Gå til innhold

Skåne barna for giftige familemedlemmer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har to veldig ondskapsfulle mennesker i familien. De er eldre og de har drevet med splitt og hersk hele livet. De elsker å lage drama, spre sladder om andre, samt utestenge hverandre. Han ene drikker mye, og har tilogmed drukket hjemme hos oss i smug.. Dette har ført til krig innad i familien i alle de år! Etter vi fikk barn satte jeg ned foten. De kom å gikk i livene våre, og vi måtte nesten bønnfalle han ene for å la han komme i dåpen til sønnen vår. Den andre gangen orket han ikke å komme fordi han likte ikke de som skulle komme i bursdager. Alt han om de selv, hva de selv ønsker og hvilke behov de har. 

Jeg og samboer har to flotte barn, og har kjøpt drømmehuset. Vi pusser opp og har en lys framtid med gode jobber. Vi føler at disse menneskene prøver å sabotere familielivet vårt, og de har prøvd lenge å få oss til å gå ifra hverandre. De har ikke kommet på besøk eller hilst på datteren vår en gang selv om de er ønsket til tross for grusom oppførsel som ikke er til å tro av voksne mennesker. Uansett, nå har den ene giftige familiemedlemmet sendt melding om at han ikke ønsker å besøke oss fordi han misliker meg, men han ønsker at samboer og barna besøker han.. Dette blir for oss som familie feil, men ve vet ikke helt hva vi skal svare..

Jeg ønsker ikke drama, men ønsker heller ikke de i livet vårt da jeg mener at slike relasjoner som er så skadelige og ustabile ikke egner seg i livene til våre barn. 

Anonymkode: b68a3...fc3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke gidd å ha drama i livet. Sett grenser og forvent at alle folk oppfyller disse hvis de evt skal omgås dere. 

Anonymkode: 5f938...26a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantoten skrev (1 time siden):

Hva har dere egentlig å tape på å bare kutte dem ut?

Har kuttet de ut ved å ikke investere mer tid i dem, men de kommer snikende tilbake. Nå har hun ene sendt en lang mail samt fortalt at hun ønsker å komme innom med ting til oss som hun tror vi vil komme til å trenge.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ikke gidd å ha drama i livet. Sett grenser og forvent at alle folk oppfyller disse hvis de evt skal omgås dere. 

Hvordan da? 

Det er muligens det de ønsker, men grunnen til at jeg ikke ønsker de er fordi de kommer å går i livene til barna våre og det er usunt. Vi ønsker ikke slike holdninger og verdier i vår familie. Det skal sies at det er mye psykiatri og rus der, men at mye ikke har kommet helt opp til overflaten enda. Men jeg ser rett igjennom de, og de lurer ikke meg.

Spesielt hun ene er helt urimelig. Hun har ingen kontakt med barna sine, og hater alle inngifte i familien. Nå er jeg den hun hater mest av alle tydeligvis og vi har ikke snakket sammen på 1,5 år.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har kuttet de ut ved å ikke investere mer tid i dem, men de kommer snikende tilbake. Nå har hun ene sendt en lang mail samt fortalt at hun ønsker å komme innom med ting til oss som hun tror vi vil komme til å trenge.. 

Ikke ta imot. Jeg har selv sett meg nødt til å nekte å ta imot gaver til ungene fra visse personer. Gaver fra enkelte, giftige mennesker gis med en baktanke.

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/lifetime-connections/201608/beware-narcissists-giving-gifts-strings-are-attached

Anonymkode: 59c0e...653

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her 

Først åpner vi hjemmet vårt og inviterer og byr på oss selv. Så ser vi fort at vedkommende er ond, drikker mye, er ruser foran barnet vårt, og kommer og går uten å beklage seg. Ønsket ikke å komme i bursdagen til sønnen vår og sendte ikke penger til dåp, eller bursdag samt plutselig slutter å gi gaver for å så plutselig begynne å gi igjen.. Jeg blir helt svimmel av slikt! 

Skal sies at nesten ingen i familien har kontakt med vedkommende men samboer har det fordi han synes synd på henne.. 

Har virkelig ikke lyst til at hun skal spinne oss inn i edderkoppnettet sitt igjen. Hun er veldig manipulerende, negativ og sykelig sjalu.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta imot. Jeg har selv sett meg nødt til å nekte å ta imot gaver til ungene fra visse personer. Gaver fra enkelte, giftige mennesker gis med en baktanke.

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/lifetime-connections/201608/beware-narcissists-giving-gifts-strings-are-attached

Ok. Kan jeg spørre om hvordan man sier nei takk på en pen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Etter flere år med mildt sagt spesiell og ekstremt kontrollerende oppførsel fra deres side, er silkehanskene tatt av og klar beskjed har blitt gitt. «Vi skal ikke ha gaver fra deg til ungene» er ikke til å misforstå. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Send i retur, ikke ta i mot. Eller omså kast det. Du trenger ikke engang være høflig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer ønsker å ha kontakt med den ene, men da blir det feil for meg at barna skal bli med. Ønsker ikke kontakt med en slik person overhode. Vedkommende er meget manipulerende. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eit par slike i familien og. 

Har snudd ryggen til, og etter det har livet blitt mykje enklare. Mindre bekymringar. 
Har blokkert nummer og på facebook, og heldigvis er vedkommande ikkje stort opplært med internett, kan ikkje sende sms eller mail, so den er grei. Etter eg flytta har ho heller ikkje postadresse, slik at ho verken kan dukke opp eller sende brev. 

Det er trist mtp barnet mitt som mister ein vesentlig person i livet sitt, men samstundes har barnet mange andre personer rundt seg som er mykje meir i stand til å vise omsorg. 

Få vonde mennesker ut av livet ditt, vertfall når det er barn involvert!!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

abderitt skrev (1 minutt siden):

Har eit par slike i familien og. 

Har snudd ryggen til, og etter det har livet blitt mykje enklare. Mindre bekymringar. 
Har blokkert nummer og på facebook, og heldigvis er vedkommande ikkje stort opplært med internett, kan ikkje sende sms eller mail, so den er grei. Etter eg flytta har ho heller ikkje postadresse, slik at ho verken kan dukke opp eller sende brev. 

Det er trist mtp barnet mitt som mister ein vesentlig person i livet sitt, men samstundes har barnet mange andre personer rundt seg som er mykje meir i stand til å vise omsorg. 

Få vonde mennesker ut av livet ditt, vertfall når det er barn involvert!!

Enig! 

Var denne personen nær deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig! 

Var denne personen nær deg?

I barndommen, ja. Fordi mine foreldre tenkte at eg ville ha godt av det, sidan det trassalt var familie, sjølvom vedkommande alltid har vist teikn til rein ondskap. 

Når eg sjølv fekk barn kutta eg personen tvert ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abderitt skrev (Akkurat nå):

I barndommen, ja. Fordi mine foreldre tenkte at eg ville ha godt av det, sidan det trassalt var familie, sjølvom vedkommande alltid har vist teikn til rein ondskap. 

Når eg sjølv fekk barn kutta eg personen tvert ut.

Ok. Kan du utdype hvilke ondskap personen hadde tegn til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ts her 

Først åpner vi hjemmet vårt og inviterer og byr på oss selv. Så ser vi fort at vedkommende er ond, drikker mye, er ruser foran barnet vårt, og kommer og går uten å beklage seg. Ønsket ikke å komme i bursdagen til sønnen vår og sendte ikke penger til dåp, eller bursdag samt plutselig slutter å gi gaver for å så plutselig begynne å gi igjen.. Jeg blir helt svimmel av slikt! 

Skal sies at nesten ingen i familien har kontakt med vedkommende men samboer har det fordi han synes synd på henne.. 

Har virkelig ikke lyst til at hun skal spinne oss inn i edderkoppnettet sitt igjen. Hun er veldig manipulerende, negativ og sykelig sjalu.. 

Jeg hadde sagt at vedkommende desverre kan ha kontakt med barna før etter langvarig rusfrihet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Kan du utdype hvilke ondskap personen hadde tegn til? 

Vold (aldri mot meg, heldigvis), eit stort alkoholmisbruk noko personen aldri har tatt hensyn til om det har vore barn i nærleiken. Mykje hatpart, har fått brev preppa full i hat tidlegare, om at personen ønsker at eg døyr. Ein gong fekk eg ein konvolutt fylt med kattehår, vore mykje rart. 

Har og evna til å vere ekstremt overtalande mot andre personar som gjerne ikkje er familiemedlem, som har gjort til at alle trur vi er grusomme. Personen ønska å betale for barneforsikring for barnet mitt, eg takka nei, fordi eg ønsker ingen band, då fekk eg høyre i etterkant om kor grusomt menneske eg var som hadde skreket og spytta på personen for å tilby seg ei hjelpane hånd, gir i grunn ingen meining. 

Personen har og eit ekstremt behov for oppmerksomheit, og er lystløgnar. Bestefaren min døydde, då hadde personen fått blodkreft, slik at all oppmerksomheita vart retta mot x. Ektefellen fekk hjarteinfarkt, då fekk personen hjernesvulst, igjen for å få oppmerksomheit. Dette har jo vore veldig tærane på oss i familien, for det kjem stadig nye sjukdommar. 

Personen er jo heilt openbart sjuk, men det er faktisk ikkje min jobb å rette opp i det, det har eg verken mogelegheit eller kapasitet til. 

Er og mykje anna, men det er valdstendensen og alkoholmisbruken som gjorde at eg satt foten ned. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

abderitt skrev (2 minutter siden):

Vold (aldri mot meg, heldigvis), eit stort alkoholmisbruk noko personen aldri har tatt hensyn til om det har vore barn i nærleiken. Mykje hatpart, har fått brev preppa full i hat tidlegare, om at personen ønsker at eg døyr. Ein gong fekk eg ein konvolutt fylt med kattehår, vore mykje rart. 

Har og evna til å vere ekstremt overtalande mot andre personar som gjerne ikkje er familiemedlem, som har gjort til at alle trur vi er grusomme. Personen ønska å betale for barneforsikring for barnet mitt, eg takka nei, fordi eg ønsker ingen band, då fekk eg høyre i etterkant om kor grusomt menneske eg var som hadde skreket og spytta på personen for å tilby seg ei hjelpane hånd, gir i grunn ingen meining. 

Personen har og eit ekstremt behov for oppmerksomheit, og er lystløgnar. Bestefaren min døydde, då hadde personen fått blodkreft, slik at all oppmerksomheita vart retta mot x. Ektefellen fekk hjarteinfarkt, då fekk personen hjernesvulst, igjen for å få oppmerksomheit. Dette har jo vore veldig tærane på oss i familien, for det kjem stadig nye sjukdommar. 

Personen er jo heilt openbart sjuk, men det er faktisk ikkje min jobb å rette opp i det, det har eg verken mogelegheit eller kapasitet til. 

Er og mykje anna, men det er valdstendensen og alkoholmisbruken som gjorde at eg satt foten ned. 

Herregud, hva faen.. Sende kattehår i en konvolutt? 

Har andre nære familiemedlemmer kontakt med vedkommende eller har hun/han ingen? 

Synes veldig synd på vedkommende og jeg ser jo at personen er syk. Stakkars dere som har hatt med vedkommende å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Herregud, hva faen.. Sende kattehår i en konvolutt? 

Har andre nære familiemedlemmer kontakt med vedkommende eller har hun/han ingen? 

Synes veldig synd på vedkommende og jeg ser jo at personen er syk. Stakkars dere som har hatt med vedkommende å gjøre. 

Ja, det var ein sær opplevelse. Til slutt måtte vi opne gåver og konvolutter med plasthanskar, for ein visste aldri kva som kunne vente seg. 

Berre ein som har kontakt igjen, han slit ganske psykisk sidan personen er god på å trekke andre ned, dessverre. Resten av familien har kutta all kontakt. 

Anbefalar verkeleg å kutte ut giftige personar, vertfall når ein har born, det vil til slutt gå utover dei. No veit eg ikkje kor gamle borna dine er, om dei har nær relasjon til personane i livet ditt. Eg kutta ut kontakten når bornet mitt var under året, so der var det ingen relasjon og bornet mitt saknar ingen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...