AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #1 Skrevet 7. oktober 2021 Ønsker deres meninger. Er alene med 3 barn. Har hovedomsorg. Far har samvær en dag annehver uke. Barna er fra 8 til 14. Jeg får 10.000 av far i bidrag pr mnd. Høres dette mye eller lite ut? Nav sier noe helt annet, jeg vil ikke røpe om det er mindre eller mer, bare høre hva dere tenker først. Anonymkode: 0779f...dea
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #2 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ønsker deres meninger. Er alene med 3 barn. Har hovedomsorg. Far har samvær en dag annehver uke. Barna er fra 8 til 14. Jeg får 10.000 av far i bidrag pr mnd. Høres dette mye eller lite ut? Nav sier noe helt annet, jeg vil ikke røpe om det er mindre eller mer, bare høre hva dere tenker først. Anonymkode: 0779f...dea ps far jobber 100%, godt betalt jobb. Anonymkode: 0779f...dea
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #3 Skrevet 7. oktober 2021 Hørtes mye ut. Anonymkode: b4823...bbc 34
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #4 Skrevet 7. oktober 2021 Lite mtp 3 barn kanskje, min type betaler iallefall 4500 for en datter på 11 år. Skal sies at der går mor på nav, minimum av inntekt, mens han har bra betalt jobb. Han har henne annenhver helg. Anonymkode: edfb3...b7d 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #5 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg har 2 barn på snart 12 år og en på snart 16. Får 3700 i barnebidrag. Anonymkode: d7a8f...8e6 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #6 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg får 4000... i samme situasjon Anonymkode: c804a...10e 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #7 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har 2 barn på snart 12 år og en på snart 16. Får 3700 i barnebidrag. Anonymkode: d7a8f...8e6 Legge til at han har barna 6timer annenhver helg. Anonymkode: d7a8f...8e6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #8 Skrevet 7. oktober 2021 For meg så høres det lite ut sammenlignet med hva jeg får. Sønnen min på snart 5 år sover hos faren sin to kvelder i uka, og jeg får ca 3900,- i barnebidrag. Det er nav som har fastsatt den summen, men det hender likevel at han vipser meg alt i fra 300-1500,- ekstra i tillegg til bidraget. Men jeg tenker likevel at det burde være en grense for hvor mye man skal få i bidrag også. Jeg er fullstendig klar over utgifter i forhold til å måtte ha større leilighet/hus, strøm, mat og aaaalt det andre. Nå vet ikke jeg om du syntes 10 000,- er mye eller lite, men «vi» har en inntekt vi også. Om nav ser at det er for lite og far ikke kan bidra med mer, så fins det andre muligheter som bostøtte, redusert sfo betaling og mye mer som man kan få🙂 Anonymkode: 3e1d3...87e 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #9 Skrevet 8. oktober 2021 Mye. Samme situasjonen her, barnefaren har 0 samvær. Fikk 9000kr Anonymkode: 2c9d8...25a 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #10 Skrevet 8. oktober 2021 Kommer jo veldig an på hvor mye hver av dere har i inntekt, og familieforhold ellers (samboere, forsørger flere barn osv). Anonymkode: b8298...a52 7
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #11 Skrevet 8. oktober 2021 Det er for lite informasjon til at jeg kan svare på om det er lite eller mye. Inntekten deres har jo mye å si, om dere har samboer og evt flere barn å forsørge. Anonymkode: 8e772...d3a 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #12 Skrevet 8. oktober 2021 Lite? Det er jo 3333 kr pr barn. Det er jo bra. Du sier far tjener godt, men snakker vi da vanlig grei lønning eller virkelig godt? Husk at far skal klare seg han også med sine utgifter og livsopphold, kanskje har han flere barn også? Uansett så skal han ikke betale seg i hjel. Synes summen du får er bra bidrag jeg. Jeg skjønner ikke hvorfor noen mødre skal kreve mer, mer og mer. Jeg kunne krevd far til barnet mitt for en del mer bidrag enn hva jeg får, men jeg gjør det ikke. Jeg ønsker at far skal kunne ha mulighet til å leve han også, og vi klarer oss fint. Anonymkode: 9bcec...b41 13
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #13 Skrevet 8. oktober 2021 Ganske greit tenker jeg? Ikke veldig mye og ikke veldig lite. Jeg får 4000 av min eks, for ett barn. Han har null samvær på egen hånd, bare hjemme hos meg foreløpig (etter hans ønske, vi skal øke etter hvert som han føler det er OK). Det var dette NAV oppga da jeg plottet inn alt i bidragskalkulatoren. Jeg tjener litt bedre enn ham, men han mente jeg burde holde på huset så barnet vårt får vokse opp der vi ville han skulle vokse opp. Og med litt ekstra i boutgifter (jeg må jo ha litt større plass), barnehage, klær, mat osv. så mener jeg dette er et passe bidrag. Anonymkode: 5224c...094
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #14 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg tenker at det er helt normalt, men det kommer jo selvfølgelig også an på hvor mye du tjener. Jeg tjener 450’ og min ex ttjrner nær millionen. Han har null samvær, og jeg får 10 000 for mine to barn. Anonymkode: f89a9...c5f 4
laviniabcn79 Skrevet 8. oktober 2021 #15 Skrevet 8. oktober 2021 Du spør egentlig om hvor langt er et snøre...... du sier ingenting om inntekten din eller hans. Ei heller om bosituasjon, evnt flere barn med nye partnere. Generelt sett er ikke 10 k mye for tre barn i den alderen om du begynner se på regnstykket. er noen kommentere her at "skjønner ikke hvorfor damer skal ha så mye penger" - tenker at den holdningen kan de gå og ta seg ei bolle på. For å slippe all krangel, kjør bidrag gjennom NAV, og også innkreving. Da slipper en alle diskusjoner. Jeg har en på 3 og en på 6 år, null samvær, han tjener litt mer enn meg, jeg får 8620,- i mnd. vi bor begge alene og ikke flere barn. 11
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #16 Skrevet 8. oktober 2021 Ts her. Takk for svar. Jeg ser jo at jeg gir for lite informasjon. Beklager. Han tjener over gjennomsnittet godt. Dvs rundt 600k. Jeg syns det er godt. Han er også gjeldfri og har det veeeldig godt etter at 10000 er overført meg. Selv er jeg på aap og blir mest sannsynlig ufør. 😔Inntekt på ca 400k nå,men ikke reellt videre siden jeg nå for overgangsstønad i et år. Har stor gjeld på huset. Nav sier jeg får for lite. Selv syns jeg 10.000 er mye penger men ser jo hvordan det kniper. Med såpass store barn så koster det flesk med fritidsaktiviteter og utstyr, skoleutstyr som pc, klær, sko... Jeg vet ikke. Jeg bare spør. Anonymkode: 0779f...dea 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #17 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ts her. Takk for svar. Jeg ser jo at jeg gir for lite informasjon. Beklager. Han tjener over gjennomsnittet godt. Dvs rundt 600k. Jeg syns det er godt. Han er også gjeldfri og har det veeeldig godt etter at 10000 er overført meg. Selv er jeg på aap og blir mest sannsynlig ufør. 😔Inntekt på ca 400k nå,men ikke reellt videre siden jeg nå for overgangsstønad i et år. Har stor gjeld på huset. Nav sier jeg får for lite. Selv syns jeg 10.000 er mye penger men ser jo hvordan det kniper. Med såpass store barn så koster det flesk med fritidsaktiviteter og utstyr, skoleutstyr som pc, klær, sko... Jeg vet ikke. Jeg bare spør. Anonymkode: 0779f...dea ,Jeg synes ikke 600.000 er en god lønn, det er en helt OK lønn. Men det hjelper jo at han er gjeldfri. Dersom NAV synes du får lite i bidrag så må du vel be om mer? Eller har dere en privat avtale som er vanskelig å endre? Anonymkode: 5224c...094 11
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #18 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Takk for svar. Jeg ser jo at jeg gir for lite informasjon. Beklager. Han tjener over gjennomsnittet godt. Dvs rundt 600k. Jeg syns det er godt. Han er også gjeldfri og har det veeeldig godt etter at 10000 er overført meg. Selv er jeg på aap og blir mest sannsynlig ufør. 😔Inntekt på ca 400k nå,men ikke reellt videre siden jeg nå for overgangsstønad i et år. Har stor gjeld på huset. Nav sier jeg får for lite. Selv syns jeg 10.000 er mye penger men ser jo hvordan det kniper. Med såpass store barn så koster det flesk med fritidsaktiviteter og utstyr, skoleutstyr som pc, klær, sko... Jeg vet ikke. Jeg bare spør. Anonymkode: 0779f...dea Han har en helt gjennomsnittlig lønn. Gjennomsnittslønnen i 2020 var kr 608.000. Anonymkode: aea47...a58 13
Fru Uperfekt Skrevet 8. oktober 2021 #19 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ønsker deres meninger. Er alene med 3 barn. Har hovedomsorg. Far har samvær en dag annehver uke. Barna er fra 8 til 14. Jeg får 10.000 av far i bidrag pr mnd. Høres dette mye eller lite ut? Nav sier noe helt annet, jeg vil ikke røpe om det er mindre eller mer, bare høre hva dere tenker først. Anonymkode: 0779f...dea Her er det faktorer som du ikke har nevnt som spiller inn, ergo er det ikke mulig å gi et godt svar 2
Guppy88 Skrevet 8. oktober 2021 #20 Skrevet 8. oktober 2021 Synes det høres ganske riktig ut. Er han gjeldfri, vil jeg tro at han får utbetalt ca. 30.000 kr. Det vil si 20.000 etter at bidraget er betalt. Ca. Halvparten av det er livsopphold etter SIFO-sats. Og noe boutgifter har han jo, gjeldfri eller ikke. Han har nok litt til overs, men ikke mye. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå