Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vår datter nr 2 for to døgn siden. Min samboer har planlagt en "all nighter" med kompisen sin i helgen, altså at de skal drikke sterkt og lenge og "bare kose seg" sammen. Jeg har ikke sagt noe på det, men jeg tenker med meg selv at det på mange måter er feil. Datteren vår er ikke en uke engang enda.. Jeg klarer meg alene med henne og 6-åringen vår en kveld så klart! Men jeg føler bare at det blir feil perspektiv fra hans side.. Men jeg vil ikke lage styr. Og derfor stiller jeg spørsmålet her inne om hvor vidt dere hadde reagert på det og hvorfor/hvordan?

For ordens skyld, vi er 29 begge to.

Anonymkode: e9a9d...c68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg barn, men det hadde _ikke_ vært greit om min samboer dro på helgetur med en kompis (enten det er drikking eller fotballkveld) to DØGN etter jeg hadde født!

Om noen fortjener en frihelg så er det faktisk deg (selv om det ikke er mulig), som har gått gravid i 9 måneder OG født! 

Det der er ganske røde flagg synes jeg, håper han er en god og støttende far ellers.

• Liker 43
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fikk vår datter nr 2 for to døgn siden. Min samboer har planlagt en "all nighter" med kompisen sin i helgen, altså at de skal drikke sterkt og lenge og "bare kose seg" sammen. Jeg har ikke sagt noe på det, men jeg tenker med meg selv at det på mange måter er feil. Datteren vår er ikke en uke engang enda.. Jeg klarer meg alene med henne og 6-åringen vår en kveld så klart! Men jeg føler bare at det blir feil perspektiv fra hans side.. Men jeg vil ikke lage styr. Og derfor stiller jeg spørsmålet her inne om hvor vidt dere hadde reagert på det og hvorfor/hvordan?

Da hadde jeg smilt søtt, sagt «Kos deg, kjære!» og sørget for å ha byttet lås i ytterdøra før han kom hjem. 

• Liker 22
Skrevet

Jeg ville sagt jeg har planer om det samme så han bør være opplagt og klar på lørdag. 

Skrevet

Nei, det hadde jeg mislikt sterkt. 

Den første tiden skal jo familien være samlet og bli "kjent" med alt det nye, skal de ikke? Jeg har ikke barn, så jeg vet ikke, men jeg ser for meg at de første ukene er ekstra spesielle, nye rutiner og et nytt familiemedlem. 6 åringen må også bli trygg oppi dette og hvis far drar ut et det lite tid til henne. Jeg syntes det er særdeles spesielt at han skal ut så tidlig. Jeg hadde sagt at det måtte vente et par ukers tid.

• Liker 11
Skrevet

Han er en umoden drittunge. Det mest sjokkerende er at dere har en på 6år også, så man skulle jo tro denne såkalte pappen visste en ting eller tre om rollen sin. Fjott!

Anonymkode: 0dc37...350

• Liker 13
Skrevet

Gratulerer med baby TS :)

Det høres ikke helt bra ut nei... så dunt at det skulle bli sånn..! Er han litt sånn ellers også i livet, er med kompiser og drikker mye?

Oppfordring til KG'ere: det går an å huske å være litt mer snill i ordene enn vanlig i denne tråden kanskje? Hun har akkurat født og selv om rådene som blir gitt om å låse døra osv. er velmenende så kan det kanskje være greit å heller hjelpe til med løsninger som ikke vil skape uro, akkurat fordi hun har en helt nyfødt baby der. Pappaen skaper jo nok uro akkurat nå. Det er lite trolig at hun ønsker seg oppbrudd og drama de neste dagene selv om dette er kjipt. Akkurat nå er vel ro det som står øverst. Skal ikke/kan jo ikke legge føringer på dere, ville bare nevne det.  

Anonymkode: 690a5...cc0

• Liker 17
Skrevet

Han har du virkelig vært uheldig med. Du har min dypeste medfølelse! Men gratulerer med baby!

Anonymkode: 976ae...2e7

• Liker 3
Skrevet

En all nighter hadde kanskje vært litt mye for tidlig. Tenk om det skjer noe med en av dere og trenger dra til sykehuset eller noe. Men hadde godtatt en kort kveld og et par øl ute. 

Anonymkode: f6514...430

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Gratulerer med baby TS :)

Det høres ikke helt bra ut nei... så dunt at det skulle bli sånn..! Er han litt sånn ellers også i livet, er med kompiser og drikker mye?

Oppfordring til KG'ere: det går an å huske å være litt mer snill i ordene enn vanlig i denne tråden kanskje? Hun har akkurat født og selv om rådene som blir gitt om å låse døra osv. er velmenende så kan det kanskje være greit å heller hjelpe til med løsninger som ikke vil skape uro, akkurat fordi hun har en helt nyfødt baby der. Pappaen skaper jo nok uro akkurat nå. Det er lite trolig at hun ønsker seg oppbrudd og drama de neste dagene selv om dette er kjipt. Akkurat nå er vel ro det som står øverst. Skal ikke/kan jo ikke legge føringer på dere, ville bare nevne det.  

Anonymkode: 690a5...cc0

Hvorfor er du KG -politi? Ts spør etter hva vi hadde sagt og hvordan reagert, så da må jo folk få svare på det uten å legge på filter bare for å «beskytte» TS sine følelser! 

Anonymkode: f6514...430

• Liker 4
Skrevet

Men når sa han i fra om dette? Å hvis du ikke sier noe kan du heller ikke være sur dagen etter. 

Min x var slik som sa ja eller ikke sa noe. Men etterpå så kunne det komme egentlig hadde jeg  planer med kamerater, egentlig syns jeg vi kunne vært sammen den kvelden osv. 

Jeg orker ikke å måtte dobbelt skjekke om noe er greit "er du virkelig helt sikker på at det er greit" og orket heller ikke surmulig så det forholdet der måtte jeg avslutte. I mitt hode er man ikke konfliktsky når man venter med å si noe så det blir en konflikt eller kan peke på at den andre har gjort noe feil. Når den andre ikke en gang viste at det var et problem fordi man først har hørt om det passer. Da er man konfliktskaper da. 

Nei jeg hadde ikke synes det hadde vært noe særlig om han stakk så fort. Men samtidig så kommer det ann på grunnen, men det var en tradisjon den helgen, eller skjedd noe speilet eller at en som har flyttet bort er hjemme før en helg synes jeg det er anderledes. 

Men jeg synes det er verre å vente til sisteliten eller dagen etter med å si i fra at man ikke synes det er greit 

Anonymkode: 1f2d7...6cf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men når sa han i fra om dette? Å hvis du ikke sier noe kan du heller ikke være sur dagen etter. 

Min x var slik som sa ja eller ikke sa noe. Men etterpå så kunne det komme egentlig hadde jeg  planer med kamerater, egentlig syns jeg vi kunne vært sammen den kvelden osv. 

Jeg orker ikke å måtte dobbelt skjekke om noe er greit "er du virkelig helt sikker på at det er greit" og orket heller ikke surmulig så det forholdet der måtte jeg avslutte. I mitt hode er man ikke konfliktsky når man venter med å si noe så det blir en konflikt eller kan peke på at den andre har gjort noe feil. Når den andre ikke en gang viste at det var et problem fordi man først har hørt om det passer. Da er man konfliktskaper da. 

Nei jeg hadde ikke synes det hadde vært noe særlig om han stakk så fort. Men samtidig så kommer det ann på grunnen, men det var en tradisjon den helgen, eller skjedd noe speilet eller at en som har flyttet bort er hjemme før en helg synes jeg det er anderledes. 

Men jeg synes det er verre å vente til sisteliten eller dagen etter med å si i fra at man ikke synes det er greit 

Det er ikke snakk om å dobbeltsjekke, men ha minimalt med hjerne og skjønne at kona som har født for TO FUCKINGS DØGN SIDEN trenger alt av hjelp og bistand, særlig fordi dette er barn nummer to, det vil si at det finnes barn nummer en som må tas vare på av en helt nybakt mor med sår i stingene, ammehelvete og skrikende baby mens far er på vift og "koser seg", og heller ikke er disponibel dagen etterpå fordi han drakk så mye. 

Anonymkode: 382ba...def

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette burde alle oppegående mennesker skjønne av seg selv ikke er greit. Burde ikke vært nødvendig å stille spørsmålet en gang. 

Anonymkode: 26534...c09

• Liker 10
Skrevet

Oj! Hvordan jeg hadde reagert? Jeg hadde blitt kjempesint og hadde sikkert tatt til tårene. Jeg hadde sikkert tenkt at jeg hadde rotet meg borti en fryktelig umoden kar. 

Jeg er en slik person som lager styr når noen tråkker over grensene mine. 

Vet din samboer hvor grensene dine går da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke litt greit engang, ja å gå ut å ta en pils med kompisene, men hele natten nei. Jeg forventer at voksne folk som har spedbarn er edru på natten om det skjer noe, og at de er pigg og våken på morgenen.
Han hadde ikke hvert velkommen hjem igjen, ikke pokker om jeg skulle hatt ansvaret hele helga for to barn og en fyllik. 

Men er ikke generelle verdier og prioriteringer noe dere har snakket om? 

Anonymkode: 4c220...d3b

• Liker 3
Gjest brødskalle
Skrevet (endret)

Hvor ofte drikker han tungt med en kompis? I ny og ne eller hver helg?

Virker det som han forstår at fødsel kan være hardt på kroppen? Eller tror han bare det er å skvise ut så er alt tilbake til normalt og du kan løpe maraton om du vil?

Hvor mye har han gjort for deg når du var "verst" gravid? Hvor mye har han vartet deg opp etter dere kom hjem? Har han vært ekstra omsorgsfull og glad? Eller mest opptatt av seg selv og sin hverdag?

Endret av brødskalle
Skrevet

En ting er å stikke til kompisen for å ta en pils, men å sitte å bøtte nedpå hele natten hadde vært et digert NOPE! Jeg hadde også sagt at det er noe han får vente med. 

Anonymkode: f5eb7...480

• Liker 4
Skrevet

Ikke faen om jeg hadde godtatt at han skal ut og ruse seg hele natten når baby kom for 2 døgn siden! Faen til egoisme.

Anonymkode: d159e...bc9

• Liker 5
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er helt uenig med deg, for allerede det sekundet du spør, har du vist hva det er du egentlig ønsker. Og det er der det gjør vondt, hvis prioriteringen oppleves feil! 

Nå vet ikke jeg noe om hvordan du prioriterte i ditt tidligere forhold, så jeg skal bruke TS sitt eksempel. Mannen hennes har vist at han ønsker å gå på hardfylla to døgn etter fødsel. De fleste mennesker med omsorg, ville helst tilbragt den spesielle tiden sammen med sin nye familie, og det at han spør gjør dermed vondt for TS. Ja, hun kan si nei, men han har jo egentlig allerede vist helt tydelig hva han selv ønsker! Kan det ikke ha vært lignende din eks tenkte, mon tro? 

Anonymkode: 2a998...18c

• Liker 10
Skrevet

Fyllefest to døgn etter fødsel? Det er så idiotisk at jeg ikke har ord for det. 

Da fikk nummer 2 var eldstemann første pri for mannen. Å bli storebror/søster er en kjempeomveltning. 

At far reiser på egotripp når den nye familiekonstillasjonen skal dannes er flaut. 

Jeg ville nevnt det for svigers tilfeldigvis. Han trenger mer skamvett 

Anonymkode: 6e574...b31

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...