Gå til innhold

Invitere den ene men ikke den andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okey, her er saken. Jeg, Kine og Hanne ble kjent gjennom en felles hobby. I begynnelsen traff vi hverandre bare for å bedrive hobbyen, men etterhvert ble vi en "klubb" og fant på ting sammen utenom hobbyen. 

Kine fikk barn og trappet ned hobbyen, men fortsatte å møtes for det sosiale utenom, mens Hanne og jeg fortsatte med hobbyen. Etterhvert som jeg og Kine ikke hadde felles interesse merket jeg at det kanskje bare var denne hobbyen som holdt oss sammen. Samtalene gikk tregt og det var bare når vi traff hverandre alle 3 at føltes givende.

Med Hanne kan jeg derimot prate om alt, både hobby og utenom. 

Hanne har flyttet og vi har iblant sosialt via Teams sammen med Kine. 

Nå skal jeg gifte meg og har lyst å invitere Hanne, men ikke Kine. Rett og slett pga samholdet med Hanne er annerledes enn med Kine. Er det dumt å bare invitere en?

Anonymkode: c8398...d02

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Okey, her er saken. Jeg, Kine og Hanne ble kjent gjennom en felles hobby. I begynnelsen traff vi hverandre bare for å bedrive hobbyen, men etterhvert ble vi en "klubb" og fant på ting sammen utenom hobbyen. 

Kine fikk barn og trappet ned hobbyen, men fortsatte å møtes for det sosiale utenom, mens Hanne og jeg fortsatte med hobbyen. Etterhvert som jeg og Kine ikke hadde felles interesse merket jeg at det kanskje bare var denne hobbyen som holdt oss sammen. Samtalene gikk tregt og det var bare når vi traff hverandre alle 3 at føltes givende.

Med Hanne kan jeg derimot prate om alt, både hobby og utenom. 

Hanne har flyttet og vi har iblant sosialt via Teams sammen med Kine. 

Nå skal jeg gifte meg og har lyst å invitere Hanne, men ikke Kine. Rett og slett pga samholdet med Hanne er annerledes enn med Kine. Er det dumt å bare invitere en?

Anonymkode: c8398...d02

Ja det er dumt. 

• Liker 8
Skrevet

Hvis du ikke inviterer Kine, så kan du hvertfall garantere at hun forsvinner ut av livet ditt, og ikke nødvendigvis på en god måte. Hva mener Hanne om dette? Hvis du kan snakke med henne om absolutt alt, så er det kanskje greit å snakke med henne om hva du tenker? 

Jeg syns jo det er litt dumt av deg å droppe den ene i "gjengen" npr dere har det fint sammen når dere er alle 3... 

Anonymkode: cb37a...7bf

• Liker 6
Skrevet

Er det så ulempe med å invitere Kine og? Kan du ikke bare invitere begge? Så blir begge glade

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Etterhvert som jeg og Kine ikke hadde felles interesse merket jeg at det kanskje bare var denne hobbyen som holdt oss sammen. Samtalene gikk tregt og det var bare når vi traff hverandre alle 3 at føltes givende.

Hvor lenge siden er det kontakten mellom kun dere to dabbet av? Hvis det er flere år siden tenker jeg det er helt greit å la være å invitere henne for da er det tydelig for dere begge at dere ikke er personlige venner bare gruppe-venner. Men hvis det bare er noen måneder eller rundt et år siden kontakten dabbet av synes jeg du bør invitere henne. 

Anonymkode: 9716e...2d5

• Liker 2
Skrevet

Tenker du bør invitere begge to. Det blir nok også triveligere for Hanne om Kine blir invitert. 

Anonymkode: 28fef...7a9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tenker du bør invitere begge to. Det blir nok også triveligere for Hanne om Kine blir invitert. 

Anonymkode: 28fef...7a9

Dette. Ikke at jeg egentlig tenker at det er naturlig å invitere Kine slik relasjonen deres har utviklet seg, men hvis Hanne kun kjenner deg så er det nok mer kjekt for henne om Kine også er invitert. Og sørg for guds skyld at de får sitte sammen under middagen.

Anonymkode: e3bac...a98

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...