AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Tok den i første svangerskap og det var så jævlig, satt å holdt igjen brekninger i to timer. Gruer meg veldig denne gangen, også fordi jeg har bedre vaner ift måltid nå og er skrubbsulten om morgenen, fatter ikke hvordan jeg skal klare å holde meg fra å spise til i 10tiden... Noen råd? Hva bør jeg spise kvelden før, og innen når, for å kanskje ikke være så sinnsykt sulten men likevel holde fastefristen på 8-14 timer? Anonymkode: bbec1...5cb
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #2 Skrevet 8. oktober 2021 Alle snakket om at den var så grusom. Var jo bare en litt søt drikke. Men, kanskje spise noe med mye karbo kvelden før. En stor pastarett til kveldsmat eller noe sånt. Og alle overlever å være litt sulten Anonymkode: 63455...327 11
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #3 Skrevet 8. oktober 2021 Tar men den hos legen eller jordmor på helsestasjon? Hørt man får velge drikke med sitron eller appelsin, hvilken er best? Hvor mye drikke er det? Anonymkode: 6cba2...580
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #4 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg tok den på laboratoriet til fürst. Husker ikke om det var noen smak på drikka. Den var jo søt, men ikke vond. De to timene gikk fort, jeg satt å så på en serie. Jeg hadde time aller først på morgenen, så er ble bare en litt sen frokost Anonymkode: 4f78e...21f
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #5 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Alle snakket om at den var så grusom. Var jo bare en litt søt drikke. Men, kanskje spise noe med mye karbo kvelden før. En stor pastarett til kveldsmat eller noe sånt. Og alle overlever å være litt sulten Anonymkode: 63455...327 Jeg syns den var jævlig, og å være sulten er også jævlig for meg. Er ikke spesielt plaget med kvalme, men når jeg er sulten - da blir jeg kvalm... AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tar men den hos legen eller jordmor på helsestasjon? Hørt man får velge drikke med sitron eller appelsin, hvilken er best? Hvor mye drikke er det? Anonymkode: 6cba2...580 Legen eller sykehuset. Jeg tar den på sykehuset, men det er ikke store sykehuset da så vet ikke om det er forskjell fra plass til plass. Her har jeg mulighet til å vente i stua på føden, fremfor venterommet på legekontoret, absolutt å foretrekke når det er snakk om to timer! Men kan ikke huske at jeg fikk valg mellom smak sist, men det kan hende det ikke var så nøye for meg da 😅 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg tok den på laboratoriet til fürst. Husker ikke om det var noen smak på drikka. Den var jo søt, men ikke vond. De to timene gikk fort, jeg satt å så på en serie. Jeg hadde time aller først på morgenen, så er ble bare en litt sen frokost Anonymkode: 4f78e...21f Jeg gjorde det på morgenen også sist, så også serie og det var likevel tortur 😅 Men jeg takler kvalme veldig dårlig, da... Anonymkode: bbec1...5cb 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #6 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg skal iallfall gå ned i vekt før neste svangerskap. Husker det var helt grusomt og spydde vegg imellom etter 1time 🤮. Anonymkode: 835bd...e4e 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #7 Skrevet 8. oktober 2021 Hvorfor tar dere den i andre svangerskap? Det var ikke snakk om at jeg skulle ta den, til tross for tidligere preeklampsi som star på lista over risikofaktorer. Anonymkode: 2d7d1...251 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #8 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg reagerte kjempedårlig på glukosebelastningstesten. Kastet opp i munnen 6 ganger. Måtte svelge det hver gang. Kjempekvalm, kaldsvettet, begynte å blø neseblod. To veldig kjipe timer. Fikk heldigvis normale verdier. Håper jeg slipper å ta den i neste svangerskap. Lykke til, TS Anonymkode: 7df89...454
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #9 Skrevet 8. oktober 2021 Har ikke tatt den ennå selv men skal ta den snart Sett tips i andre tråder om å ha med noe snacks/mat så man kan spise med en gang man er ferdig. Også tenker jeg at man må jo bare faste fra midnatt, så jeg skal spise litt sen kveldsmat iallfall, noe grovt brød feks for det føler jeg metter meg en stund. Ta med en bok eller noe å gjøre de 2 timene for tror man må sitte veldig rolig. Anonymkode: 6006b...13f
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #10 Skrevet 8. oktober 2021 Også tenker jeg at jeg overlevde maaange uker med kvalme hele dagen og litt oppkast og sånn i starten av svangerskapet så jeg skal klare 2 timer nå litt uti 😁 Må vel bare gjøres 1gang. Til deg som spør om hvorfor noen tar så tror jeg både vekt og alder har noe å si for om man "skal"/bør ta den. Anonymkode: 6006b...13f 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #11 Skrevet 8. oktober 2021 19 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor tar dere den i andre svangerskap? Det var ikke snakk om at jeg skulle ta den, til tross for tidligere preeklampsi som star på lista over risikofaktorer. Anonymkode: 2d7d1...251 Er det lenge siden? Nesten alle må ta den nå. Om du får ta med drikken selv, gjør det og ha den i kjøleskap natta før. Den jeg fikk var romtemperert. Sugerør gjør det lettere å få i seg synes jeg. Sulten tror jeg du bare må leve med, kan kanskje prøve å spise veldig grovt brød og nøtter kvelden før? Men lite som metter i 14 timer tror jeg. Anonymkode: 5a209...cd4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #12 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg tok med et stort glass. Synes det er mye enklere å drikke sånt på styrten slik at jeg slipper å smake. Med små glass må man jo stoppe og så blir det bare verre og verre. Anonymkode: 4733e...61e 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #13 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det lenge siden? Nesten alle må ta den nå. Om du får ta med drikken selv, gjør det og ha den i kjøleskap natta før. Den jeg fikk var romtemperert. Sugerør gjør det lettere å få i seg synes jeg. Sulten tror jeg du bare må leve med, kan kanskje prøve å spise veldig grovt brød og nøtter kvelden før? Men lite som metter i 14 timer tror jeg. Anonymkode: 5a209...cd4 Jeg skal ikke ta den i andre svangerskap. Er gravid nå. Møtte ingen av kriteriene. Synes forøvrig ikke det var halvparten så ille som jeg hadde innbilt meg, så takk til kg for å ha gitt meg så grusomme innbilninger at jeg nesten kunne ha drukket den daglig 😂 Anonymkode: 254c1...9e0 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #14 Skrevet 8. oktober 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg skal ikke ta den i andre svangerskap. Er gravid nå. Møtte ingen av kriteriene. Synes forøvrig ikke det var halvparten så ille som jeg hadde innbilt meg, så takk til kg for å ha gitt meg så grusomme innbilninger at jeg nesten kunne ha drukket den daglig 😂 Anonymkode: 254c1...9e0 Brukeren jeg siterte hadde preeklampsi i tidligere svangerskap, det er et av kriteriene. Anonymkode: 5a209...cd4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #15 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skal ikke ta den i andre svangerskap. Er gravid nå. Møtte ingen av kriteriene. Synes forøvrig ikke det var halvparten så ille som jeg hadde innbilt meg, så takk til kg for å ha gitt meg så grusomme innbilninger at jeg nesten kunne ha drukket den daglig 😂 Anonymkode: 254c1...9e0 Jeg er generelt fan av negativ innstilling slik at jeg heller blir positivt overrasket, så kanskje hukommelsen min lever etter den innstillingen også 😅 Anonymkode: bbec1...5cb 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #16 Skrevet 8. oktober 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Alle snakket om at den var så grusom. Var jo bare en litt søt drikke. Men, kanskje spise noe med mye karbo kvelden før. En stor pastarett til kveldsmat eller noe sånt. Og alle overlever å være litt sulten Anonymkode: 63455...327 Kan hende din tunge liker ting litt mer søtt. Jeg er ikke så glad i søtt, og det ble helt forferdelig for meg, brukte så lang tid på å få alt ned at jeg nesten måtte ta en ny test. Anonymkode: b2598...e92
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #17 Skrevet 8. oktober 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kan hende din tunge liker ting litt mer søtt. Jeg er ikke så glad i søtt, og det ble helt forferdelig for meg, brukte så lang tid på å få alt ned at jeg nesten måtte ta en ny test. Anonymkode: b2598...e92 Samma her. Slet med konsistensen også, var veldig tjukk og oljene? Anonymkode: 5a209...cd4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #18 Skrevet 8. oktober 2021 Dropp testen om du ikke tror den vil avdekke noe? Er frivillig. Anonymkode: 5bfb2...d2c
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #19 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dropp testen om du ikke tror den vil avdekke noe? Er frivillig. Anonymkode: 5bfb2...d2c Har bmi på 30 og jordmor anbefaler den sterkt, så jeg dropper den ikke. Kan godt hende den avdekker noe, det er sjeldent man opplever symptomer på svangerskapsdiabetes. Anonymkode: bbec1...5cb 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #20 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er det lenge siden? Nesten alle må ta den nå. Nei, anbefales til nesten alle ja men er frivillig. Selv om de er glad i å fremstille det som om man ikke har valg. Jeg takket fint nei. Anonymkode: 5bfb2...d2c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå