AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #1 Skrevet 7. oktober 2021 Mine dine våre barn situasjon. Mannen har et barn fra før, han går nå på vg1. Før sommeren var han litt skolelei, der mor til min mann og bonusbarns mor har mye kontakt selv om mannen min har bedt svigermor holde seg av banen og la oss foreldre (bonusforeldre) håndtere ting. Der mor til bonus likevel går til svigermor (tydeligvis). Bonus var skolelei og vanskelig få på skolen. Da har svigermor lovet han 3000kr vis han gikk på skolen. Dette satt hun å fortalte foran mine barn igår. Det er flere ting jeg reagerer på rundt dette! 1: hun sier det da mine barn er til stede! 2: lite pedagogisk riktig, selve læringen av handlingen. 3: forskjellsbehandling (flere episoder der han får MYE mer så dette forsterker bare dette mer). 4: At mannens mor og x ikke respekterer mannen min og inkluderer han i problemene. skal jeg bare la dette ligge? Er dette ok? Anonymkode: f965e...86d
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #2 Skrevet 7. oktober 2021 La det ligge. Anonymkode: 1326b...382 21
Mooza Skrevet 7. oktober 2021 #3 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg hadde ikke blandet meg. Hadde mine barn kommet til meg etterpå og bemerket noe, så hadde jeg vel sagt min ærlige mening. Dette hadde ikke dere fått av meg. De kjenner deg vel så godt at de kanskje vet det? Unger er jo ikke dumme. De vet antageligvis hva du tenker om det. 7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #4 Skrevet 7. oktober 2021 La det ligge. Anonymkode: 64f31...53b 2
Aristoteles Skrevet 7. oktober 2021 #5 Skrevet 7. oktober 2021 Bonus gikk i 10. klasse da han var "lei og vanskelig å få på skolen", hvis jeg forstår deg rett. Din og din manns løsning på dette, altså å få bonus til å ta skolen mer alvorlig rett før han får avgangskarakterene fra grunnskolen, var hva? Og har din mann virkelig bedt om at hans mor ikke skal "blande seg" å snakke med bonus sin mor? Hvor gamle er fellesbarna? 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #6 Skrevet 7. oktober 2021 Er det dine barn, eller dine og mannens felles barn (de andre barna)? Om det er dine barn så er det jo lite å gjøre med hva svigermor gir til sitt biologiske barnebarn. Skjønner at du tenker alle skal behandles helt likt men i praksis er det ikke alltid sånn og kan iallfall ta litt tid. Og det var jo ikke snakk om enorme gaver eller summer her heller. Er det deres felles barn så kan mannen ta opp med svigermor at barnebarna må behandles likt. (Tenker alle skal behandles likt innad i kjernefamilien altså av dere foreldre. Men dette med bonus- vs. biologiske barnebarn tenker jeg ikke blir helt likt før man evnt har vært sammen lenge. Dine barn har jo sin egen farmor og mormor + far, og bonussønn har sine besteforeldre) At mannens x og mannens mor går bak hans rygg om hans sønn tenker jeg han må deale med, jeg hadde ikke blandet meg. Anonymkode: d4c3e...31b 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #7 Skrevet 7. oktober 2021 Ja, det er uheldig at hun sa foran dine barn at hun har lovd eldstemann 3000kr for å gå på skolen. For da kan de tenke at om de gjør det samme (nekter å gå på skolen), så får de også 3000 om de likevel går. Jeg syns du kan si til farmor at det var uheldig at hun sa det foran dine barn. Og uansett ser jeg ikke for meg det å love penger for å gå på skolen, er motivasjon nok i lengden. Så håper han får annen hjelp i tillegg. At de rette instansene er kontaktet. Men det må jo være bra for gutten at farmor og mor samarbeider, tenker jeg! Merkelig at din mann er i mot det. Anonymkode: 9f74e...c88 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #8 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er det dine barn, eller dine og mannens felles barn (de andre barna)? Om det er dine barn så er det jo lite å gjøre med hva svigermor gir til sitt biologiske barnebarn. Skjønner at du tenker alle skal behandles helt likt men i praksis er det ikke alltid sånn og kan iallfall ta litt tid. Og det var jo ikke snakk om enorme gaver eller summer her heller. Er det deres felles barn så kan mannen ta opp med svigermor at barnebarna må behandles likt. (Tenker alle skal behandles likt innad i kjernefamilien altså av dere foreldre. Men dette med bonus- vs. biologiske barnebarn tenker jeg ikke blir helt likt før man evnt har vært sammen lenge. Dine barn har jo sin egen farmor og mormor + far, og bonussønn har sine besteforeldre) At mannens x og mannens mor går bak hans rygg om hans sønn tenker jeg han må deale med, jeg hadde ikke blandet meg. Anonymkode: d4c3e...31b Vi har et felles barn og jeg har et barn fra før. ts Anonymkode: f965e...86d
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #9 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, det er uheldig at hun sa foran dine barn at hun har lovd eldstemann 3000kr for å gå på skolen. For da kan de tenke at om de gjør det samme (nekter å gå på skolen), så får de også 3000 om de likevel går. Jeg syns du kan si til farmor at det var uheldig at hun sa det foran dine barn. Og uansett ser jeg ikke for meg det å love penger for å gå på skolen, er motivasjon nok i lengden. Så håper han får annen hjelp i tillegg. At de rette instansene er kontaktet. Men det må jo være bra for gutten at farmor og mor samarbeider, tenker jeg! Merkelig at din mann er i mot det. Anonymkode: 9f74e...c88 Problemet er at mor ringer henne før mannen min er informert. Anonymkode: f965e...86d
GammelKaktus Skrevet 7. oktober 2021 #10 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg hadde latt det ligge, forhåpentligvis gir dette gutten motivasjon og så blir det med det og han fullfører. Det viktigste er jo å gi de motivasjon med årene, gjør det bra på skolen så har du flere muligheter i voksenlivet enkelt og greit. Når det gjelder forskjellsbehandlingen så ser jeg for meg at farmor ønsker det beste for sitt eldste barnebarn som kommer fra et skilsmissehjem der far er etablert på ny og kanskje mor og? Uansett, er ikke lett å være barn/ungdom i slike situasjoner. og det tenker nok farmor på. Alt kan heller ikke være like pedagogisk hele tiden heller, hun er farmor ikke pedagog. Hvem farmor og barnemor prater med og om hva har ingen av dere noe med heller. Let it go. 7
fru Alving Skrevet 7. oktober 2021 #11 Skrevet 7. oktober 2021 Ting vil aldri være likt. Helt enig i at det ikke er lurt å kjøpe skoleinnsats på den måten men om dette fungerer så er det kanskje greit? Min mor forskjellsbehandler også være barn, men de er helsøsken derfor er det kanskje enklere å godta.. Eldste barnebarn og mormor er bestiser, og har et heeelt spesielt forhold mens yngste er en god nummer to😅 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #12 Skrevet 7. oktober 2021 Du skal bare la det ligge. Om noe, er det mannen din som må gjøre noe, men jeg skjønner ikke helt problemet. 1. ? Verken du eller din mann kan bestemme hva svigermor kan si når og hvordan og hun sa bare sannheten. 2. Enig at det kan være upedagogisk, men hva så? Hun er bestemor. Hvis mannen din er veldig uenig ig har et annet opplegg op gang som liten hans nå saboterer, må kontant ta opp det med henne (og sønn). Det skader vel neppe? 3. Han får mye mer enn hvem da? Ditt barn, selvfølgelig. Det yngste barnet, også selvfølgelig. En del forskjellsbehandling må dere bare regne med med mine/dine/våre/særkullsbarn/skilsmissebarn og stor aldersforskjell. 4. ? Inkluderer ikke farmor far i problemer angående hans egen sønn og skolegang? Det må da være far som ikke engasjerer seg i så fall. Hvorfor vil ikke far at farmor skal bry seg? Det er ikke ok hvis du lager en sak av dette. Mannen din får ta en prat med sin mor hvis han virkelig mener dette er noe som må reageres på. Anonymkode: c5294...e30 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #13 Skrevet 7. oktober 2021 Hun har jo lov til å gi gaver? Selv om den var ganske dum selvsagt. Anonymkode: 5d4bd...d76
Brunello Skrevet 7. oktober 2021 #14 Skrevet 7. oktober 2021 Ikke at det har noe som helst med denne trådens innhold å gjøre, men moderatorene har en rimelig tilfeldig praksis når det gjelder stenging av tråder. Denne overskriften er totalt intetsigende. 2
Sunnys Skrevet 7. oktober 2021 #15 Skrevet 7. oktober 2021 Synes det er helt greit å gi gutten ei gulrot å strekke seg etter om han sliter med å komme seg på skolen. De andre søskenene forstår at storebror har vansker og at han har en avtale på det. En kan ikke behandle alle barna likt, da de er ulike. Neste gang er det ett av de andre barna som får noe når de klarer å gjennomføre noe som er tungt. Å være foreldre til barn som ikke kommer seg på skolen er knall tøft, og en kan bli desperat etter å gi de noe for at de skal komme seg på skolen. Konsekvensene til å ikke komme seg på skolen når en går på VGS er høyt fravær og ingen karaktergrunnlag for å sette karakter. Selvfølgelig er foreldrene desperat for å hjelpe han. At faren ikke er enig er en ting, men hva bidrar han med for å få gutten på skolen? Gutten er 16 år, og hvis bestemor vil hjelpe han så ligg unna!! De har vel nok problemer om ikke ei bonus mor skal stikke kjepper i hjulene fordi de andre barna blir sjalu. 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #16 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): hva med at tenåringen heller skal ta seg ett fri-år. Det blir selvfølgelig fullstendig bortkastet å kaste bort sine videregående år, dersom man overhodet ikke har peiling på hva man egentlig ønsker å holde på med. man ender bare opp med å få fullstendig RÆVVA karakterer, dersom man klarer å komme seg gjennom hele videregående i det hele tatt. Anonymkode: 6cf68...b68 Å droppe ut av skolen er aldri et lurt alternativ, sjansen er meget stor for at et år blir til fire.. Anonymkode: 1435a...4c3 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #17 Skrevet 8. oktober 2021 Med mindre det er ditt barn, eller du er svigermors verge, så har du ingenting med dette å gjøre. Håper dette klarer å gi han en push i rett retning. For noen så virker faktisk kunstig motivasjon, selv om mange er i mot det! Anonymkode: 76fb4...f05 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #18 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg hadde gjort ALT for å få barna igjennom vidergående. Drop out er et mareritt Vi motiveres av forskjellige ting. Penger kan være ok det Anonymkode: 90b7b...8f9
Gjest rabrabara Skrevet 8. oktober 2021 #19 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg ville latt det ligge. Man kan mene mye om hva som er smart, men at svigermor og eks har kontakt og prøver å finne ut av ting sammen tenker jeg de må få lov til. De deler jo bånd til barnet og ingen kan vel egentlig bestemme at de to voksne menneskene ikke skal få ha et sånt forhold.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #20 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 7.10.2021 den 15.38): Mine dine våre barn situasjon. Mannen har et barn fra før, han går nå på vg1. Før sommeren var han litt skolelei, der mor til min mann og bonusbarns mor har mye kontakt selv om mannen min har bedt svigermor holde seg av banen og la oss foreldre (bonusforeldre) håndtere ting. Der mor til bonus likevel går til svigermor (tydeligvis). Bonus var skolelei og vanskelig få på skolen. Da har svigermor lovet han 3000kr vis han gikk på skolen. Dette satt hun å fortalte foran mine barn igår. Det er flere ting jeg reagerer på rundt dette! 1: hun sier det da mine barn er til stede! 2: lite pedagogisk riktig, selve læringen av handlingen. 3: forskjellsbehandling (flere episoder der han får MYE mer så dette forsterker bare dette mer). 4: At mannens mor og x ikke respekterer mannen min og inkluderer han i problemene. skal jeg bare la dette ligge? Er dette ok? Anonymkode: f965e...86d Hvorfor gidder du å bry deg? Gå deg en tur. Drama. Anonymkode: 4b00b...f22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå