AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #1 Skrevet 7. oktober 2021 Ofte er det jo sånn at man ofte oppdager hvor slitsomt det er med barn først etter man har fått dem, men er det noen som har motsatt erfaring? Evt. rundt hva? Anonymkode: 6be9d...16f
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #2 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg trodde jeg skulle ha vanskeligheter med å være så nær noen, på en måte. Jeg er ikke så flink med mennesker og relasjoner, men aldri har det føltes mer naturlig å være meg selv rundt noen enn rundt barnet mitt. Anonymkode: 78b10...33a 10
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #3 Skrevet 7. oktober 2021 Bleieslutt! Jeg så for meg en lang kamp med mye klesvask og skift på senga, men barnet sluttet av seg selv og har ikke hatt et eneste uhell. Anonymkode: 4f0ef...898 10
Strange Doll Skrevet 7. oktober 2021 #4 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg trodde den første babytiden var kjempetung. Syns den var helt fantastisk 9
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #5 Skrevet 7. oktober 2021 Å gå fra en til to barn. Trodde vi skulle leve i en slags unntakstilstand i flere år, men det gikk overraskende greit! Anonymkode: 5f4fe...db0 8
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #6 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å gå fra en til to barn. Trodde vi skulle leve i en slags unntakstilstand i flere år, men det gikk overraskende greit! Anonymkode: 5f4fe...db0 Samme her! Anonymkode: b082d...0bb 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #7 Skrevet 7. oktober 2021 Å ha en baby. Herregud babytiden var jo fantastisk! De skulle vært babyer mye lenger! Anonymkode: 182a7...a11 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #8 Skrevet 7. oktober 2021 Permisjonsåret! Hadde en litt trøblete start, men det gikk seg til etter to-tre mnd og etter det hadde vi det bare fint Anonymkode: 313bd...3b2 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #9 Skrevet 7. oktober 2021 Syns egentlig ikke noen ting har vært slitsomt. Har elsket og elsker hver periode. Eller én ting er veldig slitsomt... hvis alle barna, inkludert de voksne er syke samtidig! Anonymkode: 0c665...c69 1
Million Skrevet 7. oktober 2021 #10 Skrevet 7. oktober 2021 Bleieslutt. Han var sent ute med det, 3 år og 8 måneder, men når han da først sluttet, var han klar for det og sluttet uten et eneste uhell. Aldri hatt en våt madrass eller uhell om natten, og heller ikke på dagtid. Det gikk altså lekende lett. En annen ting som jeg må si jeg er lettet og glad over, er at oppveksten, fra han var ganske liten og til han var ferdig med tenårene, har gått overraskende lett og uten konflikter og krangling. Han har aldri bannet til meg eller så jeg har hørt det, og aldri, aldri kalt meg noe stygt e.l. Det har vært veldig få krangler og aldri noen stygge krangler. Jeg er så glad for det, når jeg leser om hva andre opplever å bli kalt og krangle om med barna sine. 4
GammelKaktus Skrevet 7. oktober 2021 #11 Skrevet 7. oktober 2021 Synes ikke det har vært noe som har vært så voldsomt slitsomt , har vært forberedt på det meste jeg fra han var baby til nå og det er fortsatt ingenting som jeg synes har vært eller er strevsomt. Har altså ingen klager på noe ved å ha barn. Kanskje får jeg alt når han blir tenåring men så lenge han ikke endrer personlighet totalt så tviler jeg på det og. Det hele har egentlig vært helt fantastisk. Hadde jeg hatt en garanti for at alle barn jeg fikk ble som han hadde jeg kanskje tatt sjansen på å få flere... 😄 1
yabbadoo Skrevet 7. oktober 2021 #12 Skrevet 7. oktober 2021 Syns det å ha baby var lettere enn fryktet. Trodde man ikke sov noe, men vi sov om natten mellom matingene. Bleieslutt har gått kjempebra og smokkeslutt også. Syns også hverdagslogistikken er enklere enn fryktet. Dessuten er det bedre stemning hjemme enn fryktet. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #13 Skrevet 7. oktober 2021 Tenkte jeg ikke skulle få sove godt på et par år.. Jeg fikk og får selvsagt kortere netter fordi han jo våkner i 6-7 tiden, menhan er nå 2, sover 12 t per natt og har hele veien sovet godt, så der ble det positiv overraskelse Anonymkode: e6523...0ee 8
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #14 Skrevet 7. oktober 2021 Masse! Babytiden, søvnmangelen som alle snakket om (våre sover 19-07), barnehagestart gikk som en drøm😊 Anonymkode: 40d96...e37 4
Mellion Skrevet 7. oktober 2021 #15 Skrevet 7. oktober 2021 Bleieslutt - har gått supert med få uhell. Permisjon - storkost meg! Ville ikke at det skulle ta slutt Fra 1 til 2 - stolt og fornøyd storesøsken. (var redd for sjalusi osv) Søvn - fornøyde babyer som sov godt fra dag 1. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #16 Skrevet 7. oktober 2021 Synes generelt det har vært helt jævlig, men ammeslutt gikk veldig bra. Samme med søvn etter fylte ett år, sover natta gjennom nå etter det første året uten søvn. Anonymkode: 2d32a...39d 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #17 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg så for meg at det ville bli kjipt å ikke ha friheten. Trodde jeg ville lengte etter barnefri. Viser seg at jeg sjelden/aldri har lyst til å være uten barna mine og det er jo egentlig fint. Så også for meg mye byssing på nettene og fullstendig opp ned døgnrytme den første tiden med baby. Våkenetter var det så absolutt, men vandring rundt i huset slapp jeg som regel. Anonymkode: c29f0...cb6 1
Hanne12 Skrevet 7. oktober 2021 #18 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Bleieslutt! Jeg så for meg en lang kamp med mye klesvask og skift på senga, men barnet sluttet av seg selv og har ikke hatt et eneste uhell. Anonymkode: 4f0ef...898 Berre 2 uhell, hadde forventa mykje meir. 🙌
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #19 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg var veldig ung da jeg fikk første, og hadde kun hørt om babytiden fra folk som hadde kolikkbaby. Var derfor forberedt mentalt på 6 måneder med skriking hele døgnet, og fikk en rolig sov-i-ro baby. Anonymkode: 026fb...5a0 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #20 Skrevet 7. oktober 2021 Da barnet var liten og forgudet meg , så var jeg sikker på at det ville knuse meg når barnet begynte med tenåringsopprør. Men da det kom, så kjenner jeg at det virkelig ikke går inn på meg slik jeg trodde. Jeg kan bli sint, og oppgitt og lei av konstante sure miner. Men ikke såret. Og heldigvis blåser stormene her i huset fremdeles fort forbi. Anonymkode: a5ad1...cf1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå