Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg må laste inn dokument med .zip endelse/fil. Hva skal jeg gjøre da? når jeg prøver å lagre som dokumentet så finner jeg ikke .zip endelse i word. 

Anonymkode: 09b06...f2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De fleste Windows-versjoner har zip-håndtering innebygd. Men programmet 7zip er bra. 7-Zip

En zip-fil kan omtrentlig sammenlignes med en stor sekk. Inne i sekken (zip-filen) kan det ligge mange forskjellige filer. Du trenger et program for å åpne sekken og hente ut innholdet 

Endret av newman01
  • Liker 1
Skrevet

Litt vanskelig å forstå hva du mener. Er det sånn at du har et Word-dokument du må gjøre om til en zip-fil? Da gjør du dokumentet ferdig, og lagrer og lukker det. Deretter høyreklikker du på Word-fila og velger "Send til" => "Komprimert (zippet) mappe". Da lager pcen din en fil med samme navn som originalen, men som slutter på .zip og har et ikon som ser ut som en gul arkivmappe med en glidelås på. 

For å pakke ut en zip-fil høyreklikker du, og velger "Pakk ut" (eller liknende). Da "får du tilbake" Word-fila. 

Anonymkode: 0dc1b...c87

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Litt vanskelig å forstå hva du mener. Er det sånn at du har et Word-dokument du må gjøre om til en zip-fil? Da gjør du dokumentet ferdig, og lagrer og lukker det. Deretter høyreklikker du på Word-fila og velger "Send til" => "Komprimert (zippet) mappe". Da lager pcen din en fil med samme navn som originalen, men som slutter på .zip og har et ikon som ser ut som en gul arkivmappe med en glidelås på. 

For å pakke ut en zip-fil høyreklikker du, og velger "Pakk ut" (eller liknende). Da "får du tilbake" Word-fila. 

Anonymkode: 0dc1b...c87

Har slitt med zip filer lenge. Pakk ut fungerer aldri🙈noe å gjøre🙏

Anonymkode: 09f71...915

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Som nevnt tidligere, last ned 7zip.

https://www.7-zip.org

Anonymkode: 70015...ee0

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du dobbeltklikker på zip-mappen, går inn i den, velger filene du skal ha og enten fysisk drar de ut av mappen (så fysisk det går an på en pc) eller kopierer og limer inn i en annen mappe. Trenger ikke "pakke ut" osv.

Anonymkode: 2eca2...063

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...