Gå til innhold

Visum til USA, enten over/under 90 dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise med min amerikanske kjæreste til USA, men vi vet ikke helt hvor lenge vi skal bli der. Ser at det er to visum for over/under 90 dager? Pga covid, kan han kan reise dit når han vil, men jeg som er norsk statsborger må vel vente. Vi skal ikke dra med en gang. Er søknadsprosessen vanskelig? Prøver å lese litt om det, men hvis vi skal være der mer enn 90 dager må jeg kanskje til ambassaden? Er det lett å få godkjennelse?

Anonymkode: 547c8...753

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skal reise med min amerikanske kjæreste til USA, men vi vet ikke helt hvor lenge vi skal bli der. Ser at det er to visum for over/under 90 dager? Pga covid, kan han kan reise dit når han vil, men jeg som er norsk statsborger må vel vente. Vi skal ikke dra med en gang. Er søknadsprosessen vanskelig? Prøver å lese litt om det, men hvis vi skal være der mer enn 90 dager må jeg kanskje til ambassaden? Er det lett å få godkjennelse?

Anonymkode: 547c8...753

Skal du være der under 90 dager trenger du ikke visum i det hele tatt. Forutsatt at du ikke tidligere er straffedømt. Det eneste du da trenger å gjøre er å gå in på nett på USAs ambasades hjemmeside og finne linken til ESTA og fylle ut dette.

Nb gjør det via nettsiden til USAs ambasade. For da er det meget rimelig. Så du ikke ender opp på en nettside hvor du må betale masse penger.

Skrevet

Er det mulig å være der lengre enn 90 dager, om du ikke kan vise til jobb eller er gift der?

Anonymkode: 03656...15d

Skrevet

Du som er kjæreste får ikke reise til USA akkurat nå uansett på grunn av covid. 

Men når grensene åpner igjen, og du forventer at du vil helst være der over 90 dager, kan du søke for en B2 visa, som jeg tror er gyldig for opp til 6 måneder for turister.  

Anonymkode: d608d...305

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...