AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Fikk en snap fra svigerinne i går, der babyen på 8 måneder satt med hjelm på. Inne. Trodde det var tull, men er ror å unngå at den slår hodet. Er dette noe dere opererer med?? 😳 Anonymkode: 1afd6...d11
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #2 Skrevet 8. oktober 2021 Det er ikke vanlig nei, og anbefales vel ikke. Noen babyer trenger hjelm av medisinske hensyn. https://www.dagbladet.no/tema/trenger-barna-denne/64651930 Anonymkode: e6959...d70 1
GammelKaktus Skrevet 8. oktober 2021 #3 Skrevet 8. oktober 2021 Nei følte ikke det var behov for det...
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #4 Skrevet 8. oktober 2021 Sikker på at det er derfor? Tror noen bruker hjelm pga skjev skalle🤔 Anonymkode: 15262...8e6 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #5 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sikker på at det er derfor? Tror noen bruker hjelm pga skjev skalle🤔 Anonymkode: 15262...8e6 Selvfølgelig vet jeg at nevøen min ikke har skjev skalle. Og ja, jeg spurte humoristisk om han syklet inne, for jeg trodde han hadde hjelp på for tull. Fikk til svar at det var fordi han var ustødig..... Anonymkode: 1afd6...d11
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #6 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Selvfølgelig vet jeg at nevøen min ikke har skjev skalle. Og ja, jeg spurte humoristisk om han syklet inne, for jeg trodde han hadde hjelp på for tull. Fikk til svar at det var fordi han var ustødig..... Anonymkode: 1afd6...d11 Ingen selvfølge det vel. Anonymkode: 15262...8e6 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #7 Skrevet 8. oktober 2021 Ikke rart han blir ustødig om han må gå med hjelm på hodet, enda høyere tyngdepunkt.... Anonymkode: abfc9...47a 7
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #8 Skrevet 8. oktober 2021 Synes det virker helt ok å bruke hjelm en liten stund hvis barnet er veldig tidlig ute med å reise seg 🤷♀️ tenker den første mnd eller to som de står på beina, når de fortsatt ikke har noen kontroll på hvordan de faller. Gjorde ikke det med min, men skjønner at noen ønsker det. Regner med at hjelmen legges bort etter en liten stund. Anonymkode: 04eef...ade
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #9 Skrevet 8. oktober 2021 Tenker det ikke er vanlig, heller uvanlig, men sikkert nødvendig for noen i korte perioder om de feks reiser seg før de er klare for å stå og deiser i bakken stadig vekk. 8 mnd er jo ganske ungt om han forsøker å gå feks. Så tar man den av igjen når de er litt mer stødige eller forstår litt mer av årsak-konsekvens. Kan ikke se at det er noe problem så lenge de ikke skal ha på ham hjelm hele tiden eller bruker det som en slags hvilepute for å slippe å passe på ungen. Anonymkode: 70505...8dd 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #10 Skrevet 8. oktober 2021 48 minutter siden, AnonymBruker said: Synes det virker helt ok å bruke hjelm en liten stund hvis barnet er veldig tidlig ute med å reise seg 🤷♀️ tenker den første mnd eller to som de står på beina, når de fortsatt ikke har noen kontroll på hvordan de faller. Gjorde ikke det med min, men skjønner at noen ønsker det. Regner med at hjelmen legges bort etter en liten stund. Anonymkode: 04eef...ade Det er frarådet, uansett hvor tidlig ute de er. Anonymkode: 61eec...03e 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #11 Skrevet 8. oktober 2021 Barn tåler jo fint fall fra egen høyde. Synes heller de bør barnesikre hjemmet sitt enn å gjøre det besværlig for ungen å bevege seg og oppdage.. Anonymkode: 428f2...a66 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #12 Skrevet 8. oktober 2021 Det er spesielt, ja, men det kan jo hende ungen er ekstremt uvøren og klønete? Min reiste seg mye og datt fra enda tidligere alder, men det løste vi med å følge veldig med. Tenkte at det varer jo bare en kort periode før han blir mer stødig. Fall fra egen høyde er i utgangspunktet også helt ufarlig. Anonymkode: 89b70...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #13 Skrevet 8. oktober 2021 Er vel helst i USA og Asia de bruker slik hjelm. Ser helt merkelig ut. Anonymkode: 4132a...2d0 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #14 Skrevet 8. oktober 2021 Kjenner ei som alltid hadde det på datra si istedet for å heller sitte på gulvet og passe på at ungen ikke ramla og slo hodet. Vitner om late foreldre som ikke gidder å gjøre noe ekstra for ungene sine. Samme mor setter barnet støtt og stadig i fare ved å balansere vippestol på armlenet på sofaen, gåstol oppi sofaen, lar eldste datra sitte alene ved matbordet og spise med ryggen til osv. Enkelte skulle aldri vært foreldre Anonymkode: 94c7b...c79
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #15 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjenner ei som alltid hadde det på datra si istedet for å heller sitte på gulvet og passe på at ungen ikke ramla og slo hodet. Vitner om late foreldre som ikke gidder å gjøre noe ekstra for ungene sine. Samme mor setter barnet støtt og stadig i fare ved å balansere vippestol på armlenet på sofaen, gåstol oppi sofaen, lar eldste datra sitte alene ved matbordet og spise med ryggen til osv. Enkelte skulle aldri vært foreldre Anonymkode: 94c7b...c79 Ja, den her ungen får gjennomgå endel av litt større storebror, men de korrigerer aldri storebroren når han dytter.... Anonymkode: 1afd6...d11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå