Måneklokke Skrevet 7. oktober 2021 #1 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg kan godt begynne: har en tante som tror at månefasene bestemmer om man kan bli gravid eller ikke. Helt på viddene, men det blir artige familieselskap fordi hun alltid snakker om disse månefasene og hva de betyr. Hvilke rare familiemedlemmer har du? 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #2 Skrevet 7. oktober 2021 Meg🤓fordi jeg lever alt annet enn a4 liv i motsetning til alle de andre😩 Anonymkode: be724...8a6 1
Gjest Elder Millennial Skrevet 7. oktober 2021 #3 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg har ingen rare familiemedlemmer som igjen får meg til å tenke at da er det nok meg da som er den rare😬🤷♀️😅
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #4 Skrevet 7. oktober 2021 4 minutter siden, Måneklokke said: Jeg kan godt begynne: har en tante som tror at månefasene bestemmer om man kan bli gravid eller ikke. Helt på viddene, men det blir artige familieselskap fordi hun alltid snakker om disse månefasene og hva de betyr. Hvilke rare familiemedlemmer har du? Er dere en ulvefamilie? De uler jo mot månen og nå kan jeg tenke meg hvorfor. Anonymkode: 117ea...9b6 1
Million Skrevet 7. oktober 2021 #5 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg var inngiftet i min svigerfamilie tidligere, men er nå skilt. Har likevel kontakt med eks-svigermor, for hun er jo en veldig hyggelig kvinne og er bestemoren til sønnen min. Men hun tror på så mye rart... har spurt henne et par ganger når hun har klaget på diverse helseproblemer, om hun har vært til lege med det. "Nei, leger kan jo ikke hjelpe med noen ting! Men jeg har vært hos Agnes (påfunnet navn) og hun har healet meg og gitt meg olje å smøre på!" Sukk.... hun tror altså på healing. Hun har en venninne som tidligere jobbet i posten, men så fant sitt kall og ble healer og alternativ på heltid. Bare sludder og vås hele greia, men hun utnytter mennesker som tror på sånt og betaler for det! De betaler jo i realiteten for ingenting! Det verste av alt var da svigerfar fikk kreft og ble fortalt at det var dødelig, ingen vei tilbake. Da ringte svigermor og betalte i dyre dommer for "fjern-healing" over telefonen for han. Selvfølgelig hjalp det ikke. Han døde likevel. Jeg snakker av prinsipp aldri med svigermor om dette, for jeg prøver så hardt jeg kan å ikke si noe om hva jeg syns om sånt bedrageri, svindel og kvakksalveri. Hun tror jo fullt og fast på det! Jeg peiler samtalen inn på noe annet så fort jeg kan om hun begynner å bable om det. Svigermor, eller eks-svigermor er hun da, er en skikkelig ålreit dame, kjempehyggelig og jeg har aldri noensinne sett henne så mye som irritert en gang. Hun blir aldri sint. Synd hun skal gå rundt og bli lurt av sånne kvakksalvere! 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #6 Skrevet 7. oktober 2021 Kanskje litt mer mørkere enn deres historier om slektningene her, men... Jeg har noen i slekta som er nærmest psykopat. Manipulerer alt og alle... Personen har et (godt voksent) barn som tror alle er ute etter henn, type "FBI kommer for å ta meg, lukk gardinene". At ikke en, eller begge to, er sperret inne er et mirakel. Jeg tuller ikke. Alle andre i slekta er enige og holder oss unna. Jeg vil håpe og tro de er de rareste i slekta mi. 😄 Anonymkode: fe862...f10 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #7 Skrevet 7. oktober 2021 Den rare i min famile har tattovert flere arbeidsredskaper i ansiktet. Mer kan jeg ikke si, av opplagte grunner. Anonymkode: 42313...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #8 Skrevet 7. oktober 2021 Million skrev (1 minutt siden): Jeg var inngiftet i min svigerfamilie tidligere, men er nå skilt. Har likevel kontakt med eks-svigermor, for hun er jo en veldig hyggelig kvinne og er bestemoren til sønnen min. Men hun tror på så mye rart... har spurt henne et par ganger når hun har klaget på diverse helseproblemer, om hun har vært til lege med det. "Nei, leger kan jo ikke hjelpe med noen ting! Men jeg har vært hos Agnes (påfunnet navn) og hun har healet meg og gitt meg olje å smøre på!" Sukk.... hun tror altså på healing. Hun har en venninne som tidligere jobbet i posten, men så fant sitt kall og ble healer og alternativ på heltid. Bare sludder og vås hele greia, men hun utnytter mennesker som tror på sånt og betaler for det! De betaler jo i realiteten for ingenting! Det verste av alt var da svigerfar fikk kreft og ble fortalt at det var dødelig, ingen vei tilbake. Da ringte svigermor og betalte i dyre dommer for "fjern-healing" over telefonen for han. Selvfølgelig hjalp det ikke. Han døde likevel. Jeg snakker av prinsipp aldri med svigermor om dette, for jeg prøver så hardt jeg kan å ikke si noe om hva jeg syns om sånt bedrageri, svindel og kvakksalveri. Hun tror jo fullt og fast på det! Jeg peiler samtalen inn på noe annet så fort jeg kan om hun begynner å bable om det. Svigermor, eller eks-svigermor er hun da, er en skikkelig ålreit dame, kjempehyggelig og jeg har aldri noensinne sett henne så mye som irritert en gang. Hun blir aldri sint. Synd hun skal gå rundt og bli lurt av sånne kvakksalvere! Skulle trodd svigermoren din var moren min. Hun er helt lik men i tillegg skikkelig anti-vaksine og anti-barnevern. Det er skikkelig slitsomt. Jeg vil si at min mor og en del av hennes søsken er de rare. Dette skjedde da jeg var for ung til å forstå at noe sånt burde man melde ifra om, men mine tanter og onkler kjøpte alkohol og rullings til barne sine helt ned i 8-10 årsalderen. og satt da sammen med ungene og inntok dette. Hele den delen av familien er veldig imot barnevernet og at man ikke skulle tyste på slekta så de dekket for hverandres grove omsorgssvikt. Jeg har snakket med moren min om dette i voksen alder og hun og søsteren hennes som var de to eneste som ikke drakk eller langet til ungene sine hadde forsøkt å fjernheale sine søsken i årevis i håp om at det skulle føre til at de sluttet å være alkoholikere og ville slutte å banke barna sine i fylla. Anonymkode: 2f742...0c6 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #9 Skrevet 7. oktober 2021 Tante, enslig peppermø med to katter. Klassisk 😀 Anonymkode: 4be54...19e
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #10 Skrevet 7. oktober 2021 Vær glad dere bare har folk som er litt rare i slekta. Anonymkode: eec5c...212 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #11 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg har alltid trodd det var søstrene mine fordi de reiser aldri noen plass utenfor kommunen de bor i, og hun ene søsteren min går kun på butikken når hun må handle. Jeg har ikke sett hun siden begravelsen til min mor i 2016. Hun andre søsteren min virker er likeglad, hun drar ihvertfall på kafé engang i blant 😉 Men jeg derimot spår i pendel, hilser på og prater med fugler, pinnsvin, pusekatter, tusser og troll, og de vi ikke kan se 🙌🏻✨ Tror jeg er den rare eller 😁 Anonymkode: f23f9...f2f 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #12 Skrevet 7. oktober 2021 Antakelig er det meg. Anonymkode: 3be9b...41c 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #13 Skrevet 7. oktober 2021 Hadde en grantante, men hun er død nå. Min mor (fra Oslo) var i sine yngre år på besøk hos denne tanten, langt ute på bygdelandet på Vestlandet. Akkurat denne dagen kom dyrlegen innom for å se til sauene. Min gamle grantante var over seg av beundring for min mor, og plutselig hørte hun min grantante si begeistret til dyrlegen "Å, i dag må du komma inn! Ja, du må komme inn og helsa på. Her er det storfint besøk, frå hovedstaden!" Min mor ble skikkelig flau, hun var bare en vanlig jente fra Oslo. 😆 Mye annet rart med denne tanten, kommenterte alltid om vi så slapp eller bleik ut, hvor mye eller lite vi spiste, hva vi hadde på oss. Hun hadde mange rare meninger, betalte i dyre dommer for fjernhealing av min far (for at han skulle slutte å røyke), selv om han ba henne ikke gjøre det. Hun hadde det laget med smør på rundstykkene og så og si ublandet saft. Alle måtte "eta meir, og om det ble noe igjen, ble det pakket ned i en pose som vi måtte ta med hjem. Alt i samme pose, ja. Ett rundstykke med røkelaks og eggerøre, to rundstykker med jordbærsyltetøy, to rundstykker med skinke og majones, et par lefser med sukker og kanel, en klementin og et sjokoladekakestykke...i samme pose. Og mye annet rart! 😆😁 Savner henne ❤ Anonymkode: ad372...f53 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #14 Skrevet 7. oktober 2021 Har en gal tante, hvor alt handler om henne. Hvis du har vondt, har hun mer vondt. Hvis du er glad, er hun enda gladere. Hvis du er bekymra er hun enda mer bekymra osv. Hvis du har fått til noe er det henne som er grunnen til at du fikk det til. Det er skikkelig slitsomt, og hun klager også hele tiden over folk som forfølger henne, og at alle vil henne vondt. Samtidig når vi møtes i familieselskap osv blir hun sur når vi ikke gir henne oppmerksomhet. I konfirmasjon til søskenbarnet mitt kledde hun seg i skikkelig «emo» klær og ville ha skryt for hvor fin hun var. Dette er ei dame på snart 60. Skal sies at hun har vært ut og inn av psyk, men skriver seg alltid ut selv siden de ikke har grunnlag for p holde henne, dessverre. Anonymkode: 42916...07d 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #15 Skrevet 7. oktober 2021 Mistenker at det er meg. Anonymkode: 20f9f...042
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #16 Skrevet 7. oktober 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Den rare i min famile har tattovert flere arbeidsredskaper i ansiktet. Mer kan jeg ikke si, av opplagte grunner. Anonymkode: 42313...5f2 Hammer og sigd? Eller mer klassisk feminine som støvsuger, feiebrett og kjevl? Anonymkode: 117ea...9b6 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #17 Skrevet 7. oktober 2021 Går ut i fra at det er meg Anonymkode: 66025...71f 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #18 Skrevet 7. oktober 2021 Har ingen i familien jeg anser som rare. Alle driver med helt normale jobber og lever er ganske A4-liv. Jeg er dog den første med en mastergrad, så kanskje jeg er den rare? 🤡 Anonymkode: 118df...d31
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #19 Skrevet 7. oktober 2021 Melder meg frivillig. Jeg er den evige single og barnløse. Er også den de ikke går automatisk til for å prate med i familiesammenkomst, for jeg prater sjeldent på grunn av at jeg er så sjenert. Anonymkode: 518ea...97e 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #20 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Tante, enslig peppermø med to katter. Klassisk 😀 Anonymkode: 4be54...19e Klassisk fordomsfullt Anonymkode: 47ecc...f35 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå