Gjest Principessa Skrevet 3. oktober 2005 #81 Skrevet 3. oktober 2005 Ok nå lurer jeg på om dere hundeeiere faktisk hadde gått av bussen dersom en allergiker/sjåføren ba dere om det? Altså helt uten videre uten noe kjefting, surmuling eller stygge blikk? ← Selvfølgelig hadde jeg og hunden min gått av bussen/trikken/banen osv hvis jeg det hadde skjedd. Men man tar da hensyn til andre mennesker ved å ha kontroll på hunden på bussen. Jeg syns også at det fint går an å sammeligne hunder med barn. Har opplevd flere jævlige skrikerunger enn hunder på busser, for å si det sånn!
Gjest gjest1 Skrevet 3. oktober 2005 #82 Skrevet 3. oktober 2005 Selvfølgelig hadde jeg og hunden min gått av bussen/trikken/banen osv hvis jeg det hadde skjedd. Men man tar da hensyn til andre mennesker ved å ha kontroll på hunden på bussen. Jeg syns også at det fint går an å sammeligne hunder med barn. Har opplevd flere jævlige skrikerunger enn hunder på busser, for å si det sånn! ← Hvis man kan sammenlikne hunder med barn, så kan man også be barneforeldre med skrikerunger gå ut..? Hm.. Selv ser jeg store forskjeller på et menneske og et dyr som noen kan være allergiske mot.
Gjest Violetta Skrevet 3. oktober 2005 #83 Skrevet 3. oktober 2005 Hvis man kan sammenlikne hunder med barn, så kan man også be barneforeldre med skrikerunger gå ut..? Hm.. Selv ser jeg store forskjeller på et menneske og et dyr som noen kan være allergiske mot. ← Jeg er enig i at man godt kan sammeligne de to, men det er nå en gang sånn at busser er for mennesker. Og barn er mennesker, dyr er det ikke.
Gjest Isabellas Skrevet 3. oktober 2005 #84 Skrevet 3. oktober 2005 Etter å ha lest gjennom dnne tråden kvier jeg meg enda mer for å ta med hunden min på bussen... Vi har nettopp fått den, og han er snill som et lam men er ikke voksen enda og lærer fortsatt. Så jeg aner ikke hvordan han vil te seg på en buss... Og jeg må ta den med daglig fremover på en ti minutterstur på bybuss. Hvis noen ber meg gå av bussen, såklart skal jeg gjøre det uten problemer! (litt flaut, bare...) Ser for meg der jeg kommer inn på bussen, finner plassen og tusen stygge blikk møter meg.. *grøss*
Gjest Violetta Skrevet 3. oktober 2005 #85 Skrevet 3. oktober 2005 Etter å ha lest gjennom dnne tråden kvier jeg meg enda mer for å ta med hunden min på bussen... Vi har nettopp fått den, og han er snill som et lam men er ikke voksen enda og lærer fortsatt. Så jeg aner ikke hvordan han vil te seg på en buss... Og jeg må ta den med daglig fremover på en ti minutterstur på bybuss. Hvis noen ber meg gå av bussen, såklart skal jeg gjøre det uten problemer! (litt flaut, bare...) Ser for meg der jeg kommer inn på bussen, finner plassen og tusen stygge blikk møter meg.. *grøss* ← Næsj, tror de fleste ikke bryr seg, noen synes det er fint mens noen veldig veldig få misliker det. Det er i hvert fall mitt inntrykk etter å ha tatt bussen mye med min hund.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #86 Skrevet 4. oktober 2005 med tanke på ALLE dere som misliker hunder og som tar buss,så tror jeg at jeg skal begynne å ta min "lille" Grand Danois og dobermann med på bussen jevnlig... ← Gjør det du. Skal vel alltids klare å fake litt allergi slik at du blir kastet av.
Gjest z Skrevet 5. oktober 2005 #87 Skrevet 5. oktober 2005 Gjør det du. Skal vel alltids klare å fake litt allergi slik at du blir kastet av. ← Er det rart det blir krig i verden?
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 5. oktober 2005 #88 Skrevet 5. oktober 2005 Gjør det du. Skal vel alltids klare å fake litt allergi slik at du blir kastet av. ← Ha ha ha,hadde ikke latt meg stoppe av å blitt kastet av bussen noen ganger.... Og å fake allergi fordi du rett og slett ikke liker dyr, er jo bare tåpelig.... Tror at neste gang det er en skrikerunge på bussen skal jeg sette meg klistra oppi de og fortelle at jeg har en unge med vannkopper hjemme, så de bør gå av bussen :evil:
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2005 #89 Skrevet 5. oktober 2005 Tror at neste gang det er en skrikerunge på bussen skal jeg sette meg klistra oppi de og fortelle at jeg har en unge med vannkopper hjemme, så de bør gå av bussen :evil: ← En fordel å ha vannkopper som barn vettu.
Dan Skrevet 5. oktober 2005 #90 Skrevet 5. oktober 2005 Bare av nysgjerrighet - ville dere som er allergiske og/eller bare ikke liker hunder bedt en blind gå av med førerhunden sin?
Gjest skindeep Skrevet 5. oktober 2005 #91 Skrevet 5. oktober 2005 Bare av nysgjerrighet - ville dere som er allergiske og/eller bare ikke liker hunder bedt en blind gå av med førerhunden sin? ← Den var god!
gaja Skrevet 5. oktober 2005 #92 Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Bare av nysgjerrighet - ville dere som er allergiske og/eller bare ikke liker hunder bedt en blind gå av med førerhunden sin? ← nei. jeg ville gått av selv. såklart. Endret 5. oktober 2005 av gaja
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2005 #93 Skrevet 6. oktober 2005 Typisk en sånn diskusjon som dette. Man bare overhører andre argumenter fordi de ikke passer en å kommentere dem, selv om de er høyst relevante. Som for eksempel dette med hundehår på klær. De jeg kjenner som er allergiske mot hund reagerer også dersom hundehårene sitter i klærne til folk. Men det er jo lett å overhøre, for man bare rir sine kjepphester i slike diskusjoner. En annen ting er folk som røyker rett før de går på bussen. Er det virkelig nødvendig? Det er et mye større problem slik jeg ser det enn hunder, som man tross alt treffer svært sjelden på buss, i hvert fall her jeg bor. ← Helt enig! De som virkelig er allergiske mot hunder kjenner det på klærne også. Men det er vel ikke bare det at man er allergisk som plager mange, det er jo alle fordommene man har mot hunder. Det er vel ingen som kommenterer at man kjenner hundelukt på et menneske så lenge de ikke har med seg hunder??? Og ærlig talt, hvor mye som skal forbys her i verden?? Hunder på offentlige steder, røykere også ( for mange folk med astma reagerer på det), folk som lukter sterkt av både parfyme eller mat, bostedsløse som det ikke akkurat lukter så godt av??? Hvem blir igjen i disse bussene da? Uansett tror jeg ikke dette har så mye med allergikere å gjøre. Det er vel heller fordommer mennesker har fått mot hunder den siste tiden. Men, hvor merkelig er det, slik som hunder blir fremstilt i media?? Snart så må vel alle hunder avlives siden alle hunder er "farlige"?? Og hva sier dere som på død og liv ikke skal ha hunder i buss : Hva med de hundene der eierne jobber med å sosialisere dem og venne dem til forskjellige situasjoner? Hva med hundene som trenes til å redde mennesker, som trenger miljøtrening? Hva hvis dere, eller et familiemedlem, ett barn, kommer seg bort i skogen, eller et annet sted, og blir da funnet av en "redningshund"? Ikke sikkert slike hunder kunne finnes dersom alle offentlige steder og fremkomstmidler hadde vært forbudt for hunder. Disse hundene trenger mye miljøtrening! Snakk om at hundeeiere er egoistiske! Se på dere selv,dere som sier det, og hør hva dere egentlig krever? Vet ikke hvem som er egoistisk altså!
moka Skrevet 6. oktober 2005 #94 Skrevet 6. oktober 2005 trenger jo ikke ha med hunden på bussen for å sosialisere den. at det går an. hun snakker om 10 min med buss. hva med å sykle? trening for begge. men jeg hadde nok ikke bedt dem om å gå av bussen, så sær er jeg ikke. om det ikke hadde vært sauehund kanskje.... da hadde jeg blitt skeptisk. det er jo bare å prøve seg på bussen. alle er nok ikke like vrange som noen av oss her inne. det er jo ikke jeg som er bussjåfør . men står fremdeles for det jeg har sagt at hunder ikke har noe på en buss å gjøre. lykke til iallefall
Gjest Skrevet 6. oktober 2005 #95 Skrevet 6. oktober 2005 trenger jo ikke ha med hunden på bussen for å sosialisere den. at det går an. hun snakker om 10 min med buss. hva med å sykle? trening for begge. men jeg hadde nok ikke bedt dem om å gå av bussen, så sær er jeg ikke. om det ikke hadde vært sauehund kanskje.... da hadde jeg blitt skeptisk. det er jo bare å prøve seg på bussen. alle er nok ikke like vrange som noen av oss her inne. det er jo ikke jeg som er bussjåfør . men står fremdeles for det jeg har sagt at hunder ikke har noe på en buss å gjøre. lykke til iallefall ← Til opplysning så finnes det raser man ikke skal sykle med hvertfall det første året, pga sterk vekst og det kan oppstå skade i ledd og skjellett, disse hundene kan mosjonere i sitt eget tempo, ikke dras med på sykkeltur og f.eka lange fjellturer den første tiden.... Og det er spessielt i den første tiden at miljøtrening er viktig.... Men det finnes aå klart andre måter å miljøtrene en hund på,men bussen er en av dem... sånn er det nå bare
moka Skrevet 6. oktober 2005 #96 Skrevet 6. oktober 2005 da kan jo andre folk som har andre dyr forlange det samme da..... mange som har slanger he he....
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2005 #97 Skrevet 6. oktober 2005 da kan jo andre folk som har andre dyr forlange det samme da..... mange som har slanger he he.... ← Tror nå ikke det var lov å ha slange som kjæledyr i Norge da.. Men for all del, skal man frakte dyret sitt et sted er det helt i orden for meg å ha det med på bussen, uansett hva slags dyr det er! Så lenge det ikke gjør meg noe er det helt i orden!
Gjest Isabellas Skrevet 6. oktober 2005 #98 Skrevet 6. oktober 2005 Moka, hvis jeg kunne syklet med den, så hadde jeg gladelig heller gjort det enn å ta buss!
Gjest Varg-Menja Skrevet 7. oktober 2005 #99 Skrevet 7. oktober 2005 trenger jo ikke ha med hunden på bussen for å sosialisere den. at det går an. hun snakker om 10 min med buss. hva med å sykle? trening for begge. ← Man sosialiserer da ikke en hund når man sykler med den. Sosialisering er sosial trening, dvs lære hunden å forholde seg til masse fremmede mennesker. Og når man sykler er man jo bare seg selv og hunden. Ellers stemmer det at man ikke skal sykle med noen hunder før skjelettet er ferdig utvokst, dvs i to-årsalderen, siden dette er nokså hard trening for en hund
Maxi Skrevet 7. oktober 2005 #100 Skrevet 7. oktober 2005 For å svare på smårsmålet som faktisk ble stilt her! Hunder over 40 cm skal betale halv pris av voksenbilett på buss og tog. Hunder under 40 går gratis. Og du som sa at man kan bli risikert å bli kastet av buss og fly om noen er allergiske? Hallo, man kaster ikke noen av et fly. Og for å svare en annen her, JA hunden er et familimedlem like fullt som alle andre! Og som dere sikkert har skjønt så er jeg hundeeier. Men tar jeg buss med hunden min (som forøvrig er 30 cm og sitter i bur når jeg tar buss), og det viser seg at det er allergikere der, så selvfølgelig går jeg av bussen. Jeg er også Mamma, og datteren min kan få trassanfall av og til, men jeg må da få lov til å ta bussen med henne for det. Som regel sitter hun veldig rolig og stille på bussen. Hun har vel aldri hatt noen anfall på buss, men det kan hun da få en gang. Det er det ingen som vet.. Skal jeg da gå av fordi det KAN være noen på bussen som ikke liker barn? Nei, vettu hva.. det er det tåpeligste jeg har hørt! Sånn som når jeg skulle ta bussen med valpen min som satt i buret i Januar. Vi var de eneste på bussen. Bussturen tar 4 timer og busssjåføren ville jeg skulle sette valpen i bagasjen på bussen. En ting er at han ikke hadde fått puste der. Men annen ting at han var en liten valp. Redd og hadde netopp sagt farvell til mamman sin. Så var det 20 minus grader ute også da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå