AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Vi har aldri hatt en spillkonsoll før, men nå ønsker 7- åringen seg spillkonsoll. Planen var å kjøpe PlayStation 5, men denne er det jo umulig å oppdrive. Vet noen av vennene har Nintendo Switch, men har lest at PlayStation og Xbox gjerne passer fra barn fra 8 år og oppover. Vi er jo straks der. Har vurdert å kjøpe PlayStation 4 brukt, ha denne 2-3 år, og så oppgradere. Eller så har jeg vurdert XBox series S. Hva kan anbefales? Fordeler/ulemper med disse to? Så har jeg ett par konkrete spørsmål; 1) Kan man spille på nettet mot andre venner, med Xbox series s? Selv om andre venner har andre spillkonsoller? 2) Har skjønt at med Xbox series s, så er ikke spillene fysiske. Men man laster ned, eller har medlemskonto. Medlemsskap koster rundt 120 Kr per måned ca. Må man betale hver måned, for å få lov å spille ett spill som man betaler for/laster ned? Hva er vanlig å gjøre? Ha medlemsskap eller kjøpe spillene? Jeg er helt amøbe på dette, men prøver å forstå denne jungelen her😅😅 Anonymkode: b98ce...3c8
Titania Skrevet 8. oktober 2021 #2 Skrevet 8. oktober 2021 1. Ps5 er ikke umulig å oppdrive lenger, det slippes nesten ukentlig hos cdon i hvertfall, og vet netonnet også har hatt jevnlige salg av den Dere bør finne ut av hva slags spill han vil spille, og gjerne velge samme konsoll som venner har, fordi det er ikke alle spill som kan spilles på tvers av konsoller. Jeg for min del har alltid likt playstation best, håndkontrollen passer hendene mine bedre, og spillene som er eksklusive til playstation er av typen jeg liker best Men jeg er også veldig glad i switchen jeg har, og det er STORT utvalg av spill for alle på den også Og dine spørsmål: 1. Ja, det kan man. Men du må ha xbox gold, som koster en liten sum i måneden. 2. Velger du løsningen med gamepass, så må du betale for hver måned, ja. Da har du x-antall spill tilgjengelig, men så fort du ikke betaler en måned, kan du ikke spille de. Men du kan fortsette der du slapp neste gang det betales. Det vanligste er nok å kjøpe spill, men fordelen med gamepass er jo at så lenge det brukes, så får man MYE spill for en ikke så dyr penge En annen ting er jo at fordelen med en konsoll med fysiske spill, kontra de heldigitale, er jo at du både kan kjøpe og selge brukte spill. Samtidig er du ikke "låst" til en butikk når det kommer til kjøp av spill. Er man medlem i kundeklubben til elkjøp får du jo f.eks 10 % rabatt på alle spill. Det er ikke nødvendigvis SÅ mye, men kan utgjøre en del om man skal kjøpe litt spill
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #3 Skrevet 8. oktober 2021 Min niese den alderen har switch, det har jeg også. I motsetning til PlayStation ol så koster et online medlemskap ca 100kr i året. Hun spiller Mario spill, Animal crossing, amongus, puslespill, Ludo, Spyro, Fortnite og div andre spill. Man velger selv om man vil kjøpe spillene digitalt eller ikke. Kommer ett flåklypaspill snart. Er også mulig å låne spill på biblioteket. Er mulig å få minecraft på switch også. Og man kan spille på nett ilag med de som har ps på Fortnite og amongus. Anonymkode: 33cfe...b50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå