AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Sønnen min på snart 11 uker sover så dårlig i vugga på dagen, i gorhold til når han sover på brystet mitt. På brystet og i vognen kan han lett duppe i 2 timer så det virker jo som han har stort sovebehov, men når han dupper i vugga snakker vi 20 minutter. Kjenner det er så mye bedre for psyken min at han dupper for seg selv slik at jeg får slappet av litt med en kopp kaffe og fått unna litt husarbeid, men hvis han ikke får den søvnen han trenger uten å sove på brystet mitt bør jeg kanskje gå tilbake til det? Anonymkode: 937c2...bfa
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #2 Skrevet 8. oktober 2021 Ganske vanlig i den alderen. Samme med min. Sov lenge i vogn i bevegelse og våknet når den stoppet, eller våknet når hun ble lagt for seg selv. Så da ble det soving oppå meg. Det går seg gradvis til etterhvert Anonymkode: ede8e...3a5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #3 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Sønnen min på snart 11 uker sover så dårlig i vugga på dagen, i gorhold til når han sover på brystet mitt. På brystet og i vognen kan han lett duppe i 2 timer så det virker jo som han har stort sovebehov, men når han dupper i vugga snakker vi 20 minutter. Kjenner det er så mye bedre for psyken min at han dupper for seg selv slik at jeg får slappet av litt med en kopp kaffe og fått unna litt husarbeid, men hvis han ikke får den søvnen han trenger uten å sove på brystet mitt bør jeg kanskje gå tilbake til det? Anonymkode: 937c2...bfa Så små unger kan glatt sova store deler av døgnet og de sover i hytt og gevær men du må alltid passe på avstand mellom bryst/flaske for de har veldig lett for å bli dehydrerte. Vær obs på å ikke selv sovne med ungen på brystet da det kan føre til at ungen blir kvelt. Dessverre er det veldig lite egentid så tidlig i mammarollen så du må nok bare være med baby. Til bedre du dekker baby sine behov tidlig både for mat, søvn og spesielt riktig nærhet til mer mentalt stabilt blir babyen når den blir større. Kaffe må du ALDRI drikke mens du har baby på brystet det kan gi alvorlige brannskader. Hvis du skal gjøre husarbeid så kan det være et tips å få tak i bæresjal men OBS noen babyer har faktisk blitt kvelt inni der så hold øye med baby og frie luftveier. Da kan du gjøre ting mens du bærer baby som ikke innebærer fare for baby (obs varmt vann og oppvask og drikke varme ting og skarpe gjenstander osv. Meld deg inn og les i "Norsk bæregruppe" på facebook. Anonymkode: 9260e...09d
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #4 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sønnen min på snart 11 uker sover så dårlig i vugga på dagen, i gorhold til når han sover på brystet mitt. På brystet og i vognen kan han lett duppe i 2 timer så det virker jo som han har stort sovebehov, men når han dupper i vugga snakker vi 20 minutter. Kjenner det er så mye bedre for psyken min at han dupper for seg selv slik at jeg får slappet av litt med en kopp kaffe og fått unna litt husarbeid, men hvis han ikke får den søvnen han trenger uten å sove på brystet mitt bør jeg kanskje gå tilbake til det? Anonymkode: 937c2...bfa Heeelt vanlig. Prøv å vente med å legge han i vuggen før etter 20-30 minutter. Er du heldig klarer han å komme seg videre/koble seg inn i neste søvnsyklus og dermed sover lenger. Første søvnsyklus er på rundt 20/30 minutter for så små, sovner han på deg og du legger han i vugga vil han alltid våkne etter så kort tid, fordi han merker at noe er annerledes enn der han sovnet. Anonymkode: df3e4...670
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #5 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Så små unger kan glatt sova store deler av døgnet og de sover i hytt og gevær men du må alltid passe på avstand mellom bryst/flaske for de har veldig lett for å bli dehydrerte. Vær obs på å ikke selv sovne med ungen på brystet da det kan føre til at ungen blir kvelt. Dessverre er det veldig lite egentid så tidlig i mammarollen så du må nok bare være med baby. Til bedre du dekker baby sine behov tidlig både for mat, søvn og spesielt riktig nærhet til mer mentalt stabilt blir babyen når den blir større. Kaffe må du ALDRI drikke mens du har baby på brystet det kan gi alvorlige brannskader. Hvis du skal gjøre husarbeid så kan det være et tips å få tak i bæresjal men OBS noen babyer har faktisk blitt kvelt inni der så hold øye med baby og frie luftveier. Da kan du gjøre ting mens du bærer baby som ikke innebærer fare for baby (obs varmt vann og oppvask og drikke varme ting og skarpe gjenstander osv. Meld deg inn og les i "Norsk bæregruppe" på facebook. Anonymkode: 9260e...09d I alle dager.... her var det massehysteri og pekefinger. Har du lest HI? Anonymkode: df3e4...670 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå