AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #1 Skrevet 7. oktober 2021 Noen her som har hatt barnet sitt til bekymtingssamtale hos politiet og fortelle litt om det? Hva kan jeg forvente? Anonymkode: 12cfd...e06
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #2 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen her som har hatt barnet sitt til bekymtingssamtale hos politiet og fortelle litt om det? Hva kan jeg forvente? Anonymkode: 12cfd...e06 Oi, shit Anonymkode: aedd0...c4f
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #3 Skrevet 7. oktober 2021 Du kan forvente at dere prater sammen om, alle tre og også at barnet er inne til samtale alene. Hva det prates om er jo gjerne avhengig av hva slags problemer barnet har, men det går mye i fremtidsplaner, syn på seg selv, verdier osv. kanskje lages det også en avtale opp mot for eksempel rustesting. Anonymkode: 55dcc...3e7 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #4 Skrevet 7. oktober 2021 Takk for svar! Har mistet helt kontroll på sønnen min, og er så redd for hvordan dette skal utvikle seg. Sånn sett er jeg glad for at politiet skal snakke med han. Samtidig er jeg redd for at han bare synes dette er kult, og at kontakt med politiet gjør at han stigmatiserer seg selv. Føler meg ufattelig mislykket som forelder, og er sikkert mer nervøs for møtet enn sønnen. Skjemmes. Aller mest over meg selv. Anonymkode: 12cfd...e06
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #5 Skrevet 7. oktober 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk for svar! Har mistet helt kontroll på sønnen min, og er så redd for hvordan dette skal utvikle seg. Sånn sett er jeg glad for at politiet skal snakke med han. Samtidig er jeg redd for at han bare synes dette er kult, og at kontakt med politiet gjør at han stigmatiserer seg selv. Føler meg ufattelig mislykket som forelder, og er sikkert mer nervøs for møtet enn sønnen. Skjemmes. Aller mest over meg selv. Anonymkode: 12cfd...e06 Jeg kan nesten love deg at han ikke kommer til å synes dette er kult. Politiet er imøtekommende i slike samtaler, men alvoret sier seg selv. Det vanlige er flere slike samtaler med et formål. Kommer jo litt an på hva som har skjedd Anonymkode: d10da...235
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #6 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg kan nesten love deg at han ikke kommer til å synes dette er kult. Anonymkode: d10da...235 Si ikke det. Datteren har et par i klassen som skryter på snap av hvor «kult» det var å måtte prate med politi eller barnevern osv. Får håpe for ts likevel at barnet tar til seg alvoret. Anonymkode: 5e228...8c5 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #7 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Takk for svar! Har mistet helt kontroll på sønnen min, og er så redd for hvordan dette skal utvikle seg. Sånn sett er jeg glad for at politiet skal snakke med han. Samtidig er jeg redd for at han bare synes dette er kult, og at kontakt med politiet gjør at han stigmatiserer seg selv. Føler meg ufattelig mislykket som forelder, og er sikkert mer nervøs for møtet enn sønnen. Skjemmes. Aller mest over meg selv. Anonymkode: 12cfd...e06 Jeg har et par bekjente som har vært i slike møter og for dem har det vært veldig postitivt. Både i forhold til at barnet skjønner alvoret men også at foreldrene nå får hjelp til hvordan håndtere og møte barnet på best mulig måte. Ett par hadde stor utbytte av et kurs ala cos-kurset beregnet på ungdommer, ett annet par begynte i familieterapi. Ta i mot hjelpen dere får. Anonymkode: 7aa92...a86
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #8 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg har ikke hatt det, men jeg kjenner politi på privaten, som jobber i en avdeling som jeg antar er den du skal til. Politiet består av snille personer som vil deg og ditt barn godt! Vær ydmyk og åpen, så går nok dette bra! Anonymkode: ab54e...048
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #9 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar! Har mistet helt kontroll på sønnen min, og er så redd for hvordan dette skal utvikle seg. Sånn sett er jeg glad for at politiet skal snakke med han. Samtidig er jeg redd for at han bare synes dette er kult, og at kontakt med politiet gjør at han stigmatiserer seg selv. Føler meg ufattelig mislykket som forelder, og er sikkert mer nervøs for møtet enn sønnen. Skjemmes. Aller mest over meg selv. Anonymkode: 12cfd...e06 Anbefaler deg å kontakte bv og psykolog. Anonymkode: aedd0...c4f
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #10 Skrevet 7. oktober 2021 Har også en sønn ute av kontroll,vi er bunnløst fortvilet. Aner snart ikke hva vi skal gjøre. Gjelder heldigvis ikke rus enda,men er redd det blir det neste.Har prøvd alle instanser med å få hjelp,men er for ressurssterke. Samtale hos politiet har blitt nevnt her også,så det blir nok det neste. Men her er det også ganske status blandt enkelte å skryte av hvor mange ganger en har blitt tatt for tyveri og blitt innblandet i politiet.. samme med barnevernet.. så ser de andre disse tingene som ikke får konsekvenser,så er det bare å kjøre på. Å det værste av alt er at flere av de er 12-13 år. De er etnisk norske og vi bor ikke i noen ghetto. Anonymkode: a098c...283
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå