AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg er 100% sykemeldt i svangerskapet på grunn av alvorlig bekkenløsning. Har fått dokumentasjon av lege på at jeg ikke kan være i arbeid før etter fødselen, og arbeidsgiver har skrevet inn at det ikke er tilpasninger på arbeidsplassen som kan gjøres. Blir det fortsatt gjennomført dialogmøte? For meg er det jo nesten umulig bare det å kjøre bil/bevegelse sånn generelt. Føles en smule som bortkastet tid for arbeidsgiver som må bruke tid på dette når vi vet jeg ikke kommer tilbake i arbeid før etter graviditeten. Aldri vært sykemeldt i over 8 uker før, så usikker på hvordan det fungerer. Anonymkode: 061c3...125
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #2 Skrevet 8. oktober 2021 De inviterer inn, men arbeidsgiver pleier å varsle om at det er unødvendig fordi det opphører om noen måneder. Anonymkode: b86a2...b6a 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #3 Skrevet 8. oktober 2021 NAV sender et "spørsmål" /oppgave om du ønsker dialogmøte, hvor du så skriver hva du ønsker. Jeg skrev nei, fordi tilstanden min var midlertidig og det med all sannsynlighet ville gå over etter fødsel. Anonymkode: f16b9...98e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #4 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): De inviterer inn, men arbeidsgiver pleier å varsle om at det er unødvendig fordi det opphører om noen måneder. Anonymkode: b86a2...b6a Arbeidstaker må selv også svare, om arbeidstaker ønsker dialogmøte må arbeidsgiver gi dette. Anonymkode: f16b9...98e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #5 Skrevet 8. oktober 2021 Må ikke, min mann har vert sykmeldt pga synet noen runder nå og da har han og arbeidsgiver meldt inn hver for seg at han ikke kan utføre noen oppgaver pga kjøreforbud. Jobber med vei og vedlikehold. Anonymkode: 40dc6...04f
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #6 Skrevet 8. oktober 2021 Var i samme situasjon som deg ifjor vår. Hadde dialogmøte med leder, der vi fant ut at tilrettelegging ikke var mulig. Leder sendte så dokumentasjon til NAV. Kort til etter fikk jeg et brev fra NAV om at de ikke anså dialogmøte med dem som hensiktsmessig siden jeg uansett skulle ut i permisjon. Anonymkode: 65f2a...c03
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #7 Skrevet 8. oktober 2021 Okei, takk for svar! Ønsker jo veldig gjerne å gjøre alt riktig. Fastlege har sendt inn dokumentasjon på fritak fra aktivitetsplikten, men hadde også skrevet at jeg kunne gjøre papirarbeid hjemmefra i sykemeldingen (stillingen min er ikke en stilling med papirarbeid), så skjønner ikke hvorfor det har blitt tatt med. Derfor blir liksom hele runden med dialogmøter og sånn sagt i gang, både arbeidsgiver og jeg føler jo at dette er veldig «tungvint» prosess. 😅 Fastlege mener jo egentlig at jeg skal fritas fra aktivitetsplikten siden jeg ikke har mulighet til å stå i arbeid på grunn av helsemessige årsaker. Anonymkode: 061c3...125
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #8 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Arbeidstaker må selv også svare, om arbeidstaker ønsker dialogmøte må arbeidsgiver gi dette. Anonymkode: f16b9...98e Jeg har aldri måtte svare selv. Arbeidsgiver har tatt den delen om at jeg ikke kan tilrettelegges for. Anonymkode: b86a2...b6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå