Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er reglene for å kunne ta med hund på bussen?

Jeg vet sjåføren kan nekte hunden å være med dersom passasjerer er allergiske, men får man ellers ta den med?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags buss? Sikkert forskjellige regler på bybusser og busser som kjører lange strekninger.

I sporveisbussene skal man kjøpe billett til hunden også, har aldri sett noen gjøre det men...

Skrevet

Vi har hatt med hund på Nor-way bussekspress til Fagernes og ellers i Oslo med Oslo Sporveier. Hunden var med gratis med bussekspressen, men vi fikk beskjed om at vi ikke var garantert at vi fikk være med med han, hvis det skulle være noen på bussen som klagde pga allergi. I Oslo bes vi omtrent alltid om å betale (barnebillett, i helgen gratis med en voksen med flexikort eller enkeltbillett, tror jeg).

Skrevet (endret)

Har aldri hatt med hund på buss. Men jeg fikk en billett som det stod hund på en gang.. :ler:

Endret av Milah
Gjest Bellatrix
Skrevet
Har aldri hatt med hund på buss. Men jeg fikk en billett som det stod hund på en gang..  :ler:

:ler:

Skrevet

Ikke ta med bikkja på bussen, det er forferdlig plagsomt for oss anti-hund-mennesker.

Gjest (Ursula)
Skrevet (endret)

Jeg har aldri sett at dette har vært problematisk på by-busser.

Men på flere-timers reiser, er det sjåføren som avgjør.

Endret av (Ursula)
Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg har aldri hatt problemer med det i Oslo iallfall.

Skrevet
Har aldri hatt med hund på buss. Men jeg fikk en billett som det stod hund på en gang..  :ler:

Jeg fikk en gang en billett som det stod sykkel på... :ler:

Skrevet (endret)

slettet

Endret av gaja
Skrevet

Hva gjør man hvis man ikke har bil og må ha med hunden et sted, da?

Jeg sier forresten heller ingenting når jeg sitter nær noen som har på seg en parfyme jeg er allergisk mot...

Skrevet
Hva gjør man hvis man ikke har bil og må ha med hunden et sted, da?

Det burde man kanskje tenkt på før man skaffer seg hund?

Skrevet
Det burde man kanskje tenkt på før man skaffer seg hund?

Nei, hvorfor det? Det er jo lov til å ha med hund på offentlig kommunikasjon, så det er ikke noe problem.

Skrevet (endret)

slettet

Endret av gaja
Skrevet
Ikke ta med bikkja på bussen, det er forferdlig plagsomt for oss anti-hund-mennesker.

Ikke ta med småbarna på bussen heller, det er irriterende for oss som ikke liker å høre barnehyl hele reisen også. :roll:

Det står ingen regel om det er lov å ta med hund på buss eller ikke, det er lov, og sånn er det med den saken. Du får like det eller bare drite i det.

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Det blir det samme som å si at :ikke ta med barn på bussen, det er plagsomt for dem som ikke liker unger, ikke ta med de som snakker for høyt, det irriterer andre på bussen osv. Så lenge bikja oppfører seg fint, ser jeg ikke noen problem med å ha dem med på bussen, bortsett fra allergi....

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

med tanke på ALLE dere som misliker hunder og som tar buss,så tror jeg at jeg skal begynne å ta min "lille" Grand Danois og dobermann med på bussen jevnlig... :sjarmor:

Skrevet
Ikke ta med småbarna på bussen heller, det er irriterende for oss som ikke liker å høre barnehyl hele reisen også. :roll:

Det står ingen regel om det er lov å ta med hund på buss eller ikke, det er lov, og sånn er det med den saken. Du får like det eller bare drite i det.

Litt drøyt å sammenligne mennesker og dyr på den måten kanskje? Kollektivtrafikken er først og fremst til for at vi mennesker( i alle aldre) skal kunne komme oss fra A til B.

Dessuten får du vel ikke pusteproblem av småbarn?

Skrevet
men du blir irritert og skulle ønske de ville ta hensyn til andre, ikke sant? Så hvorfor gjør du det ikke selv?

Slimhinnene mine blir irritert, men jeg blir vel ikke så veldig irritert selv. Selv om det er lettere å la en parfyme bli hjemme enn et familiemedlem.

Skrevet
med tanke på ALLE dere som misliker hunder og som tar buss,så tror jeg at jeg skal begynne å ta min "lille" Grand Danois og dobermann med på bussen jevnlig...  :sjarmor:

Ja, da fikk jeg hvertfall bevis på min mistanke om at hundeeiere er hensynsløse uten tanke for at andre kanskje ikke er like begeistret for hunder som de selv er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...