Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og evt. i hvilken situasjoner var det praktisk?

Anonymkode: d6e80...48d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker den hver dag, bruker den til og fra bhg når vi skal hente storebror, på butikken, ute når storebror skal leke eller når vi går tur i skogen. Hadde vært et kjedeligere og mer tungvint liv uten bæresele 😀

• Liker 1
Skrevet

Jepp. Fikk klistremerkebaby som kun slappet av i armene mine. Ikke i senga eller vogna. Når jeg fant ut av bæresjal og bæreseler ble jeg plutselig mobil igjen. Det var fantastisk. Den ble brukt konstant. 

Og 1,5 år etter når lillesøster kom og jeg skulle passe storesøster, levere i barnehagen osv, var det også helt gull. 

Beste kjøpene jeg har gjort i babyårene! 

Anonymkode: cb4b0...1e0

• Liker 2
Skrevet

Klistermerkebaby her også. Har ikke helt knekt koden og klarer ennå ikke å gjøre husarbeid med henne på. Men bruker sjal når vi går ute, kos, soving og for å finne roen.

Anonymkode: 35d3b...038

Skrevet

Jepp! Hun likte ikke vogna noe særlig før hun bikka seks måneder, og da var bæresele essensielt for å komme seg ut av huset. Selv etter at hun godtok vogn brukte vi gjerne selen om vi ikke trengte vogna (til handling eller noe), følte meg mye mer mobil. Syns også det kjentes tryggere å sitte bakovervendt på buss med baby i sele, enn å ta med vogna inn på bussen, om vi måtte inn til byen. 

Anonymkode: c53aa...68f

Skrevet

Hadde klistremerkebaby jeg også, men brukte nesten ikke bæreselen. Babyen trivdes rett og slett ikke så veldig godt der. Av og til gikk det, men stort sett ikke. Hadde vært veldig kjekt hvis det funka da, for da får man hendene frie. 

Anonymkode: 030e2...0bb

Skrevet

Nei. Har to barn, men brukte ikke bæresele til noen av dem.  Hadde ikke noe behov for det.

Anonymkode: 81f76...08d

Skrevet

Ja 😊 Hadde ikke klistremerkebaby, men syns det var digg å slippe å bruke armene. Bærte både på tur og hjemme, på senter i stedet for vogn etc. Fant ikke riktig bæresele som passet meg før hun var 6 mnd da, så ble mest bæring fra da, hjemme brukte jeg sjal men det var jeg ikke komfortabel med ute 😅 

Anonymkode: b0205...936

• Liker 1
Skrevet

Mannen brukte elastisk sjal de første mnd. Det var ofte eneste måten å få kolikkbaby til å sove. Det var også praktisk når de gikk på tur.

Senere har vi brukt sele. Fremdeles fint på tur, og alle andre ganger man må bære barnet. Kjøpesenter, til/fra bhg, på reise etc. Barnet er ikke klistremerke, men har veldig korte bein og veldig stor nysgjerrighet. Kan også brukes ved syke mammadalter.

Jeg vurderer å kjøpe en todlersele, siden den vi har nå er blitt for liten. Evenruelt kjøpe en ergonomisk bæremeis.

Anonymkode: c277c...d8f

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Og evt. i hvilken situasjoner var det praktisk?

Anonymkode: d6e80...48d

Med førstemann brukte jeg det ofte for å roe ned baby og på tur når jeg ikke gadd å ha med vogn. Utrolig praktisk, og fint å også kunne gå der det ikke er så lett å ha med vogn, som inni skogen og steder med mye trapper.

Med andre bruker jeg det mange ganger om dagen fordi han helst vil være på meg og det er fint å kunne gjøre ting 😆 Brukes inne og ute på tur.

Vi har et elastisk sjal, en caboo og en ergobaby adapt bæresele, brukes om hverandre, men foretrekker elastisk sjal hjemme med liten baby, caboo på tur med liten baby og sele når baby er litt større. 

Anonymkode: 0ce49...47a

• Liker 1
Skrevet

Nei, prøvde men ble aldri godtatt. Trivdes heldigvis i vogn da.

Anonymkode: 853fd...ec7

• Liker 2
Skrevet

Min baby likte ikke å være i bæresele, så den ble lite brukt. Men fant ut det var like greit da jeg ikke ønsket å skape en såkalt klistremerkebaby som skulle henge på meg 24/7. 

Anonymkode: d9bad...d8f

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Min baby likte ikke å være i bæresele, så den ble lite brukt. Men fant ut det var like greit da jeg ikke ønsket å skape en såkalt klistremerkebaby som skulle henge på meg 24/7. 

Anonymkode: d9bad...d8f

Man skaper ikke klistremerkerbaby ved å bære :) Baby nr 1 var aldri noe klistremerke, sov best i egen seng, selv om jeg bar i bæresele. Baby nr 2 var definitivt klistremerke, men er allerede etter 4 mnd blitt mer selvstendig og har allerede begynt å sovne i både vogn og seng, selv vi har bært  kjempemye :)

Anonymkode: 0ce49...47a

• Liker 3
Skrevet

Hvilke seler hadde dere hvis baby ikke likte å bli bært i sele? 

Anonymkode: b0205...936

Skrevet

Nei. 1900,- rett ut vinduet. Helt bortkastet. 

Anonymkode: b2ca4...22b

Skrevet

Nei, ingen av oss likte det.

Anonymkode: 0e8e9...337

• Liker 1
Skrevet

Ja, min baby hata vogn og jeg måtte jo ut på tur med hunden, og var kjekt i butikken.

Anonymkode: 535ba...7ab

Skrevet

Første nektet å ligge i vogn første 6 mnd, så da ble bæresele brukt mye. Neste baby hadde en klistremerke periode, da var og bæresele genialt.

Anonymkode: 7778b...05d

Skrevet

Ja brukte den masse med barn nr. 2. bruker den enda (han er 2 år) når han er syk og sutrete. 

Anonymkode: d2bbf...28d

Skrevet

Brukte det litt med nr. 1 når hun ikke roet deg andre steder enn på meg, eller jeg ønsket ledige hender på tur/handling osv. Men hun sov godt i vogn, så sov mest der.

Nå med nr. 2 brukes bæretøy flere ganger om dagen, ved matlaging, hjelpe storesøster, ute på tur og soving (når det er vanskelig å roe seg andre steder). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...