Gå til innhold

Eldre gutt løper etter småjentene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en jentegjeng i nabolaget her som døtrene våre leker med. Alle i alderen 6-9. I det siste har det dukket opp en gutt som løper etter dem og "fanger" dem. I går så var de ute fra de kom hjem fra skolen og til leggetid, og de har visst lekt denne leken med den nye gutten det meste av tiden. Han sender også slengkyss til dem. 

Nå fant jeg nettopp ut at denne gutten er 12 år. Kjenner at jeg ikke synes dette er helt greit. Hadde dere reagert på dette?

Anonymkode: 25061...a5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, de leker jo bare. Du overtolker og tolker alt i verste mening. 

Hva tenker jentene om dette da? Synes de det er ekkelt eller gøy?

Anonymkode: 8807d...808

• Liker 3
Skrevet

Så han skal mistenkeliggjøres allerede fra han er 12…. Ikke lett å være hannkjønn i dag nei 

Anonymkode: 98075...94f

• Liker 6
Skrevet

Overskriften er veldig misvisende, trodde det var snakk om en 16 åring her. Herregud, han er 12 år..bare barnet. 

Anonymkode: ec8e4...f7f

Skrevet

Er ikke dette vanlig?

Hva tenker jentene da? Hvis de synes det er gøy ser jeg virkelig ikke problemet.

• Liker 1
Skrevet

Modenhetsnivået kan fort være det samme i de aldrende. Har opplevd gutter på 13 som godt kunne slått ihjel tid i sandkassa enda.

Anonymkode: 48c2a...8fa

• Liker 2
Skrevet

Tenker det kanskje er en litt umoden 12-åring,som liker å leke.

Har en 12-åring selv som hadde aldri funnet på dette,det hadde vært flaut. Men forskjellen er stor på de,der noen alt har fått en skikkelig kjøreste er det flere som enda leker.

Anonymkode: c675a...b15

Skrevet

Jeg ville snakket veldig generelt med datteren min om kropp, grenser, hvem som får lov til å ta på kroppen hennes og hvordan man setter grenser for andre etc. ikke nevne dette spesifikke gutten eller at du er redd eller mistenksom. 

Anonymkode: 9ad3d...212

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg ville snakket veldig generelt med datteren min om kropp, grenser, hvem som får lov til å ta på kroppen hennes og hvordan man setter grenser for andre etc. ikke nevne dette spesifikke gutten eller at du er redd eller mistenksom. 

Anonymkode: 9ad3d...212

Ja! Drill dem på dette. Og IKKE tillat noen å si idiotiske ting som "han plager/erter deg fordi han liker deg".

Anonymkode: 47b59...15d

• Liker 4
Skrevet

Dette er helt klart problematisk fordi gutten er eldre. Hadde de vært på samme alder hadde de vært likeverdige i leken, og du får ikke det skjeve maktforholdet. Sønnen min har en gutt i klassa som bor like ved oss og han foretrekker å leke med lillesøster på 5 i stedet for jevnaldrende på 7 år. Lillesøster er veldig åpen og forteller meg at de har vist tissen til hverandre på trampolina og kyssa, og sa at han hadde sagt at hun ikke skulle si noe til meg. Dette skjedde flere ganger. De leker ikke sammen mer for å si det sånn. Hadde det vært en gutt på samme alder hadde jeg ikke reagert i det hele tatt.

Anonymkode: d85d1...92f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...