Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lar baby på snart 6 mnd sove litt som hn selv vil, men det er ingen rutine på det så vi følger ikke en klokke på når hn skal hvile. 

Men man må vell etterhvert begynne å få en rutine på disse hvilene? 

Hvilke rutiner har dere på deres 6 mnd gamle baby på dagtid? 

Anonymkode: 26097...289

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sov 30-45 minutter 3 ganger for dag.

Tidspunktene varierte avhengig av når hun våknet, men typisk etter 1,5-2 timer etter hun sto opp, så 2-3 (-4) timer våken de neste rundene. Jeg fulgte baby sine behov, og det ble en slags rutine ut av det. Den endret seg jo hele tiden litt avhengig av dagsform og fra uke til uke ettersom hun vokste. De periodene jeg tenkte jeg skulle gjøre det "riktig" fordi baby liksom må ha faste rutiner etter et eller annet skjema var grusomme. Sint baby og fortvilet meg.

Hvis dere har en rytme som fungerer ville jeg holdt på den, og latt baby sine behov styre :) ikke prøv å tving baby til å følge en klokke den ikke vet finnes og ikke bryr seg om:)

Anonymkode: d13c1...685

Skrevet

Etter behov på det tidspunktet. Hun sovnet gjerne ved puppen så det ble naturlig med en dupp etter måltider ofte. Eller om vi hadde vært ute på noen aktivitet så var hun gjerne trøtt og kunne sovne i vogna etterpå. 

Struktur på dagsoving fikk vi først når jeg begynte å jobbe igjen ved 8 måneder. Pappa måtte finne andre løsninger og da ble det rutiner ganske fort. 

Anonymkode: b7c63...ee7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...