AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #1 Skrevet 7. oktober 2021 Det er alltid vår hage og vårt hus de er i. Det er veldig hyggelig og jeg er så glad de har venner. Men det er seriøst alltid barn på besøk her! Er dere flink å si at de må gå til noen andre av og til? Jeg tror vi må begynne litt med det… Anonymkode: 2d4c0...3f1 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #2 Skrevet 7. oktober 2021 Ja vi måtte begynne med faste dager. Mandag, tirsdag og lørdager er det lov å ha med hjem og eller overnatting lørdager... orker ikke så mye styr hele tiden mer. Anonymkode: 047d1...7b7 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #3 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg vokste opp med åpent hus, og det er kanskje det jeg setter aller mest pris på med foreldrene mine. Vi hadde stor gård da, og stort hus, så vi satt aldri oppå foreldrene mine og maste, men det var mer eller mindre alltid én ekstra person der til middag. Når jeg snakker med barndomsvenner i dag så husker de foreldrene mine med mye varme virker det som, og jeg vet foreldrene mine var til god støtte for flere av dem i oppveksten når det var ting de trengte å snakke med en voksen om, f.eks. om de hadde problemer hjemme. Anonymkode: 48e9c...4e6 7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #4 Skrevet 7. oktober 2021 Det kommer helt an på barna på besøk. Enkelte ville jeg hatt her bestandig, andre ønsker jeg aldri ville komme. Skal de spise middag må jeg vite, da blir det litt sjonglering av middag. Vil helst ikke ha middagsgjester man-torsdag på grunn av begge ungene trener alle de dagene. Anonymkode: f1127...4c8 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #5 Skrevet 7. oktober 2021 Stort sett åpent hus, men noen ganger sa jeg nei fordi jeg var så sliten. Vi hadde også overnattingsbesøk. Anonymkode: 725e2...151
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #6 Skrevet 7. oktober 2021 Veldig koselig med besøk,det er alltid greit. Men har begynt å si nei til hyppig overnatting,blir så mye styr. Anonymkode: fd7e6...918
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #7 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg har også vokst opp med åpent hus. Alle vat velkommen og vi delte på det som var av mat. Det er en verdi som jeg selv har tatt med meg som mor... Anonymkode: 9e656...dea 2
GammelKaktus Skrevet 7. oktober 2021 #8 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg kan innrømme at jeg ble litt lei i sommer, da virket de som om alle sendte barna til oss men greit nok, de er så store og de klarer seg men gud så mye mat som må lages når det blir en flokk. 😄 Vi slipper så mye overnatting for alle har jo gaming pc så det er enklere at de sitter og maser på hverandre på hangouts i sitt eget rom i stedet for 5 barn på et rom, med alt av gaming utstyr blir alt for varmt det der. Jeg sier sjelden nei og de liker å samles her og det synes jeg er greit, da har jeg god oversikt over det som skjer og satser på at det holder seg slik når de blir eldre og... Nå er det tilbake til normalen tenker jeg, folk er tilbake på aktiviteter og reising så det blir nok ikke like travelt framover med like mange barn. Uansett så sier jeg aldri at de må gå til noen andre, er glad for at de er her og liker seg.
Million Skrevet 7. oktober 2021 #9 Skrevet 7. oktober 2021 Må si jeg noen ganger ble litt lei ja, da sønnen min alltid hadde med seg kamerater hjem fra skolen. Noen ganger var det én, noen ganger var det tre. Og gutter har jo et visst volum og aktivitetsnivå ofte... Men jeg sa sjelden noe. Lot han få lov til det. Han er enebarn og ingen hjemme å leke med.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #10 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vokste opp med åpent hus, og det er kanskje det jeg setter aller mest pris på med foreldrene mine. Vi hadde stor gård da, og stort hus, så vi satt aldri oppå foreldrene mine og maste, men det var mer eller mindre alltid én ekstra person der til middag. Når jeg snakker med barndomsvenner i dag så husker de foreldrene mine med mye varme virker det som, og jeg vet foreldrene mine var til god støtte for flere av dem i oppveksten når det var ting de trengte å snakke med en voksen om, f.eks. om de hadde problemer hjemme. Anonymkode: 48e9c...4e6 Slike foreldre er så koselig. Min venninne sine foreldre var slik. Jeg har fortsatt kontakt med dem den dag i dag. Fantastisk mennesker som var god å ha gjennom barndom og ungdomsår, ikke minst nå som voksen! Heldige deg, ta godt vare på foreldrene dine! ❤️ Anonymkode: be919...5fa 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #11 Skrevet 7. oktober 2021 Det er godt når vennene kommer (tar ikke det som en selvfølge), og godt når de drar. 👍 Anonymkode: 84cc8...c7e 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #12 Skrevet 7. oktober 2021 Ja, mitt barn er enebarn og veldig hjemmekjær, så det blir alltid hit de kommer. Det er bra at de har venner, altså, men det hadde vært litt deilig hvis de delte litt på. Anonymkode: f4d35...de7
Sunnys Skrevet 7. oktober 2021 #13 Skrevet 7. oktober 2021 Har vokst opp med åpent hjem selv, og mine barn har alltid fått hatt venner her på overnatting og ellers. Det skaper gode barndomsminner. Jeg vokste opp i ei trang leilighet, allikevel var alle velkommen både på besøk og overnatting.. venninnen min bodde i et stort hus på flere etg. mor hadde støv på hjernen og vi fikk knapt komme innenfor døra. Der det er hjerterom er det husrom. Hvis det er flere som vil overnatte er det jo bare å legge madrasser på gulvet. 1
Arkana Skrevet 8. oktober 2021 #14 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg blir ikke lei, men det er fordi vi i liten grad føler oss invadert når barna har besøk. De er jo ikke der vi er, men oppholder seg aller mest i kjellerstua (evt på rommene deres). Jeg ser dem mest til måltidene og da er det jo bare hyggelig å kunne snakke med dem og bli bedre kjent. Jeg sier aldri nei til besøk, jeg liker å ha et åpent hus og setter pris på at barna mine har gode venner som liker å være hos oss.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #15 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg vokste opp med åpent hus, og det er kanskje det jeg setter aller mest pris på med foreldrene mine. Vi hadde stor gård da, og stort hus, så vi satt aldri oppå foreldrene mine og maste, men det var mer eller mindre alltid én ekstra person der til middag. Når jeg snakker med barndomsvenner i dag så husker de foreldrene mine med mye varme virker det som, og jeg vet foreldrene mine var til god støtte for flere av dem i oppveksten når det var ting de trengte å snakke med en voksen om, f.eks. om de hadde problemer hjemme. Anonymkode: 48e9c...4e6 Dette er fint. Men det fungerer ofte ikke for de som bor trangt. Feks jeg har en liten leilighet, da blir jeg helt kokt med unger her hver dag.. Anonymkode: f1586...b4e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #16 Skrevet 8. oktober 2021 Det er på mange måter mer avslappende for meg når de har besøk. Da slipper jeg å ligge på gulvet og leke med Lego liksom😅 Anonymkode: 7992f...b88
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #17 Skrevet 8. oktober 2021 Vi hadde åpent hus for alle barnas venner før, men så utvikla eldste barnet sosial angst og nå de sjeldne besøkene vi har planlegges og forberedes nøye.. Vi kan ikke ha barnas venner på overnatting eller middag lenger av hensyn til eldste… Det er trist, og skulle gjerne hatt åpent hus da dette var noe jeg verdsatte enormt da jeg var barn/ungdom. Anonymkode: d0541...866
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #18 Skrevet 8. oktober 2021 Da jeg var barn var vi mest ute og lekte. Likte det best. Skjelden vi var med hverandre inn egentlig. Trygge og rolige forhold på landet, med masse å gjøre ute. Spiste aldri mat hos hverandre, hvis det ikke var overnattingsbesøk. Sånn har det vært for mitt barn og vennene også. Er jo mye mer kreativt og morsomt å gjøre ute, hvis man bor et trygt sted 🙂. I by er det selvfølgelig anderledes. Anonymkode: 15b66...524
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå