AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #1 Skrevet 7. oktober 2021 Hvor det ikke er krav til uniform, lengde på negler og lignende, hvor man kan være seg selv samtidig som man gjør jobben sin? Noen som har eksempler? Anonymkode: 576c3...05a
jente77 Skrevet 7. oktober 2021 #2 Skrevet 7. oktober 2021 Trur de som jobber i psykiatri bruker egne klær,dvs ikkje uniform. De som har bistått på sykehuset,fra psykiatriske avdelinger,kommer i alle fall uten uniform. 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #3 Skrevet 7. oktober 2021 Her har psykiatrien de samme reglene rundt smykker, lange negler, løse skjerf ol som den somatiske delen av sykehuset, altså ikke lov. Men de bruker ikke uniform. Men er det viktigere for deg å slippe uniform, ha lange negler, bruker smykker ol enn å jobbe der du faktisk ønsker? Anonymkode: c93cd...8ba 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #4 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her har psykiatrien de samme reglene rundt smykker, lange negler, løse skjerf ol som den somatiske delen av sykehuset, altså ikke lov. Men de bruker ikke uniform. Men er det viktigere for deg å slippe uniform, ha lange negler, bruker smykker ol enn å jobbe der du faktisk ønsker? Anonymkode: c93cd...8ba Nei, det handler ikke om det. Jeg spør fordi jeg lurer. Jeg er ikke sykepleier selv...... Anonymkode: 576c3...05a
Pappi Skrevet 7. oktober 2021 #5 Skrevet 7. oktober 2021 Må du ha på deg spesifikke klær for å «være deg selv»? Høres ikke ut som et solid grunnlag for en identitet. 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #7 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg jobber i sykehuspsykiatrien og vi bruker uniform. Det ble innført i mars 2020 og forblir sånn, heldigvis!! Det er likt i resten av helseforetaket også. Anonymkode: 1084e...440 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #8 Skrevet 7. oktober 2021 Bedrifthelsetjenesten, undervisningsstillinger (høyskole, videregående), videreutdanning som helsesykepleier. Anonymkode: abc25...58c
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #9 Skrevet 7. oktober 2021 Psykiatri, saksbehandler, ledere, helsesykepleier, bolig, skole. Anonymkode: 85b0d...851
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #11 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bedrifthelsetjenesten, undervisningsstillinger (høyskole, videregående), videreutdanning som helsesykepleier. Anonymkode: abc25...58c "Mine" helsesykepleiere har hatt uniform Men det er sikkert forskjell på om det er på helsestasjon eller skole. Anonymkode: bd1c1...fe2
Bacteria Skrevet 8. oktober 2021 #12 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Her har psykiatrien de samme reglene rundt smykker, lange negler, løse skjerf ol som den somatiske delen av sykehuset, altså ikke lov. Men de bruker ikke uniform. Men er det viktigere for deg å slippe uniform, ha lange negler, bruker smykker ol enn å jobbe der du faktisk ønsker? Anonymkode: c93cd...8ba Da jeg var innom psykiatrisk praksis var det private klær, men forbud mot halssmykke, skjerf og lange øreringer. Av sikkerhetshensyn. Vet at på DPSen her gikk de i private klær før korona, nå bruker de også arbeidstøy. (Vegrer meg for å kalle de antrekkene vi går rundt med for uniform-uniform hadde de på 50-60-tallet) Lederene her i kommunen (sykehjem) brukte private klær før korona, i fjor måtte de og ha arbeidstøy. Men ser nå at det har sklidd ut og at de nå bruker private bukser under, Snakket nylig med en sykepleier som av nevnte grunner måtte trekke i «scrubs» . Hun syns det var pyton til å begynne med, men nå vil hun ikke tilbake til privatklær…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #13 Skrevet 8. oktober 2021 Sykepleiere ansatt i kommunen med arbeidssted i fengsel går uten uniform, tror ikke det er noen regler mhht til hår/negler heller 😊 Anonymkode: 56884...cad
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #14 Skrevet 8. oktober 2021 Jobber i ungdomspsyk og bruker vanlige klær før, under og etter korona. Anonymkode: 18713...2dd
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #15 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg jobber i sykehuspsykiatrien og vi bruker uniform. Det ble innført i mars 2020 og forblir sånn, heldigvis!! Det er likt i resten av helseforetaket også. Anonymkode: 1084e...440 Forhåpentligvis forblir det ikke sånn. Det be kun innført som en teit uhensiktsmessig regel grunnet covid Anonymkode: 5e66f...13e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå