Millimani Skrevet 7. oktober 2021 #21 Skrevet 7. oktober 2021 Det ser mer ut som rottelort ja. Muselort er betydelig mindre. Bruk heller feller av disse typene: Rottefelle - Biltema.no Rottefelle trinol | Maxbo Victor elektrisk rottefelle | Felleskjøpet.no (felleskjopet.no)
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #23 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg er forøvrig imponert over at så mange her greier vurdere størrelsen på gnagerbæsj på et bilde uten noen som helst målestokk. Anonymkode: eb05e...83b 9
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #24 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): TS her. Sånn da hae jeg fått lagt musefelle med peanøttsmør. Håper det vil hjelpe🥲 Anonymkode: 36bd1...1a6 Men hallo, det er jo kjempehull ved siden av rørene, det er jo helt sikkert der de kommer opp. Få tettet det med metallplate med en gang. Kanskje du forhindrer at fler kommer inn i huset. Anonymkode: 314ed...65f 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #25 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Er rotter farligere enn mus?? Finnes det rottefelle også? Beklager for dumme spm men jeg kan ingen ting om dyrene Anonymkode: 36bd1...1a6 Rotter kan være aggressive, men skyr mennesker, så rømmer heller enn å konfrontere deg. På samme måte som at du ikke kan ta en katt og en tiger med samme felle trenger rotter større felle enn mus. Anonymkode: f1635...24c
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #26 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er forøvrig imponert over at så mange her greier vurdere størrelsen på gnagerbæsj på et bilde uten noen som helst målestokk. Anonymkode: eb05e...83b Har hatt mus i hus og rotter som kjæledyr, så har sett mye gnagerbæsj. Anonymkode: f1635...24c 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #27 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men hallo, det er jo kjempehull ved siden av rørene, det er jo helt sikkert der de kommer opp. Få tettet det med metallplate med en gang. Kanskje du forhindrer at fler kommer inn i huset. Anonymkode: 314ed...65f Om det hullet tettes er det fremdeles mus i hus. Dette er bunnen av kjøkkenskapet. Peanøttsmøret skulle vært smurt på den tappen som utløser fella. Ikke på treberket, her kan de spise av alt uten at den løser ut. Anonymkode: d510f...6e2 3
stan Skrevet 8. oktober 2021 #28 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har dere strøm på hytten? Isåfall kan denne være til nytte https://www.jernia.no/hjem-og-hage/hage-og-uterom/ugress-og-skadedyr/skadedyr/radarcan-skadedyrjager-r200-elektrisk/p/11743636 Anonymkode: c0d0e...a53 Funker den? Har du en sånn? 1
Gjest Smeltemann Skrevet 8. oktober 2021 #29 Skrevet 8. oktober 2021 Skaff deg katt så fanger den nok musa.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #30 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Om det hullet tettes er det fremdeles mus i hus. Dette er bunnen av kjøkkenskapet. Peanøttsmøret skulle vært smurt på den tappen som utløser fella. Ikke på treberket, her kan de spise av alt uten at den løser ut. Anonymkode: d510f...6e2 Dette. Du må lære deg hvordan du setter opp feller, TS. Og så ville jeg valgt en annen type felle. De du har er den "gode gammeldagse" typen, men sannsynligheten for å bare skade musa i stedet for å drepe den er større enn med moderne feller. De grå "supercat"-fellene noen linket til tidligere har jeg også liten tro på. Jeg klarte å smekke en slik en over fingerknoken en gang, og kjente det knapt. Da er jeg redd det blir seigpining. Disse er gode, men mister kraften når de står oppspent over tid. Disse liker jeg også. Fordelen med disse fremfor de de brune plastfellene er at de ryker når de blir gamle i stedet for å bli slappe i fjæra, så de seigpiner ikke musene. Men det innebygde åtet er ikke godt nok, du må legge i peanøttsmør e.l. Favoritten er denne, men den koster jo litt. Anonymkode: 48199...87a
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #31 Skrevet 8. oktober 2021 stan skrev (15 timer siden): Funker den? Har du en sånn? Ja, den er gull! Fikk mus på loftet i fjor, la ut noen feller og fikk fangst, men jeg syns det var fælt å måtte tømme fellene🙈 så jeg kjøpte den greia etter tips fra en onkel og siden har jeg verken sett eller hørt noen mus! Anonymkode: c0d0e...a53 1
stan Skrevet 8. oktober 2021 #32 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja, den er gull! Fikk mus på loftet i fjor, la ut noen feller og fikk fangst, men jeg syns det var fælt å måtte tømme fellene🙈 så jeg kjøpte den greia etter tips fra en onkel og siden har jeg verken sett eller hørt noen mus! Anonymkode: c0d0e...a53 Da skal jeg prøve 👍 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #33 Skrevet 9. oktober 2021 On 10/7/2021 at 9:49 PM, AnonymBruker said: TS her. Sånn da hae jeg fått lagt musefelle med peanøttsmør. Håper det vil hjelpe🥲 Anonymkode: 36bd1...1a6 Herregud, åtet er jo ikke en gang på tappen... Du skjønner vel at hele poenget er at de skal presse på tappen slik at fellen utløses? Nå kan de jo bare spise peanøttsmøret uten å utløse fella.... Anonymkode: d68de...a9d 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #34 Skrevet 10. oktober 2021 Takk til alle som prøvde å hjelpe meg. Musen har blitt fanget. Hva er neste steg nå? Skal jeg fortsette å legge ut feller?? Er det slik at hvis man først ser en mus så finnes det mange fler??? Problemet er at vi reiser på ferie på torsdag og blir borte i 4 uker. Ingen kan følge med musa da TS Anonymkode: 36bd1...1a6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #35 Skrevet 10. oktober 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er neste steg nå? Skal jeg fortsette å legge ut feller?? Er det slik at hvis man først ser en mus så finnes det mange fler??? Ja, det pleier å være sånn, det er sjelden snakk om bare én mus. Klart, du kan ha veldig flaks og at det var en som hadde forvillet seg inn, men det er nok lurt å sette opp en liten haug med feller. Har dere noen som skal innom å vanne blomster eller lignende, så kanskje dere kan få vedkommende til å sjekke/tømme fellene? Det vil uansett gå bra, men det kommer til å lukte noe hvis det går flere uker uten at de blir tømt. Det kan luftes og vaskes ut. Anonymkode: 72c99...a99 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #36 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Problemet er at vi reiser på ferie på torsdag og blir borte i 4 uker. Ingen kan følge med musa da Da kjøper du en slik: https://www.skadedyrshop.no/victor-elektronisk-musefelle-multikill?gclid=Cj0KCQjwnoqLBhD4ARIsAL5JedKe-KaQgyLWRAJBH0HaqAA4yUI0DzzsP2ZMoinDfNrK0w5jTZbfZpsaAtwxEALw_wcB Koster litt, men er human, musa dør umiddelbart og slippes ned i en tett skuff som har plass til 10 mus. Får kjøpt menge stede, Obs, Maxbo, Jernia, Claes Ohlson osv. Bare google Victor musefelle. (Finnes en mindre versjon også, men den må tømnes etter hver mus). Anonymkode: f1635...24c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå