AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #1 Skrevet 7. oktober 2021 Nå kommer jeg igjen ut med en typisk svigermor-tråd. Nå har det seg slik at jeg og svigermor har funnet en «ok» tone og vi klarer å være under samme tak samt ha det hyggelig sammen samt kan finne på hyggelige ting sammen. Vi hadde en krangel for 3 år siden, men den er vi ferdige med for lenge siden. Problemet er at hennes familie vil fortsatt ikke ha noe med meg å gjøre ettersom hun blande de inn i konflikten, og se har ikke sett barna våre enda. Svigermor tilbydde oss å komme hjem til oss hver mandag og hjelpe oss med barna og lage middag, da hun bor langt ute på landet og derfor er det enklere for oss at hun kommer til byen hos oss. Jeg og samboer sa ja og takket hyggelig for det. Når jeg spurte henne på bursdagen om hun skulle komme til oss på mandag å lage middag da ble hun veldig frekk og sint og hun sa at hun ikke kunne. Jeg sa bare ok, og tenkte ikke så mye mer over det annet enn at der var hennes forslag å komme hjem til oss. i tillegg er hun veldig snarsint imot meg og min mor.. Skal sies at vi har flyttet inn i et hus som moren min eier, og det er på en veldig sentral og fin plass i Oslo. Svigermor har alltid drømt om å bo her selv men har ikke penger. Hun virker nesten litt bitter på oss, men jeg tror ikke hun er sjalu på sin egen sønn og svigerdatter.. Eller? Dette har vært en sorg for oss, men vi har slått oss til ro med at slik ble det dessverre. Stakkars svigermor har jo mistet hele familien sin grunnet en konflikt hun hadde med meg, og den handlet ikke om de i det hele tatt, så det er derfor veldig merkelig men siden de elsker drama så legger de seg gjerne opp i hverandre sine konflikter. Svigermor er veldig flink med barna, og hun er en ressurs for de. Jeg og samboer har derfor lite nettverk i familie men vi har fått mer kontakt med andre i familien som har kommet oss veldig nære og som er flinke med barna våre. Nå har jeg mistet faren min, og moren min har blitt alvorlig syk. Min svigermor ønsker å være til hjelp fikk jeg inntrykket av men hun orker ikke å komme på besøk eller være hjemme hos oss, noe flere reagerer på. Hun sitter alene hele tiden og har aldri vært i forhold med noen på over 20 år. Min mor er syk og ensom, og min mor har invitert henne flere ganger men svigermor sier hun har det travelt hver gang hun kommer innom så hun rekker ikke å drikke kaffe eller noe. Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men synes det er litt merkelig at hun er slik. Skulle ønske det var annerledes men dessverre er ikke kjemien mellom oss på topp. Anonymkode: 88b87...ada
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #2 Skrevet 7. oktober 2021 Glemte å skrive at hun er veldig flink med barna og at hun veldig gjerne ønsker å hjelpe til, men hun er veldig sjeldent på besøk og når hun kommer så drar hun ganske kjapt igjen. Har prøvd å inkludere henne med å invitere henne på ferier, ferier i påska samt andre ting men hun sier bare nei. Synes liksom ikke så synd på henne lengre når hun sier nei heller. Føler hun nesten bare er vanskelig og tverr, og jeg får litt vondt av henne fordi hun sitter mye alene uten en partner mens vi finner på mye gøy som en famiie hele tiden. Anonymkode: 88b87...ada
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #6 Skrevet 7. oktober 2021 Synes du er rar, jeg. Anonymkode: 0d2f0...191 7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #8 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes du er rar, jeg. Anonymkode: 0d2f0...191 Jeg er rar😃 Men svigermor er enda rarere😂 Anonymkode: 88b87...ada
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #9 Skrevet 7. oktober 2021 Lorieen skrev (2 minutter siden): Var det et spørsmål der noe sted? Spørsmålet ble ikke med da dette ble skrevet i full hast etter kveldsvakt på jobb.. Er en del skrivefeil i teksten også men slik ble det bare idag🙈😂 Spørsmålet skulle være: Hva tror dere er årsaken til at båndet mellom oss er så anspent, og hvorfor er svigermor så lite givende til oss når vi prøver å invitere henne. Ts Anonymkode: 88b87...ada
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #10 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): . Anonymkode: 88b87...ada Hvorfor maser du sånn? På 2 minutter har du skrevet flere bumps? Ikke noe spørsmål engang. Er du sikker på at det ikke er deg det er noe galt med ? Anonymkode: 64227...42c 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #11 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor maser du sånn? På 2 minutter har du skrevet flere bumps? Ikke noe spørsmål engang. Er du sikker på at det ikke er deg det er noe galt med ? Anonymkode: 64227...42c Oi, hvordan har der skjedd man tro🙈 Hadde PCen åpen så mulig katten har gått oppe på tastaturet eller noe😅 Uansett, ikke meningen å mase😎 Anonymkode: 88b87...ada
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #12 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oi, hvordan har der skjedd man tro🙈 Hadde PCen åpen så mulig katten har gått oppe på tastaturet eller noe😅 Uansett, ikke meningen å mase😎 Anonymkode: 88b87...ada Ja, katten har klart å skrive flere bumps OG trykket på anonym... Anonymkode: 64227...42c 4
SnartMammaLykke Skrevet 7. oktober 2021 #13 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor maser du sånn? På 2 minutter har du skrevet flere bumps? Ikke noe spørsmål engang. Er du sikker på at det ikke er deg det er noe galt med ? Anonymkode: 64227...42c Var sikkert ikke med meningen å skrive bumbs🧐
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #14 Skrevet 7. oktober 2021 SnartMammaLykke skrev (Akkurat nå): Var sikkert ikke med meningen å skrive bumbs🧐 Jo det tror jeg nok. Bumps er et punktum for å dytte tråden opp. Anonymkode: 64227...42c 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #15 Skrevet 7. oktober 2021 Fint om man kan holde seg til det jeg har spurt om, og ikke diskutere bumbs, og alt annet som ikke er relevant i tråden🙂 Skrev tråden etter kveldsvakt og det er mye skrivefeil og jeg så at jeg glemte å skrive spørsmål på slutten🙈Men håper dere forstår det jeg har skrevet samt forstår problematikken rundt det jeg tar opp. Er det noen som har opplevd eller har det likt selv? Dette handler om svigermor og forholdet til deres svigerdatter. Spørsmål: Hvorfor er forholdet så «anspent» og hvorfor er svigermor så lite givende til oss når vi prøver å invitere henne? Ts Anonymkode: 88b87...ada
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #16 Skrevet 7. oktober 2021 Du heter ikke noe på C og din svigermor noe på A ? Anonymkode: 64227...42c
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #17 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du heter ikke noe på C og din svigermor noe på A ? Anonymkode: 64227...42c Ønsker ikke å utdype. Men bor i Oslo Anonymkode: 88b87...ada
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #18 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ønsker ikke å utdype. Men bor i Oslo Anonymkode: 88b87...ada Ja, men da vet jeg det 😛 og da vet jeg grunnen Anonymkode: 64227...42c 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #19 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, men da vet jeg det 😛 og da vet jeg grunnen Anonymkode: 64227...42c Men nei, jeg heter ikke det. Så det er nok ikke den du tror😩 Det er nok flere i Norge som har utfordringer med sine svigermødre Anonymkode: 88b87...ada
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #20 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men nei, jeg heter ikke det. Så det er nok ikke den du tror😩 Det er nok flere i Norge som har utfordringer med sine svigermødre Anonymkode: 88b87...ada Er ikke det at du har problemer med svigermor, men hele historien bare. Men okei Anonymkode: 64227...42c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå