AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Hei hei dere, Jeg er en kvinne på25 år og har tidligere vært i to forhold med hannkjønn.. Disse forholdene varte i 4 og 1 år, og de endte nok på samme måte begge to, forholdene før over i vennskap og jeg eller begge mistet interessen. Jeg vet med meg selv at jeg tenner seksuelt på menn, men føler ikke like lett romantiske følelser, sommerfugler i magen, spenning og den slags. Jeg kjenner mer direkte, aggresiv seksuell felles kjemi. Ting blir litt direkte og jeg opplever at menn kan si rett ut at de har følelser for meg, liker meg og slikt og det er så direkte og rett frem at det ikke blir igjen så mye spenning, forføring og litt deilig usikkerhet. Men over til det jeg lurer på, jeg har starter i en ny jobb på en klesbutikk og her arbeider allerede en jente jeg syns er veldig pen. Hun er lyseblond som meg selv, blå øyne, slank, har kul klesstil og har veldig positiv energi og viser mye glede. Vi er litt like, både i farger vi kler og at vi er mennesker som lett kan bli glade, vi har litt lik energi og jeg følte en kjemi. Jeg blir i godt humør av å være rundt henne. Det jeg lurer på er, liker jeg henne på en vennskapelig måte og bare syns hun er spennende, kul og pen? Eller liker jeg henne mer enn dette? Siden jeg føler på en liten spenning/usikkerhet blir jeg usikker. Jeg blir usikker fordi jeg føler litt nervøsitet rundt henne - jeg vil hun skal syns jeg er ålreit tilbake og ikke teit. Jeg har ikke sett for meg å kysse henne eller noe seksuelt. Jeg vil bare være rundt henne og syns hun er så pen. Men jeg la til henne på Instagram i går og satt og så på bildene hennes, jeg syns hun har så fint hår, ansikt og klesstil. Hva er dette for noe? Er det vennskapelig eller oppdager jeg en bifil side med meg selv? Jeg er forvirret. Følelelsene som bruker å guide meg forreller meg at jeg blir litt nervøs... og jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke nervøsiteten. Uææ, hjelp Anonymkode: ac0b9...edb 2
Majer Skrevet 8. oktober 2021 #2 Skrevet 8. oktober 2021 Det kan være vennskap, men jeg tror du har oppdaget en bifil side ved deg selv. Nå gjelder ikke dette deg, men man kan til og med være homoromantisk og heteroseksuell eller motsatt. Du tenner oftere på menn, men det betyr ikke at du ikke kan få følelser for en kvinne. For dere bifile er seksualitet ofte litt flytende og skiftende i motsetning til for oss heterofile eller homofile. Vil legge til at bifike kvinner som er sammen med menn er de mest ulykkelige kvinnene. Statistisk sett får du bedre psykisk og fysisk helse ved å være sammen med en annen kvinne. 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #3 Skrevet 8. oktober 2021 Uansett hva det er, så ikke stress med å sette merkelapp på det. Merkelapp er ikke viktig. Kanskje er du homofomantisk og heteroseksuell, som nevnt over. Kanskje er denne jenta eneste unntaket fra heterofili. Kanskje er du bifil. Men som sagt, merkelappen betyr ikke noe, du har ingen plikt til å definere følelsene dine, verken overfor deg selv eller andre. Anonymkode: 6ab11...75c 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #4 Skrevet 8. oktober 2021 Majer skrev (13 timer siden): Det kan være vennskap, men jeg tror du har oppdaget en bifil side ved deg selv. Nå gjelder ikke dette deg, men man kan til og med være homoromantisk og heteroseksuell eller motsatt. Du tenner oftere på menn, men det betyr ikke at du ikke kan få følelser for en kvinne. For dere bifile er seksualitet ofte litt flytende og skiftende i motsetning til for oss heterofile eller homofile. Vil legge til at bifike kvinner som er sammen med menn er de mest ulykkelige kvinnene. Statistisk sett får du bedre psykisk og fysisk helse ved å være sammen med en annen kvinne. Interessant! Jeg visste ikke at en kunne dele det opp slik. Homoromantisk og heteroseksuell er litt slik jeg føler meg atm for å være ærlig. Jeg vet ikke om det er en fase eller noe som har kommet for å bli.. forvirrende og litt skummelt... Jeg tenker ikke seksuelt på hun jenta jeg dagdrømmer om for eksempel, jeg gleder meg bare til å se henne igjen, være med henne. Takk for kommentaren din ts Anonymkode: ac0b9...edb 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #5 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Uansett hva det er, så ikke stress med å sette merkelapp på det. Merkelapp er ikke viktig. Kanskje er du homofomantisk og heteroseksuell, som nevnt over. Kanskje er denne jenta eneste unntaket fra heterofili. Kanskje er du bifil. Men som sagt, merkelappen betyr ikke noe, du har ingen plikt til å definere følelsene dine, verken overfor deg selv eller andre. Anonymkode: 6ab11...75c Takk for beroligende ord. Jeg er litt redd for hele dette.. jeg blir forvirret.. på en måte glad at dette kommer såpass sent i livet (27 år) og ikke i puberteten med de voldsomme hormonene 😅 Men likevel.. jeg blir litt redd og er du sikker på at det er romantiske følelser jeg føler for henne? Kan man ikke føle slikt for en venn? Jeg syns hun er så pen, har lyst å se hun igjen, være med venne, le med henne. Men jeg tenker ikke seksuelt eller fremtid eller noe slikt. Jeg bare spør siden jeg er så forvirret Takk for svar uansett ❤️ ts Anonymkode: ac0b9...edb 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #6 Skrevet 8. oktober 2021 Trenger ikke være noe mer enn at du har et såkalla squish: https://medium.com/@caitlin_murphy/whats-a-squish-cb07ce59adc1 Et ord/fenomen oftest brukt i LGBTQ-miljøene. Anonymkode: 22e6d...876 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå