Gå til innhold

Dine bomkjøp - vinterklær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må straks handle litt vinterklær, og jeg har tittet litt på nettet. Det finnes mye fint, men er det praktisk? Vintertøy er dyrt, så ønsker å unngå bomkjøp!
hva er det/de største bomkjøpet du har gjort?

Jeg har sett litt på huttelihutt luene, de er veldig søte men er det gode vinterluer?

Angående dress så har jeg sett på wheat, mest fordi det er praktisk med to glidelåser. Det er til en 1 åring så de er uansett ikke ute på de kaldeste eller våteste dagene.

Nøytrale klær som kan gå i arv? Eller ender man ofte opp med å kjøpe nytt/andre farger likevel?

Anonymkode: e073a...ccc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Diverse dyre dunkåper/lange jakker. Ender stort dett opp med å bruke en Norrøna dunjakke ;) 

Skrevet

Reima har en dress med to glidelåser, den brukte vi til ettåringen i fjor. Jeg er ikke å fornøyd med Wheat så vil heller anbefale Reima.

Anonymkode: c3f28...b28

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vinterstøvler som viste seg å ikke ha grep for fem øre. Så flotte ut, og var varme, men det stoppet der. 

EDIT: Whoops, så først nå at dette var i barn/familietråden. Min feil. :)

Endret av FrankDrebin
Skrevet
LeneXCII skrev (17 minutter siden):

Diverse dyre dunkåper/lange jakker. Ender stort dett opp med å bruke en Norrøna dunjakke ;) 

Du kler på ditt barn på 1 år ei norrøna dunjakke?😅

Reimatec anbefaler jeg som vinterdress, modellen som heter gotland til de minste og stavanger til de store barna :)  Wheat sine dresser er også fine til de minste, de er jo ikke så mye ute :) Huttelihut luene er veldig fine og holder barnet god og varm😊 Her kjøper jeg den fargen jeg syns er fin. Kjøpte en grønn vinterdress til frøkna på 1, de eldste barna (8 og 10) har blåe jakker og svarte bukser, men jentemodell. Fint å kjøpe yttertøy som kan gå i arv da det er dyrt! Sko er også svindyrt til barn, men det bør ikke gå i arv.

Anonymkode: 2c672...af4

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kler på ditt barn på 1 år ei norrøna dunjakke?😅

My bad, så ikke i farten at det var barneklær det handlet om ;) 

Endret av LeneXCII
Skrevet

Prøvde på ny skibukse men var for brei over baken til å få den opp så, datteren min endte opp med den, måtte fikse litt her og der på den

Skrevet

Kjøp lue som sitter godt på hode, og som ikke sklir ned i øynene. Det er håpløst mange ubrukelige luer. Disse luene med store dusker/ører på er også ubruklige til barnehagebruk. 

Ellers ville jeg lagt penger i gode votter, som passer små barnehender. Her vil jeg anbefale Reima eller Hestra.  

Reima dressene er supre til de helt små. 

Pass også på at klærne passer nå, og ikke at de skal vokse inn i de. Små barn med for store klær blir motorisk hindret. 

Anonymkode: 51c9e...27c

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns Wheat er tullete dyrt til en 1åring. Ja, to glidelåser er kjekt, men de er ikke ute så mye og så lenge at det i det hele tatt vil oppleves som et problem med 1 glidelås. Jeg har aldri hatt dress med to glidelåser til barna, og aldri savnet det heller. Mine største bomkjøp har absolutt vært ytterklær av merker til 1åringen 😆 Rekker så vidt å bli brukt får det er utvokst! Og det er bare tull at man får nesten det samme igjen som man betalte for det, ved videresalg, men rent tap er det jo ikke. 

Kivat halslue har vi vært fornøyd med. Fikk str 1 i bursdagsgave, passer enda nå som hun fyller 3 år. Liker også utseendet på Huttelituttluene, men har aldri kjøpt de for de ser ikke like praktisk ut, og alle jeg ser til salgs brukt ser skitten ut, i motsetning til Kivat-luen vår som ser ny ut enda. 

Gode votter er greit å legge penger i, selv om barn flest drar de av seg like fort som de kommer på. Ellers vil jeg slå et slag for ullklær fremfor Fleece. Strikkaklær i god ull er absolutt best hvis du har noen som kan strikke i familien, men ullfleece er jeg også veldig fornøyd med! 

Anonymkode: d5bd2...70b

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil foreslå å kjøpe ulljakke med glidelås i stedet for  genser. Eller som et alternativ til genser. Lettere å ta av og på. Janus, f.eks. 

Har kjøpt cherrox som har vært glatte. Doc Boots har ikke vært glatte, men egner seg kanskje best for litt større barn da de er litt tunge. Doc Boots kan det bli litt sur lukt i. Viktig å tørke mellom bruk. Jeg liker støvlene med ullfor i  fra Bisgaard. 

Glatt for på yttertøy har jeg funnet ut er viktig. Lett å ta klærne av og på med glatt innside på klærne.

Regntøy med for av polyesterfleece har vært dårlige kjøp hos oss.

Regnvotter har knapt vært brukt. Har hatt ullvotter som har blitt tørket daglig.

• Liker 1
Skrevet

Har både huttelihut lue og wheat dress med tilhørende votter til min snart 2 åring, super fornøyd. 

Anonymkode: fd05a...9ef

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vert fornøyd med dressene til bergans, reima, wheat og reflex til mine barn. I den rekkefølgen forøvrig, men fornøyd med alle de merkene da. Ikke likt gullkorn og didriksons på grunn av passform og at de er veldig stive og lite bevegelige. Jeg har ikke hatt problemer med at vinterdressene slites ut så de har vi kjøpt i nøytrale farger og brukt til begge. Vårdressene blir som regel slitt, sikkert fordi de er mer ute på den årstiden i barnehagen og at det er mer friksjon mellom dress og grus, fjell, røter, asfalt osv når det ikke er dekket med snø.

Vil anbefale kivat forran huttelihut. De har bedre passform og sitter bedre på i aktivitet syns jeg. Vi har brukt huttelihut til «pent» og kivat i barnehagen.

Anonymkode: dd040...16d

• Liker 1
Skrevet

Her har bomkjøpet vært nettopp en dress med to glidelåser. Tenkte det va praktisk, men det var bare et herk og endte opp med å kjøpe en ny med kun en glidelås.

Anonymkode: ec68d...ff4

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøper Coop sine vintersko når det er 2 for 1, så har jeg reservesko. Ikke forsøkt annet en Coop og sorell, men sorellskoene var virkelig ikke verdt dobbel pris. Kalde og ble fort våte. 

Bruker dockboots om det regner, både til ungen og meg selv. 

Votter og lue strikker jeg, og har kjøpt noen regnvotter uten for om det er vått. 

Dress kjøper jeg stortsett reima. Forsøker kjøpe det meste på salg. 

Kjøper nøytrale farger så søstrene mine arver klærne til datteren min, hadde spart det til neste om vi skulle hatt flere. 

Anonymkode: 5761e...fa3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...