AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #1 Skrevet 7. oktober 2021 Hvis JA? Hva skal jeg gjøre nå? Jeg så dette i skapet under vasken. Der har vi søppelbøtte også. Kjøpte enebolig i mars. Vi har alltid bodd i leilighet så har lite peiling på slike ting. Anonymkode: 36bd1...1a6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #2 Skrevet 7. oktober 2021 Jepp. Gratulerer, du har mus. Anonymkode: 9b14f...304 11
K.B. Skrevet 7. oktober 2021 #3 Skrevet 7. oktober 2021 Ja det er mus. Kjøp feller og sett på strategiske steder. De anbefaler peanøttsmør som åte. Gå gjennom huset ditt på utsiden å se etter steder de kan komme inn. Tett med netting, stålull/byggskum eller mer permanente ting om det er store åpninger. 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #4 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jepp. Gratulerer, du har mus. Anonymkode: 9b14f...304 Ble såret av kommentaren din Ts Anonymkode: 36bd1...1a6 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #5 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ble såret av kommentaren din Ts Anonymkode: 36bd1...1a6 Ikke bli det. De svarer på spørsmålet ditt! Det der er nok muselort, ja. Men det er ikke krise, og er verst på denne tida! Bli kvitt dem med en gang, det går bra! Anonymkode: aa91e...e5c 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #6 Skrevet 7. oktober 2021 Ja det er det. Det er nevnt over å bruke peanøttsmør i fellene. Funker fjell. Sett fellene langs veggene for mus er engstelige og går langs vegger ikke tvers over gulvet. Anonymkode: 325fd...1b2 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #7 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ble såret av kommentaren din Ts Anonymkode: 36bd1...1a6 ???? Du stiller et spørsmål, og får kort og konstruktivt svar, med en viss humoristisk snert. Makan! Anonymkode: 82896...25f 14
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #8 Skrevet 7. oktober 2021 30 minutter siden, AnonymBruker said: Ble såret av kommentaren din Ts Anonymkode: 36bd1...1a6 Tuller du? Anonymkode: b4563...bc8 5
stan Skrevet 7. oktober 2021 #9 Skrevet 7. oktober 2021 Vi har hatt mus på hytta i flere år. De gjør ikke nevneverdig skade (så langt). Men de legger igjen muselort de fleste steder. Vi har ikke klart å hindre dem i å komme seg inn. Har saumfart hytta, tettet åpninger, men har nok ikke funnet riktig åpninger. Så vi prøver å være nøye på at det ikke er noe spiselig tilgjengelig. Men sultne mus spiser Noen mus har gått i feller, men det virker som om nye mus finner veien inn. For oss har fellene ikke ført til noe positivt. Det blir litt lukt av muselik som blir liggende. Vi prøver nå med peppermynte, det skal visst være noe mus prøver å unngå. Enda har vi ikke erfaring om det virker eller ikke.
Gjest loveli Skrevet 7. oktober 2021 #10 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ble såret av kommentaren din Ts Anonymkode: 36bd1...1a6 😳😳😳 Skjønner det er kjipt å ha mus, men kommentaren er jo bare ment ironisk. Det er et kjent uttrykk/ordtak. Personen skjønner/anerkjenner hvor kjipt det er ved å gratulere, nettopp fordi det er ment ironisk og derfor ment helt omvendt. "Gratulerer" i dette tilfellet tilsvarer "fy faen så jævela kjipt, føler med deg".
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #11 Skrevet 7. oktober 2021 Skadedyr er det, men jeg synes det ser mer ut som rottebæsj. Hvir store er de? Kan du legge noe kjent ved siden av for å vise str? Anonymkode: f1635...24c
K.B. Skrevet 7. oktober 2021 #12 Skrevet 7. oktober 2021 stan skrev (2 timer siden): Vi har hatt mus på hytta i flere år. De gjør ikke nevneverdig skade (så langt). Men de legger igjen muselort de fleste steder. Vi har ikke klart å hindre dem i å komme seg inn. Har saumfart hytta, tettet åpninger, men har nok ikke funnet riktig åpninger. Så vi prøver å være nøye på at det ikke er noe spiselig tilgjengelig. Men sultne mus spiser Noen mus har gått i feller, men det virker som om nye mus finner veien inn. For oss har fellene ikke ført til noe positivt. Det blir litt lukt av muselik som blir liggende. Vi prøver nå med peppermynte, det skal visst være noe mus prøver å unngå. Enda har vi ikke erfaring om det virker eller ikke. Kanskje det er godt med mus i hytta som formerer seg? Vi hadde en musefamilie på besøk. Når vi fikk tettet alle mulige veier inn, så tok det ikke lang tid før vi ble kvitt alle sammen. Men er det mange mus, så vil det jo ta lengre tid å ta alle sammen.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #13 Skrevet 7. oktober 2021 TS her. Sånn da hae jeg fått lagt musefelle med peanøttsmør. Håper det vil hjelpe🥲 Anonymkode: 36bd1...1a6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #14 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS her. Sånn da hae jeg fått lagt musefelle med peanøttsmør. Håper det vil hjelpe🥲 Anonymkode: 36bd1...1a6 Vær så snill å finn ut hva du har i hus før du setter ut felle. Som jeg skrev over tror jeg det er rotter og ikke mus du har hatt besøk av. Muselort er pyttesmå, som små små riskorn. Den lille musefella du har der vil ikke ta livet av en rotte, bare pine den. Anonymkode: f1635...24c 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #15 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vær så snill å finn ut hva du har i hus før du setter ut felle. Som jeg skrev over tror jeg det er rotter og ikke mus du har hatt besøk av. Muselort er pyttesmå, som små små riskorn. Den lille musefella du har der vil ikke ta livet av en rotte, bare pine den. Anonymkode: f1635...24c Er rotter farligere enn mus?? Finnes det rottefelle også? Beklager for dumme spm men jeg kan ingen ting om dyrene Anonymkode: 36bd1...1a6 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #16 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg er enig i at det ligna mer på rottelort med tanke på størrelsen. Vi bytta nettopp tak, og gjett hva som kom dryssende ned? Muselort, kunne sikkert feid opp et par bøtter med lort. Men vi har vært fullt klar over at vi har hatt mus i veggene/gulvene her. Vi hadde dog ei feit rotte på loftet som skadedyrfirmaet tok seg av. Det finnes rottefeller. Hør med et skadedyrfirma. De tar seg av det, og vet i hvert fall hvem lorten tilhører. Anonymkode: 7a001...91c
A-hunter Skrevet 7. oktober 2021 #17 Skrevet 7. oktober 2021 stan skrev (5 timer siden): Vi har hatt mus på hytta i flere år. De gjør ikke nevneverdig skade (så langt). Men de legger igjen muselort de fleste steder. Vi har ikke klart å hindre dem i å komme seg inn. Har saumfart hytta, tettet åpninger, men har nok ikke funnet riktig åpninger. Så vi prøver å være nøye på at det ikke er noe spiselig tilgjengelig. Men sultne mus spiser Noen mus har gått i feller, men det virker som om nye mus finner veien inn. For oss har fellene ikke ført til noe positivt. Det blir litt lukt av muselik som blir liggende. Vi prøver nå med peppermynte, det skal visst være noe mus prøver å unngå. Enda har vi ikke erfaring om det virker eller ikke. Mus arver kunnskap om veiene til trygge steder med mattilgang via gener. Det er altså neste generasjoner av samme museslekt på besøk påfølgende år. Det er også derfor utrolig vanskelig å holde dem ute, de nøyer seg ikke med bare en vei inn. 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #18 Skrevet 7. oktober 2021 Kjøp elektrisk musejager istedenfor! Mye bedre! https://www.jernia.no/hjem-og-hage/hage-og-uterom/ugress-og-skadedyr/skadedyr/radarcan-skadedyrjager-r200-elektrisk/p/11743636 Anonymkode: c0d0e...a53
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #19 Skrevet 7. oktober 2021 stan skrev (5 timer siden): Vi har hatt mus på hytta i flere år. De gjør ikke nevneverdig skade (så langt). Men de legger igjen muselort de fleste steder. Vi har ikke klart å hindre dem i å komme seg inn. Har saumfart hytta, tettet åpninger, men har nok ikke funnet riktig åpninger. Så vi prøver å være nøye på at det ikke er noe spiselig tilgjengelig. Men sultne mus spiser Noen mus har gått i feller, men det virker som om nye mus finner veien inn. For oss har fellene ikke ført til noe positivt. Det blir litt lukt av muselik som blir liggende. Vi prøver nå med peppermynte, det skal visst være noe mus prøver å unngå. Enda har vi ikke erfaring om det virker eller ikke. Har dere strøm på hytten? Isåfall kan denne være til nytte https://www.jernia.no/hjem-og-hage/hage-og-uterom/ugress-og-skadedyr/skadedyr/radarcan-skadedyrjager-r200-elektrisk/p/11743636 Anonymkode: c0d0e...a53
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #20 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): TS her. Sånn da hae jeg fått lagt musefelle med peanøttsmør. Håper det vil hjelpe🥲 Anonymkode: 36bd1...1a6 Disse fellene her er mer skånsomme https://www.felleskjopet.no/hjem-og-fritid/huset/skadedyrbekjempelse/mus-og-rotter/musefelle-supercat-pro-2-st-50320862/ Anonymkode: c0d0e...a53 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå