Gjest sexysadie Skrevet 4. oktober 2005 #21 Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Statsvitenskap er spennende, men rammene blir for stramme. Sosiologi er tingen. Endret 4. oktober 2005 av sexysadie
Shoegal Skrevet 4. oktober 2005 #22 Skrevet 4. oktober 2005 Statsvitenskap er spennende, men rammene blir for stramme. Sosiologi er tingen. ← Smak og behag
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2005 #23 Skrevet 6. oktober 2005 Min venninne jobber som statsviter i Deloitte & Touche utenfor Norge, men hun ble utdannet ved UiO. Hun tjener 700 000,- i året og er 36 år. Jeg må si jeg synes hun gjør det bra, men det kommer helt an på personen. Alle kan ikke gjøre like stor suksess. Som en annen her pekte på at hennes bekjentskapskrets fra statsvitenskap hadde "ikke særlig interessante jobber", men til det må jeg si at det er veldig personavhengig. I mitt miljø har statsviterne "kremjobber" i store selskaper i Norge og en utenfor Norge. Det varierer nok med arbeidsmarkedskonjunkturene og på guts og ambisjoner hos de det gjelder.
Gjest sexysadie Skrevet 7. oktober 2005 #24 Skrevet 7. oktober 2005 Til den som var interessert: Bare utdann deg til statsviter du. Lykke til.
Gjest -Louise- Skrevet 19. oktober 2005 #25 Skrevet 19. oktober 2005 Jeg har studert økonomi, juss og statsvitenskap og synes kobinasjonen er ypperlig for en karriere i næringslivet, både i utlandet og i Norge. Kombinasjonen anbefales sterkt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå