som er helt med på «alternativ-behandlingstoget» heller, så mulig jeg burde vært litt mer på der Anonymkode: e8ec0...1a9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #7 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er sant, jeg har jo tatt det opp med lege/helsestasjon men har liksom bare fått beskjed om at noen babyer gråter mer enn andre, de første månedene er tarmtottene ikke helt utviklet og det kan plage henne litt. Jeg ønsker jo ikke at hun skal gråte men må jo nesten bare høre på legene også men så er det jo ikke alle leger som er helt med på «alternativ-behandlingstoget» heller, så mulig jeg burde vært litt mer på der Anonymkode: e8ec0...1a9 Kjenner meg igjen i situasjonen din. Fikk samme beskjed av lege/helsestasjon her, men tok likevel mini med til kiropraktor med spesialistutdanning i spebarn. Bestilte time selv uten henvisning. Kiropraktor fant vondter i både rygg og nakke hos lille. Merkbar forskjell etter første behandling, som et nytt barn etter fjerde. Da avsluttet vi. Anonymkode: d2be2...2e8
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #8 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjenner meg igjen i situasjonen din. Fikk samme beskjed av lege/helsestasjon her, men tok likevel mini med til kiropraktor med spesialistutdanning i spebarn. Bestilte time selv uten henvisning. Kiropraktor fant vondter i både rygg og nakke hos lille. Merkbar forskjell etter første behandling, som et nytt barn etter fjerde. Da avsluttet vi. Anonymkode: d2be2...2e8 Oi såpass, ja! Faren til snuppa her hadde kollikk, men svigermor tok han også med til kiropraktor som låste opp nakken og gjorde han bedre etter bare en behandling, så hun er iallefall positiv til dette, men føler alle andre mener det ikke er nok forsning på at denne typen behandling funker og derfor bare er tull 😛 har gått til kiropraktor med meg selv og det var veldig mislykket og bortkastede penger, så er nok derfor jeg har utelukket det for minien her. Men er villig til å prøve igjen! Vet du hvor man kan finne gode, kvalifiserte kiropraktorer for baby, da? TS Anonymkode: e8ec0...1a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå