AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #1 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg trenger inspirasjon. 🙃 Hvordan lager dere toast? Hva har dere på, og hvordan steker dere den? Jeg ser på reklamen for Norvegia tror jeg det er. Der ei jente roper; Hvem vil ha toast? Og den hun serverer ser så innmari god ut. Men jeg vet ikke hva jeg kan ha på for å få den litt mer spennende enn bare ost og skinke.... Anonymkode: 70348...398
elien Skrevet 7. oktober 2021 #3 Skrevet 7. oktober 2021 Den beste jeg lager er på panne med smør. Skive-dijonsenep-en type ost-protein(skinke, kylling,pepperroni)-løk-(avogtil tomat/paprika)-cheddar(må være sjikkelig cheddar)-litt ketshup-skive. Steker på panne, middel til lav varme(heller for lav varme, enn for høy), med lokk, etter en har snudd, kan det være pannen trenger litt mer smør. 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #4 Skrevet 7. oktober 2021 https://frutimian.no/2011/11/13/perfekte-ostesmorbrod/ Ostesmørbrød laget på denne måten 😋 Men lager det ca bare en gang i året, utrolig mektig 😄 Anonymkode: aae06...445
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #5 Skrevet 7. oktober 2021 Sennep, oregano, hvitløkspulver og gjerne soltørkede tomater i olje. Anonymkode: 20a62...fe9
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #6 Skrevet 7. oktober 2021 Legger først salami på, tar på litt ketchup og så ost. Topper med oregano. Kjempe enkelt og godt. Bruker å servere det på jobb til pasientene (sykehjem), de digger det også Anonymkode: 2cb01...e58
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #7 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Legger først salami på, tar på litt ketchup og så ost. Topper med oregano. Kjempe enkelt og godt. Bruker å servere det på jobb til pasientene (sykehjem), de digger det også Anonymkode: 2cb01...e58 Stekes i stekeovn på varmluft. Da blir brødskiven sprø. Trikset er å ikke steke for lenge slik at osten blir smuuud men smeltet.. Tar aldri tiden, følger bare med. Anonymkode: 2cb01...e58
Brunhilde Skrevet 8. oktober 2021 #8 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): https://frutimian.no/2011/11/13/perfekte-ostesmorbrod/ Ostesmørbrød laget på denne måten 😋 Men lager det ca bare en gang i året, utrolig mektig 😄 Anonymkode: aae06...445 Ooooh! De der så skikkelig gode ut! Jeg pleier å lage to varianter. Grovt brød, smør og ost. To skiver sammen og steker i stekepanne til osten er smeltet. Et speilegg med rennende plomme på toppen. Den andre varianten er en bagett som jeg deler i to fra toppen, smører begge sidene med Dijonsennep, har i ost, litt bacon og parmesan. Stekes til osten er smeltet. (Lenge siden jeg har hatt den varianten, kanskje det blir en av neste ukes middager.)
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #9 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg foretrekker toast i panne og uten ost 2 stk brødskiver (gjerne tørre) 4 stk store aromasopp 1 stk liten avokado eller 1/2 stor 1 liten ts brun eddik/soyasaus 1 liten ts sitronsaft 2 ts agavesirup Salt og pepper Olivenolje Bland sammen brun eddik/soyasaus, honning og sitronsaft og vend soppen inn i marinaden. La gjerne soppen ligge i marinaden en stund. Pensle olivenolje på brødskivene og stek brødskivene og soppen på 200 grader i ca. 15-20 min til brødet er sprøtt og gyldent og soppen mør og karamellisert. Mos avokado utover brødskivene og topp det hele med soppen. Krydre med litt salt og pepper og nyt! Anonymkode: d8bee...332 1
Brunello Skrevet 8. oktober 2021 #10 Skrevet 8. oktober 2021 Det viktigste er å ikke bruke verdens kjedeligste ost, Norvegia. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå