Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2002 #1 Del Skrevet 11. mars 2002 Er det vanlig med koltbord i bryllup? Er det mange av dere som skal ha det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2002 #2 Del Skrevet 11. mars 2002 Vi hadde lyst på koldtbord, men da vi bestemte oss for hotell hadde de ikke den typen mat som vi ville ha. Koldtbord er kjempeting synes jeg og jeg har vært både i brylluper og fester der vertene har benyttet seg av det. Blir veldig uformelt og trivelig 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løven Skrevet 11. mars 2002 #3 Del Skrevet 11. mars 2002 vi skal ha 5 retters middag. Men det kommer litt an på hva slags bryllup man ønsker. Når man har koldtbord må gjestene stadig reise seg fra bordet for å forsyne seg. Så det blir jo litt "trafikk" ved bordet. Man kan jo ikke regne med at alle forsyner seg likt heller. Jeg synes personlig at koldtbord passer bedre til litt mindre høytidlige arrangement. Men skal man ha en sammenkomst på dagtid hvor ikke middag passer seg ,synes jeg det går an. Smak og behag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanban Skrevet 11. mars 2002 #4 Del Skrevet 11. mars 2002 Har vært i bryllup med koldtbord,og vet at det er MANGE som har det!! Har vært i skikkelig dyre og fine bryllup også, med mange retter osv. -Synes ikke det ene er bedre enn det andre. Har gjentatt et godt tips jeg fant her på sidene før; Lag mange runde bord, med enda et "bord" oppå, så du får plass til samme ting (feks. potetsalat) flere steder, da unngår du kø, og det var jeg med på en gang. Laaaaang kø, var det eneste som dro litt ned. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 11. mars 2002 #5 Del Skrevet 11. mars 2002 Vi har valgt koldtbord. Vi har et lite budsjett og det ble den billigste løsningen.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanban Skrevet 11. mars 2002 #6 Del Skrevet 11. mars 2002 Vi har også et lite budsjett. (Ikke noe i det hele tatt.) Skal faktisk servere lapskaus!! Ingen forrett, jordbær og fløte til dessert. Drikkevarer til middag og kaffe.+Litt ekstra. Alternativet var å ikke ha bryllup i det hele tatt. Betaler 5600,- for GOD lapskaus til 90 personer. -Skulle selvf. hatt 5 retters med scampi og indrefilet osv. men vi HAR IKKE RÅD. Får ikke penger av andre. Synes vi skal få lov til å ha et minne for livet alikavel, og å dele det med venner og fam. er kjempeviktig for meg. -Tror alle hadde syntes det var latterlig og vulgært hvis vi hadde hatt mye mer, de vet jo hvordan økonomi vi har, med nytt hus osv. Ingen har reagert negativt på planene så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 11. mars 2002 #7 Del Skrevet 11. mars 2002 Vi hadde koldtbord som et alternativ tidlig i planleggingen, men syntes det ble for lite "stil" for oss. For "konfirmasjonsaktig" som samboeren min sa...men det var nå det vi kom frem til.....betyr ikke at alle andre skal være enige i det:)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 11. mars 2002 #8 Del Skrevet 11. mars 2002 Vi betaler 4500 kroner for koldbord til 30 personer. Er jo ikke så gale pris da. Gleder meg mest til restene 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy Skrevet 11. mars 2002 #9 Del Skrevet 11. mars 2002 Vi giftet oss i juni i fjor og hadde 3.-retters midddag for ca 50 gjester. Vi kjøpte alle ingrediensene selv, og min gamle kokkelærer samt noen av hans elever stod for tilberedning og servering. Vet ikke helt hva dette kom på i pris, men vi synes det var rimelig. Senere på kvelden kom det ytterligere 20 gjester til kaffe og kaker. Bryllupskaken hadde en kokk i familen laget, mens resten av familien hadde hjulpet til med å lage andre kaker. (Hadde vel ca 15 kaker). Lykke til med bryllupet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussilago Skrevet 12. mars 2002 #10 Del Skrevet 12. mars 2002 Vi skal ha koldtbord, og synes det er helt ok. Det er sikkert mange som synes det er godt å strekke litt på bena også, og det får de jo gjort når de henter maten sin. Det blir nok litt stivere med en 3 retters, men vi vil helst ikke ha det så stivt, det er ikke helt oss for å si det sånn, det er i alle fall ikke noe dårlig alternativ til middag synes jeg. Vi gifter oss i juli og det kan fort bli veldig varmt, da smaker det godt med koldtbord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olympia Skrevet 12. mars 2002 #11 Del Skrevet 12. mars 2002 Vi skal ha koldtbord.Har aldri vært innom noe annet alternativ.Både fordi budsjettet ikke så innmari stort,og fordi festen blir på ettermiddagen og vi ønsker ikke den tradisjonelle feiringen med mange-retters middag,dans,taler osv. Koldtbord blir faktisk mer og mer vanlig i bryllup nå,og det synes jeg er fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 12. mars 2002 #12 Del Skrevet 12. mars 2002 Vi har valgt koldbord av flere grunner. For det første blir det et rimelig alternativ, alle får noe de liker, man får leet litt på seg og det blir ikke så stivt. Svigermor lager og ordner alt, vi betaler bare for råvarene og regner faktisk bare å bruke 3000,- og vi blir ca. 40 stk. Vi synes også at det er bra å slippe varm mat på sommeren. Koldtbord er som sagt mer vanlig i bryllup nå, så det er et godt alternativ for de som ikke har så veldig god råd......1212Lykke til!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå