jenta123 Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Hei! Like før sommeren begynte jeg å søke jobber og fikk en del intervjuer. Etter mitt første intervju fikk jeg jobben på dagen og fikk veldig kort svarfrist. Jeg stresset og takket ja, da jeg ikke visste hvordan det kom til å gå og om jeg i det hele tatt hadde fått inn flere intervjuer. Men nå begynner jeg å tvile litt, da jeg vet jeg hadde ganske gode sjanser i det byrået jeg fikk intervju til. Jeg takket nei til intervjuet da jeg hadde signert kontrakt og var ganske låst. Nå er målet å jobbe i 1 år for å så prøve å søke der igjen. Det jeg lurer på er om det ser rart ut om jeg 1 år senere søker til dem igjen? Eller er det helt normalt og ikke noe å tenke overe?
Mariell1995 Skrevet 8. oktober 2021 #3 Skrevet 8. oktober 2021 Du taper ikke noe på å gjøre det, i hvert fall 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #4 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg ville ikke gjort det. Flaut. Anonymkode: a3da2...f11 2
Druid Skrevet 8. oktober 2021 #5 Skrevet 8. oktober 2021 jenta123 skrev (3 timer siden): Hei! Like før sommeren begynte jeg å søke jobber og fikk en del intervjuer. Etter mitt første intervju fikk jeg jobben på dagen og fikk veldig kort svarfrist. Jeg stresset og takket ja, da jeg ikke visste hvordan det kom til å gå og om jeg i det hele tatt hadde fått inn flere intervjuer. Men nå begynner jeg å tvile litt, da jeg vet jeg hadde ganske gode sjanser i det byrået jeg fikk intervju til. Jeg takket nei til intervjuet da jeg hadde signert kontrakt og var ganske låst. Nå er målet å jobbe i 1 år for å så prøve å søke der igjen. Det jeg lurer på er om det ser rart ut om jeg 1 år senere søker til dem igjen? Eller er det helt normalt og ikke noe å tenke overe? Okay, litt nyttige innspill: Normalt sett er du ikke låst i begynnelsen. Du kunne fint ha gått på intervju, tatt en nytt tilbud og sagt opp med 14 dagers oppsigelse. Gå på intervju. Du taper aldri på å gå på disse. Du lærer mye om organisasjonen om deg selv og hva som skjer rundt arbeidsmarkedet ditt. Aldri stress. Ta i mot tilbud, send mottilbud. Se på det som kjøp av kapitalvarer. Slapp av og bruk tid. Det ser absolutt ikke rart ut om du søker igjen etter et år. (Fakta er at svært få har så gode HR rutiner at de legger merke til det en gang. ) 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #6 Skrevet 8. oktober 2021 Absolutt ikke rart å søke igjen. Ganske vanlig også, å søke igjen på steder man tidligere har takket nei til. Livet endrer seg, plutselig passer det bedre. Det var jo ganske naturlig at du takket nei til intervjuet første gang, siden du hadde takket ja til en annen jobb. At du et år senere fortsatt har lyst til å jobbe der, tenker jeg at arbeidsgiver vil tenke at er positivt. Anonymkode: 1d390...3ab
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #7 Skrevet 8. oktober 2021 jenta123 skrev (9 timer siden): Hei! Like før sommeren begynte jeg å søke jobber og fikk en del intervjuer. Etter mitt første intervju fikk jeg jobben på dagen og fikk veldig kort svarfrist. Jeg stresset og takket ja, da jeg ikke visste hvordan det kom til å gå og om jeg i det hele tatt hadde fått inn flere intervjuer. Men nå begynner jeg å tvile litt, da jeg vet jeg hadde ganske gode sjanser i det byrået jeg fikk intervju til. Jeg takket nei til intervjuet da jeg hadde signert kontrakt og var ganske låst. Nå er målet å jobbe i 1 år for å så prøve å søke der igjen. Det jeg lurer på er om det ser rart ut om jeg 1 år senere søker til dem igjen? Eller er det helt normalt og ikke noe å tenke overe? Ingenting rart med det. Men jeg ville nok viet et avsnitt om dette i søknaden. Altså informere om at du ble innkalt på intervju sist, begrunne hvorfor du takket nei, og forklare hvorfor du nå er svært interessert igjen. Slik at den forståelsen kommer fram momentant, og at du takket nei sist ikke "henter deg inn" etter at de ser at du har søkt på nytt. Anonymkode: 9ae75...0e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå