Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2005 #21 Skrevet 1. oktober 2005 Slimhinnene mine blir irritert, men jeg blir vel ikke så veldig irritert selv. Selv om det er lettere å la en parfyme bli hjemme enn et familiemedlem. ← Familiemedlem?
Saeria Skrevet 1. oktober 2005 #23 Skrevet 1. oktober 2005 En hund er for de aller fleste et fullverdig familiemedlem, på lik linje med søsken, foreldre, barn osv.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2005 #24 Skrevet 1. oktober 2005 Litt drøyt å sammenligne mennesker og dyr på den måten kanskje? Kollektivtrafikken er først og fremst til for at vi mennesker( i alle aldre) skal kunne komme oss fra A til B. Dessuten får du vel ikke pusteproblem av småbarn? ← Er da ikke alle som er så veldig begistret for barn også. Barn som hopper og spretter rundt, hyler og skriker og kliner dritt og møkk på vinduene og griser is utover setet og holder på som de selv vil, så vil jeg heller takke ja til å ha en veloppdratt hund med bussen enn det.
Gjest gjest1 Skrevet 1. oktober 2005 #25 Skrevet 1. oktober 2005 Det er helt søkt å sammenlikne hunder med barn. Hvor mange kjenner dere som er allergiske mot barn..? I sporveisbussene kan man sette seg helt foran hvis man er allergisk. Kjæresten min er hyperallergisk, men han kan sitte i 20 minutter hvis hunden er langt unna. Men jeg er litt enig med noen i denne tråden, det er hundeeiere som skal ta hensyn til andre..ikke motsatt Selv om jeg ikke er allergisk mot hunder, så vil jeg helst ikke sitte ved siden av dem. De lukter ikke spesielt godt alltid..
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 1. oktober 2005 #26 Skrevet 1. oktober 2005 Nå har vi bil da, så jeg tar aldri bussen med mine, men jeg hadde aldri i verden kviet meg for å gjøre det unntaket er allergi, da skjønner jeg at det kan bli problemer.... Men jeg tar ikke hensyn til hva andre liker/ikke liker... Skulle man la være å ta bussen, fordi det kanskje er noen hundehatere der? Så lenge min hund sitter pent og rolig og ikke er borti noen på turen, så er ikke det noe problem....
Gjest Gulltopp Skrevet 1. oktober 2005 #27 Skrevet 1. oktober 2005 Men jeg tar ikke hensyn til hva andre liker/ikke liker... Nei, da er du en ganske så typisk hundeeier.
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 1. oktober 2005 #28 Skrevet 1. oktober 2005 Unnskyld meg ,men jeg gidder ikke å gå rundt å tenke på hva andre måtte synes om hundene mine, så lenge mine hunder er under kontroll, ikke løper bort til folk eller stapper snuten sin oppi noen, ikke gjør, så er det ikke stort mer jeg kan gjøre.... Jeg lar ikke være å ta med hundene mine utenfor vårt hjem, for det vill alltid være noen som missliker hunder , uansett hvor vi går...
Gjest Varg-Menja Skrevet 1. oktober 2005 #29 Skrevet 1. oktober 2005 (endret) nei det er ikke sikkert folk sier høyt hva de syns. Hvis du vil ta hensyn til dine medmennesker tar du ikke men hund på buss, trikk eller bane. Det er mange som er allergiske eller redde, men lider i stillhet. ← Beklager, men mennesker som "lider i stillhet" har jeg ikke så mye til overs for. Hvordan forventer folk at man skal få løst ett problem, uten at man sier fra? Med den holdningen må vi alle slutte å bruke parfyme hver gang vi skal reise kollektivt, "i tilfelle" noen er allergiske mot det også... Jeg liker ikke å ta med meg hunden min på bussen, og vil helst unngå det, men det er fordi hun hater det. Men noen ganger må man desverre, og så lenge det ikke er forbudt bør man kunne godta at andre gjør det. *rettet kritisk skriveleif* Endret 1. oktober 2005 av Varg-Menja
Gjest Violetta Skrevet 1. oktober 2005 #30 Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Ja, da fikk jeg hvertfall bevis på min mistanke om at hundeeiere er hensynsløse uten tanke for at andre kanskje ikke er like begeistret for hunder som de selv er. ← Da fikk jeg et bevis på at folk som ikke liker hunder grer alle over samme kam. Jeg har reist mye med hund på bussen. Jeg har stort sett tatt lokalbussen, og betaler ikke for ham. Hadde gjort det, men etter å ha spurt diverse sjåfører som ikke vil ta imot betaling for hunden tenker jeg ikke på det lenger. Med tanke på de som er så allergiske at de ikke kan være i samme rom som en hund er jeg av den oppfatning at de ikke kan være i samme rom som noen mennesker som har hund heller, for de har hundehår på klærne. Og det hender det at jeg har, og enda tar jeg bussen! Poenget mitt er: Om man er så allergisk så støter man på problemer over alt, og at jeg ikke har hunden min med vil ikke løse det problemet. Jeg har lært hunden min godt opp til å ta buss. Han sitter meget stille, om han da ikke ligger under setet. Sist vi tok buss satt det to andre hunder på hvert sitt sete (!) og det kom ikke et knyst av noen av dem. Jeg ville jo aldri latt min hund sitte på noe sete, han sitter eller ligger på gulvet. Når det gjelder dem som ikke liker dyr eller hunder spesielt synes jeg de bare må innse at man lever i en verden der dyr og mennesker lever om hverandre. Om de har problemer med sånt får de heller leve med det på den korte bussturen det er snakk om. Når det er sagt har jeg tatt med hund på buss fra Bergen til Stavanger en gang, gikk strålende det og. Paret som satt to seter foran oss ble veldig overrasket da vi gikk av bussen, de hadde ikke ant at han var med en gang. Endret 1. oktober 2005 av Violetta
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2005 #31 Skrevet 1. oktober 2005 Det står ingen regel om det er lov å ta med hund på buss eller ikke, det er lov, og sånn er det med den saken. Du får like det eller bare drite i det. ← Det er faktisk sjåføren som avgjør det. Klager noen pga allergi så kan du risikere å bli nektet å være med. Det samme på fly.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2005 #32 Skrevet 1. oktober 2005 Men noen ganger må man desverre, og så lenge det er forbudt bør man kunne godta at andre gjør det. ← Huh?
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2005 #33 Skrevet 1. oktober 2005 Sakset fra NorWay Bussekspress sine sider: Busser i rute har ikke plikt til å ta med levende dyr (hund/katt). Sjåføren kan kreve at dyr blir satt av hvis de blir til plage for medpassasjerer, som f.eks. allergikere. Kan være greit å huske på neste gang en eller annen på død og liv skal ha med en siklende pelshaug.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2005 #34 Skrevet 1. oktober 2005 Det blir det samme som å si at :ikke ta med barn på bussen, det er plagsomt for dem som ikke liker unger, ikke ta med de som snakker for høyt, det irriterer andre på bussen osv. Så lenge bikja oppfører seg fint, ser jeg ikke noen problem med å ha dem med på bussen, bortsett fra allergi.... ← Ja for det er jo heeel logisk å sammenligne barn med hunder. Er du klar over at allergikere kan bli ekstremt syke? Her er det faktisk du som hundeier som skal vise hensyn, ikke andre.
Gjest Violetta Skrevet 1. oktober 2005 #35 Skrevet 1. oktober 2005 Sakset fra NorWay Bussekspress sine sider: Busser i rute har ikke plikt til å ta med levende dyr (hund/katt). Sjåføren kan kreve at dyr blir satt av hvis de blir til plage for medpassasjerer, som f.eks. allergikere. Kan være greit å huske på neste gang en eller annen på død og liv skal ha med en siklende pelshaug. ← Jeg har aldri hatt min hund med på noe liv og død. Og den sikler heller ikke. Jeg hadde satt pris på om folk som stinker røyk hadde gått av bussen om jeg kommer på, for jeg hoster mye om jeg er i nærheten av slike folk.
gaja Skrevet 1. oktober 2005 #36 Skrevet 1. oktober 2005 (endret) slettet: Endret 12. januar 2006 av gaja
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2005 #37 Skrevet 1. oktober 2005 Det er helt OK at allergikere vil ha med hunder på bussen, men jeg klarer ikke å lese tanker, så da hadde det vært veldig fint om noen hadde sagt i fra til meg med hund at de er allergiske, om jeg kan vente på neste buss eller lignende. Du kan ikke bare sitte i stillhet og forvente at jeg kan lese tanker. At andre ikke liker hunder er en helt annen sak, du kan på liv og død klare å sitte med en hund på bussen i toppen 1 time. Det er seter foran og bak i bussen, du velger selv hvor du vil sitte.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2005 #38 Skrevet 1. oktober 2005 Wow! Og nok engang får vi bekreftet hvor egoistiske hundeiere er.
gaja Skrevet 1. oktober 2005 #39 Skrevet 1. oktober 2005 (endret) slettet Endret 12. januar 2006 av gaja
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2005 #40 Skrevet 1. oktober 2005 Wow! Og nok engang får vi bekreftet hvor egoistiske hundeiere er. ← Wow! Og nok engang får vi bekreftet hvor egoistiske mennesker er også!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå