Gå til innhold

Et spørsmål om mannlig oppførsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar utgangspunkt i denne tråden: 

Det sies at menn bruker kvinner i en kort periode selv om de ikke er tiltrukket av henne. I tråden er det snakk om ett år. Jeg lurer på om menn kan være av og på med en kvinne i 2 år pluss, eller hele tre år, selv om han ikke er tiltrukket av henne. 

Anonymkode: d7c1c...659

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting forundrer meg med visse menn. Jeg holdt på med en i 8 måneder og han hadde vel fortsatt hadde han ikke blitt sammen med en annen, mens vi holdt på.

(Vi var ikke sammen, men vi hadde sagt vi ikke skulle holde på med andre, men var visst bare jeg som visste hva det betød)

Anonymkode: 94738...977

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ingenting forundrer meg med visse menn. Jeg holdt på med en i 8 måneder og han hadde vel fortsatt hadde han ikke blitt sammen med en annen, mens vi holdt på.

(Vi var ikke sammen, men vi hadde sagt vi ikke skulle holde på med andre, men var visst bare jeg som visste hva det betød)

Anonymkode: 94738...977

Dette er eneste erfaring jeg har med menn og eneste måte jeg har hatt kontakt med menn. Har aldri hatt mannlig venn eller kjæreste. 

• Liker 4
Skrevet

Menn har nok lettere for å fortsette i en relasjon de vet ikke er "livspartner" mens de ser etter noe , men kvinner gjør også dette innimellom. En annen ting her er at en del kvinner mener at de har blitt brukt uansett, selv om det er helt vanlig at interessen og tiltrekningen som var der i starten avtar når man blir bedre kjent (etter 3 mnd, eller 8 mnd, eller 1,5 år), og da stopper det opp. Det betyr ikke at man har brukt den andre, det betyr bare at følelsene utviklet seg ikke som man håpet. Og dessverre er en del menn litt feige på det å gjøre det slutt, så de prøver å fade ut, eller klarer ikke å gå før de har møtt en annen, og dermed blir det ofte veldig ille for den som blir dumpet.

Jeg tviler på at menn møter kvinner gjentatte ganger uten at det er noen tiltrekning der. Men det kan være tiltrekning selv om man kjenner at dette ikke blir kjærlighet. Jeg tenker at kvinnene er lite i kontakt med seg selv og følelsene sine også hvis de opplever sånt ofte, for det er faktisk ikke vanskelig å merke om noen er oppriktig interessert. Men igjen er det mange kvinner som er mer opptatt av å bli likt enn å kjenne etter om mannen fakstisk er riktig mann for henne. Og dermed overser de alle røde flagg.

Anonymkode: 998bd...155

• Liker 9
Skrevet

Tenker det er så enkelt som at man bør snakke ordentlig sammen. Hvis folk (menn) bruker "følelse" som målestokk, blir det kanskje litt uforutsigbart hvis du selv styrer etter andre ting. Personlig tror jeg rene "følelser" er dårlig utgangspunkt for varige forhold.

Anonymkode: 5037c...49a

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror det er noe psykisk galt om man greier å være i en sånn relasjon i 3 år uten tiltrekning.

Anonymkode: f301a...811

• Liker 5
Gjest Skogsalv
Skrevet

Noen menn binder en kvinne gladelig over et par år, selv om de ikke er forelsket.  Kun for enkel tilgang på sex. 

( særlig nå under Corona ) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2021 den 17.18):

Jeg tar utgangspunkt i denne tråden: 

Det sies at menn bruker kvinner i en kort periode selv om de ikke er tiltrukket av henne. I tråden er det snakk om ett år. Jeg lurer på om menn kan være av og på med en kvinne i 2 år pluss, eller hele tre år, selv om han ikke er tiltrukket av henne. 

Skal du ikke se bort fra...menn generellt er mye bedre på å skille sex fra følelser enn kvinner...biologi trolig..

Skrevet (endret)

Og noen kvinner bruker gladelig menn over tid, selv om de ikke er forelsket. Det kan godt hende at flere menn klarer å «skille sex fra Følelser» - dette har jeg ikke sett forskning på. Og seksuell tiltrekning/kåthet er også en følelse. Så «skille» sex og følelse kan være litt upresist, kanskje følelsene bare har forskjellige uttrykk? 

Tiltrekning kan være så mye… hva er det som gjør at vi blir tiltrukket av noen: 

• Utseende
  • Seksualitet
  • Utstråling
  • Trygghet i et framtidig liv (i form av økonomi/forutsigbarhet/god forelder til mine barn etc)
  • Sosial status
  • Felles interesser
  • Beundring
  • osv. 

Knytter du til disse ulike tiltrekningsfaktorene sammen med ønske om å finne noen «for resten av livet», så kan man innlede ulike typer forhold som betyr ulikt for de to partene. I starten er det spennende og man får den «forelska følelsen» som er litt «tåkeleggende». Men når den følelsen begynner å minske så ser man mer hva slags forhold man ønsker med den andre personen. Kanskje det er seksualiteten som er det som var den største tiltrekningskraften, og avhengig av hvordan man vekter det man ser etter i en livsledsager kan dette gjøre at man finner andre partnere som blir mer tiltrekkende. 

Det eneste rådet jeg finner er å prøve å være ærlig overfor den andre med følelsene sine overfor vedkommende etter de «innledende datingene» og fortsette med dette (resten av livet). 

Det er skummelt å blottlegge seg, men man kan unngå langvarige misforståelser der den andre parten også er ærlig med sine følelser. 

Bare noen tanker fra meg, en tidlig lørdag morgen før resten av familien står opp 🙂

Endret av Akers
  • Liker 4
Skrevet
Skogsalv skrev (13 timer siden):

Noen menn binder en kvinne gladelig over et par år, selv om de ikke er forelsket.  Kun for enkel tilgang på sex. 

( særlig nå under Corona ) 

Dette skjedde i 2018

Skrevet

Dette beviser at det er menns egen feil at det ikke velger bra kvinner; som er flinke i hjemme, med barn, trofaste osv. 

• Liker 1
Skrevet

For noen forferdelige krek, fortjener ikke kjærlighet og barn og familie

Anonymkode: 38d06...80c

• Liker 3
Skrevet

Noen ganger kan man være glad i og forelsket i en person, men vite at det kommer til å være et tidsbegrenset forhold.

• Liker 1
Skrevet
Katten.2.0 skrev (3 timer siden):

Noen ganger kan man være glad i og forelsket i en person, men vite at det kommer til å være et tidsbegrenset forhold.

Så hvor lenge er det vanlig å kaste bort hverandres tid? 

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så hvor lenge er det vanlig å kaste bort hverandres tid? 

Aner ikke, men jeg regner med at det er noen ungdomskjærester, studiekjærester osv som vet det ikke blir et livslangt forhold utav det. 

Skrevet
Katten.2.0 skrev (1 time siden):

Aner ikke, men jeg regner med at det er noen ungdomskjærester, studiekjærester osv som vet det ikke blir et livslangt forhold utav det. 

Tre år med voksne mennesker som ikke studerer. 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Tre år med voksne mennesker som ikke studerer. 

Ok? 

Skrevet

Hva er hensikten med å være med noen du ikke liker, bare for dem liker deg? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er hensikten med å være med noen du ikke liker, bare for dem liker deg? 

Føles vel godt når noen digger deg

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2021 den 8.55):

Jeg tenker at kvinnene er lite i kontakt med seg selv og følelsene sine også hvis de opplever sånt ofte, for det er faktisk ikke vanskelig å merke om noen er oppriktig interessert. Men igjen er det mange kvinner som er mer opptatt av å bli likt enn å kjenne etter om mannen fakstisk er riktig mann for henne. Og dermed overser de alle røde flagg.

Anonymkode: 998bd...155

Menn er ikke tankelesere, og det er ikke kvinner heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...