Gjest Violetta Skrevet 2. oktober 2005 #61 Skrevet 2. oktober 2005 Foreldre må da kunne få barna til å sitte rolig i setet og holde munn, eller snakke med normal stemme? At unger er hysteriske og skriker viser jo at foreldrene absolutt ikke har kontroll på barna(ADH er unntak) ← Ja for barn som er godt oppdratt sitter alltid som lys i bussen.
Gjest Gjest_kristianna_* Skrevet 2. oktober 2005 #62 Skrevet 2. oktober 2005 Ja, det handler faktisk om oppdragelse! Se på de som går med barn som hyler og skriker i butikker "VIL HAAAAAA!" Blir provosert rett og slett. De tigger og skriker...Kjenner barn som sitter fint i setene jeg, og som ikke tigger og maser hull i hodet på folk. Flinke foreldre
Gjest Violetta Skrevet 2. oktober 2005 #63 Skrevet 2. oktober 2005 Ja, det handler faktisk om oppdragelse! Se på de som går med barn som hyler og skriker i butikker "VIL HAAAAAA!" Blir provosert rett og slett. De tigger og skriker...Kjenner barn som sitter fint i setene jeg, og som ikke tigger og maser hull i hodet på folk. Flinke foreldre ← Ja eller bare rett dag. Er fristet til å antyde at du ikke har barn selv, men her inne blir man hudflettet om man sier at det kan være grunnen til din påstand, så det gjør jeg ikke.
kristianna Skrevet 2. oktober 2005 #64 Skrevet 2. oktober 2005 Klart alle kan ha en dårlig dag...men det er nok av dem som har "skrikunger" som bare skal trasse for ingenting. Og det hadde jeg aldri akseptert....Selv om jeg ikke har barn selv, så har jeg passet en del av dem(OG sett dem i naturlige omgivelser med foreldre), og de barna jeg snakker om begynte aldri å skrike hysterisk pga. at de vil ha noe ute blandt folk. Det som er greien er også at en del foreldre kjefter og smeller på ungene sine når de skriker, og da blir jeg oppgitt! Tror de virkelig at ungene vil stoppe å kjefte hvis foreldrene kjefter? De lærer jo tross alt av det de vokser opp med... Og de tigger i butikken, og foreldrene til slutt bare sier "Så ta en sjokolade da, men da er du stille..." Da har de allerede tapt. Hvis foreldre gir etter for slike skrikunger, så lærer de seg jo bare å skrike enda høyere neste gang til de får den sjokoladen....
Gjest Varg-Menja Skrevet 2. oktober 2005 #65 Skrevet 2. oktober 2005 Ja eller bare rett dag. Er fristet til å antyde at du ikke har barn selv, men her inne blir man hudflettet om man sier at det kan være grunnen til din påstand, så det gjør jeg ikke. ← Enig med deg her. For å si det sånn, jeg har ikke barn, og selv jeg skjønner at virkeligheten ikke er så enkel. De aller fleste barn vil prøve å slå seg vrange noen ganger, for å teste foreldrene sine. Og da er det foreldrenes reaksjon som avgjør om dette blir en vane eller ett enkelttilfelle.
Gjest Gjest_kristianna_* Skrevet 2. oktober 2005 #66 Skrevet 2. oktober 2005 Jeg skjønner da det jeg også, men jeg ser ikke bare på atferden til barnet heller da, men hvordan foreldrene takler det...Og det er mange av dem som bare gir etter for barnet. Hvordan lærer de seg da grenser?
Gjest Violetta Skrevet 2. oktober 2005 #67 Skrevet 2. oktober 2005 Jeg skjønner da det jeg også, men jeg ser ikke bare på atferden til barnet heller da, men hvordan foreldrene takler det...Og det er mange av dem som bare gir etter for barnet. Hvordan lærer de seg da grenser? ← Det finnes det x antall diskusjoner på her inne, men det har da lite med hunder å gjøre.
Dan Skrevet 2. oktober 2005 #68 Skrevet 2. oktober 2005 Hvordan er det med kongepudler da? Har hørt at allergikere ikke reagerer på dem ...
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2005 #69 Skrevet 2. oktober 2005 Hvordan er det med kongepudler da? Har hørt at allergikere ikke reagerer på dem ... ← Det er ikke rasen det kommer an på, men på flasset til hunden. Kjenner en som blir helt ille rundt en felles venn av oss, men han har golden retriever selv og den tåler han.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2005 #70 Skrevet 2. oktober 2005 Ok nå lurer jeg på om dere hundeeiere faktisk hadde gått av bussen dersom en allergiker/sjåføren ba dere om det? Altså helt uten videre uten noe kjefting, surmuling eller stygge blikk?
Gjest Violetta Skrevet 2. oktober 2005 #71 Skrevet 2. oktober 2005 Ok nå lurer jeg på om dere hundeeiere faktisk hadde gått av bussen dersom en allergiker/sjåføren ba dere om det? Altså helt uten videre uten noe kjefting, surmuling eller stygge blikk? ← Selvsagt. Men jeg forventer å bli spurt på en ordentlig måte og ikke som en beskyldnng.
aline Skrevet 3. oktober 2005 #72 Skrevet 3. oktober 2005 Ok nå lurer jeg på om dere hundeeiere faktisk hadde gått av bussen dersom en allergiker/sjåføren ba dere om det? Altså helt uten videre uten noe kjefting, surmuling eller stygge blikk? ← hadde jeg hatt hund og allergikeren selv eller bussjåføren hadde sagt ifra om at jeg ikke kunne bli på bussen grunnet en som var sterkt allergisk, så hadde ihvertfall jeg gått av.
Gjest Varg-Menja Skrevet 3. oktober 2005 #73 Skrevet 3. oktober 2005 Hvordan er det med kongepudler da? Har hørt at allergikere ikke reagerer på dem ... ← Jeg har også en rase som få allergikere reagerer på, men jeg ville ansett det som nokså frekt å begynne å kverulere på det, dersom noen hadde bedt meg om å flytte meg. Går utifra at personen selv vet best hva han/hun reagerer på og ikke.
Gjest z Skrevet 3. oktober 2005 #74 Skrevet 3. oktober 2005 Jøss, dette ble heftig! Jeg håper virkelig at folk som er allergiske eller redde sier ifra, så jeg har en mulighet til å enten flytte meg eller gå av. Jeg er ekstremt opptatt av å ikke buse rundt uten å ta hensyn, spesielt siden hunden det gjelder er en rase mange skremmes av. En annen ting som gjelder det samme, er ansvaret for at bikkja er lydig - det har mye å si når man har den med på slike steder som f. eks. bussen. Jeg gremmes når jeg ser hundeeiere som ikke gidder å ta hensyn til at andre folk ikke er like glad i hunden deres som de selv er. Da må man ha kontroll, og vise at man har det, og spørre om det man gjør er OK. Det betyr jo ikke at jeg tar hensyn til folk som bare "ikke liker" hunder, men jeg håper ikke dere som virkelig har problemer "lider i stillhet" - si ifra på en ordentlig måte, så tar jeg neste buss eller en annen vogn! Det var forøvrig buss over lengre strekninger jeg mente, og jeg skal ta kontakt med busselskapet det gjelder for å høre hvordan innstillingen deres er. Takk for relevante svar.
Gjest Hannemor i.i. Skrevet 3. oktober 2005 #75 Skrevet 3. oktober 2005 men jeg setter veldig stor pris på å bli spurt om det er greit at du sitter ved siden av meg med hunden. men når man brauter seg fram Opplever du ofte at hundeeiere brøyter seg fram og setter seg ved siden av deg? For det har nemlig jeg ALDRI opplevd, og det etter mange år på sporveiens transportmidler. Har hund selv og vi står alltid v/døren midt i bussen så vi ikke plager andre. Er vi nesten alene på bussen, så sitter han på fanget mitt. Jeg spør alltid bussjåføren om hva han skal ha betalt for hunden, men betaler aldri.
gaja Skrevet 3. oktober 2005 #76 Skrevet 3. oktober 2005 (endret) slettet Endret 12. januar 2006 av gaja
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2005 #77 Skrevet 3. oktober 2005 Hvorfor kan ikke "gjest" registrere seg?
Gjest Hannemor i.i. Skrevet 3. oktober 2005 #78 Skrevet 3. oktober 2005 har ikke blitt plaget på bussen, men på tbanen; ja! i går var det ei som hadde en gigantisk hund liggende utover i midtgangen midt i rushtida, slik at det var umulig å komme seg noen vei ← Er det fordi hunden er der eller er det fordi du er allergisk?
Gjest Hannemor i.i. Skrevet 3. oktober 2005 #79 Skrevet 3. oktober 2005 Hvorfor kan ikke "gjest" registrere seg? ← Det var meg Hannemor i.i.
gaja Skrevet 3. oktober 2005 #80 Skrevet 3. oktober 2005 (endret) [slettet Endret 12. januar 2006 av gaja
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå