Gå til innhold

Sender dere barn med hoste i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom allmenntilstanden er god?

Anonymkode: b50c9...417

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, så lenge det ikke er nyoppstått. Altså god allmenntilstand med hoste som restsymptom. Men om jeg sender barna i bhg som begynte å hoste natta før feks, vil det garantert smitte resten😆 

Skrevet

Ja, når det er restsymptom. Ellers kunne vi jo bare sagt opp bhg plassen fra sept-april. 

min var hjemme for 2 uker siden i 3 dager (totalt 5 dager syk), så i bhg med restsymptomer. Nå er hn hjemme igjen fordi hosten har blitt verre (og feber)

Anonymkode: 66298...2c9

• Liker 11
Skrevet

Venter 48t fra det er oppstått for å se om det er starten på noe mer. Hvis det ikke blir feber eller nedsatt allmenntilstand så sender jeg 😊

Anonymkode: 51a1b...677

• Liker 2
Skrevet

Nyoppstått hoste: tester for korona og sender i barnehagen om allmenntilstanden er god

Anonymkode: c499c...b56

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nyoppstått hoste: tester for korona og sender i barnehagen om allmenntilstanden er god

Men selv om det ikke er korona betyr det ikke at det ikke er smittsomt. Man bør vente litt med å sende uansett, ellers har man det jo gående. 

Vi sender så lenge det ikke er nyopostått, men avtagende så har vi sett an at det ikke blir til noe mer med feber osv. 

Anonymkode: 91d8e...0c8

• Liker 6
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Da følger du ikke anbefalingene fra helsemyndighetene eller retningslinjene til barnehagen, og er trolig en stor del av skyld i at virus sirkulerer mellom barn og ansatte i barnehagen. 

Anonymkode: 47167...0b3

• Liker 7
Skrevet

Jepp. Her har han hostet i 4 uker. Var hjemme en uke for 2 uker siden. Da var han også feberfri, men hostet veldig mye på natta så var veldig uopplagt og trøtt på dagtid pga lite søvn. 

Anonymkode: 81433...afd

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2021 den 15.14):

Neeei!! Please ikke gjør det! Ungen min har vært syk siden august, og har vært borte mer enn tilstede. Rekker så vidt en dag eller to i barnehagen før ny runde med feber og luftveisinfeksjon.  Alle bare smitter hverandre igjen og igjen. Det hjelper ikke at det ikke er korona om det er RS-virus for eksempel. Ta hensyn til andre, please! 

Anonymkode: cb11b...627

• Liker 8
Skrevet

Ja, både et av mine barn og nesten samtlige av småbarna i barnehagen hvor jeg jobber har hostet i flere uker nå. De var hjemme da hosten først kom, noen har tatt covid-test, andre ikke. Mitt barn har også vært veldig plaget av hoste om natten, og har vært hjemme noen dager, men da fordi hun var utslitt og ikke pga. smittefaren. 

Anonymkode: d3dc8...4a0

Skrevet

Japp. Sender i barnehagen med hoste, sier fra om det er ekstra ille, og oppfordrer til å ringe meg om det ikke funker. Er som regel om natta og morgenen det er værst. Akkurat nå har han huska fem ukers tid, akkurat ferdig med to ukeskurer med antibiotika før å prøve å bli kvitt det, og tilogmed blitt værre. 

Når det skal sies, han har en sykdom som inkluderer mye hoste. Noe som betyr at han måtte slutte i barnehagen om han ikke kunne vært der med hoste. Tror mange ikke tenker på at det kan være noe sånt når de ser andre barn hoster. 

Anonymkode: 13601...155

Skrevet

I følge styrer og barnehagesjefen i kommunen jeg jobber så kan barn med hoste være i barnehagen så lenge almenntilstanden er god. Jeg spurte nemlig her om dagen, og da var beskjeden at de ikke frykter at det er korona lenger og barnet kan være i barnehagen om hen er i fin form. Dette stemmer ikke med hva jeg leste på fri hvor det står at barn med nyoppståttet luftveissymptomer (deriblant hoste) skal holdes hjemme. Er det rart man blir forvirret?!

Vi sendte hjem flere barn som hostet konstant denne uken, for det er veldig slitsomt å hoste hele dagen og da blir heller ikke almenntilstanden deres god. 

Anonymkode: 3b29f...f05

• Liker 2
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Japp. Sender i barnehagen med hoste, sier fra om det er ekstra ille, og oppfordrer til å ringe meg om det ikke funker. Er som regel om natta og morgenen det er værst. Akkurat nå har han huska fem ukers tid, akkurat ferdig med to ukeskurer med antibiotika før å prøve å bli kvitt det, og tilogmed blitt værre. 

Når det skal sies, han har en sykdom som inkluderer mye hoste. Noe som betyr at han måtte slutte i barnehagen om han ikke kunne vært der med hoste. Tror mange ikke tenker på at det kan være noe sånt når de ser andre barn hoster. 

Hvorfor antibiotika for hoste? Har han lungebetennelse? Hvis det er forkjølelse så virker jo ikke antibiotika på virus.. 

• Liker 4
Skrevet

Ja. Barna hoster fra august til mars. Så de må i barnehagen med hoste. 

Anonymkode: 30fce...834

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor antibiotika for hoste? Har han lungebetennelse? Hvis det er forkjølelse så virker jo ikke antibiotika på virus.. 

Han er lungesyk. Så om han fortsatt hoster to uker etter sykdom skal han på antibiotika. Så er på befaling fra haugevis av barneleger

Skrevet

Ja. Men min unge har astma og kan hoste i seks uker etter en liten forkjølelse. 

Anonymkode: 5eb1c...125

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Da følger du ikke anbefalingene fra helsemyndighetene eller retningslinjene til barnehagen, og er trolig en stor del av skyld i at virus sirkulerer mellom barn og ansatte i barnehagen. 

Noe alle gjorde før 2020, og ingen hang seg opp i før. Plutselig blitt unormalt nå.

Anonymkode: be6a8...174

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noe alle gjorde før 2020, og ingen hang seg opp i før. Plutselig blitt unormalt nå.

Anonymkode: be6a8...174

Nei det var ikke normalt før heller 

Anonymkode: 57c92...70f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva, har dere fått to kurer antibiotika uten at det fungerer, og sender du i barnehagen når det er bakterielt? For legen har selvfølgelig sjekket at det er bakterielt? Hvis barnet har behov for antibiotika, så kan det umulig være i form til å gå i barnehagen?

Anonymkode: ce901...5af

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei det var ikke normalt før heller 

Anonymkode: 57c92...70f

Det var det vel? Både voksne og barn gikk i barnehage, skole og jobb med forkjølelse så lenge det ikke var feber eller nedsatt allmentilstand. Rart hvor fort man glemmer. Å si at man ble hjemme fra jobb med nyoppstått hoste ble sett på som «skulk».

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...