Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

To-åringen vår sovner på eget rom, og har sovet der hele natta i perioder, men har nå i de siste ukene kommet inn til oss hver natt fra rundt midnatt. Har begynt å få mareritt og er lei seg. Vi synes det er litt koselig å sove sammen, og alle sover bedre enn når vi trøster på rommet eller legger oss på madrass der. 

men nå er termin på lillesøsken rett rundt hjørnet, og jeg lurer litt på andre sine erfaringer :) funker det å sove sammen alle sammen? Minste vil isåfall ligge på kanten i bedside crib, storesøsken i midten. Vil storesøsken føle seg avvist om en plutselig må sove på eget rom fordi minste har tatt plassen? 

så klart kan far ligge på madrass på barnerommet, så det ordner seg jo uansett. Er bare på utkikk etter andres erfaringer! 

Anonymkode: dd222...0ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring enda, men samme problemstilling. Barnet kommer inn til oss av og til, av og til sover hun natten gjennom og kommer ikke inn før det er morgen. Jeg syns det er helt greit å sove med henne og vil ikke avvenne det, så vi rigger til en sovesofa på kontoret/datarommet til samboer. Da kan enten jeg og babyen rømme dit, eller samboer, mens jeg har begge barna i senga med meg. Håper babyen liker bed side cribben da, det gjorde ikke storesøster som baby, kun mellom oss som var godt nok 😅 Nå har den jo ikke mye valg da, storesøster sover som en sjøstjerne.

Anonymkode: ad8fe...3e4

Skrevet

Storebror kommer inn til oss om natta nå også. Kommer ikke til å begynne å avvise når det kommer en baby, er sårt nok som det er. Kommer nok til å være utrolig slitsomt å kombinere med amming og bleieskift om natta og urolig 4-åring i midten. Men er en så kort periode at jeg får tenke på det som noe fint og unikt, der hele familien er klemt inn på samme rom.

Anonymkode: 91623...607

Skrevet

Jeg ❤️ samsoving, og har samsovet problemfritt med baby og storesøsken med både nr. 2, 3 og 4. Jeg har da sovet som en buffer i midten, med baby på den ene siden og ett eller to storesøsken på andre siden. Det er veldig koselig, og alle sover godt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...