Gå til innhold

Er det å få barn mye viktigere for kvinner enn for menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som mann i 30-årene tenker jeg over dette. Jeg kunne ikke tenkt meg barn. Det er det flere grunner til. Jeg har har en del utfordringer med å få til livet generelt og jeg trenger litt mer frihet enn det folk med barn har. Hvis jeg hadde blitt far uten å ønske det hadde jeg selvfølgelig stilt opp og tatt ansvaret. 

Det virker som at mange kvinner er helt fiksert på det å få barn. Og at det å finne en mann handler mest av alt om å finne mann å få barn med.evt barn alene.  For meg som mann er jeg mest opptatt av å finne en dame jeg liker og som liker meg( ikke mange av de😁)

Bare så det er sagt. Jeg mener ikke at vi menn er bedre enn kvinner når det gjelder dette. Vi er forskjellige. Men det ser ut til at vi har et litt  ulikt hierarki når det gjelder mål og mening i livet.  Registrerer at det er noen kvinner her på KG som har de samme tankene som meg selv. Men langt flere menn vil jeg si. 

Brødrene mine har fått barn og de har det fint som fedre. De stiller opp og gjør jobben. Men de var ikke så veldig opptatt av barn før de ble fedre. 

Hvis man spør barnløse menn/kvinner på 60 om hva de savner i livet. Om hva de skulle ønske at gjorde annerledes. Jeg tror at kvinner hadde vektlagt barnløshet i mye større grad. Menn kan selvfølgelig savne det å ha barn, men det er nok andre ting som Betyr mer.  F eks det å ha en kjæreste, frihet til å holde på med hobbyer som krever voksentid/alenetid. 

Hva tenker du? 

Anonymkode: 908b6...da0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generelt tror jeg du har rett, mens i min vennekrets er det omvendt. Tre av oss ble overtalt av mennene til å få barn (ingen av oss var veldig interessert i barn), mens én er usikker på om hun vil ha barn og den femte har sterilisert både seg og mannen. 

Anonymkode: 5d11e...192

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke det egentlig, men det er mye viktigere for kvinner å snakke masse om det.

Anonymkode: 6324a...088

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg har inntrykk av at også mange menn har et sterkt barneønske.

Men om det er sånn at kvinner ønsker det i større grad, så tror jeg det først og fremst handler om at kvinner har begrensa med tid på å få barn, mens menn i prinsippet kan bli fedre hele livet. En kvinne i slutten av 30-åra vet at om få år er det slutt, og dermed er det naturlig å bli litt desperat. En mann slipper dette, og kan dermed ta det mer med ro. Andre årsaker som kan spille inn er at menn generelt er mer egoistiske, som i at de i større grad enn kvinner følger egne behov og ønsker mer enn andres.

Skrevet

Jeg har veldig lyst på barn, men jeg skal ha mine egne biologiske barn. Så en evt. alenemor må være klar for å presse ut flere hvis hun skal være aktuell.

Hilsen mann

Anonymkode: c2c61...d10

Skrevet

For kvinner er det annerledes da vi kommer veldig nært barnet i magen, og må gå igjennom en fødsel og alt som følger med det, og at vi ammer barnet. 

En mann vil bare oppleve dette på utsiden og blir mer en beskytter som kan støtte og hjelpe til. 

Likevel finnes det menn som virkelig ønsker seg barn og det finnes kvinner som ikke ønsker barn. 

Som kvinne tenker jeg ikke mye på barn, men jeg vet at om jeg hadde vært i et forhold over lengre tid ville barneønske melde seg, ja. Sånn tror jeg det er for menn som kommer i faste forhold, de og vil ønske seg barn. 

Anonymkode: d7f7c...ac1

Skrevet

Selvfølgelig. Menn vil ha tilgang på sex, og da blir barn et nødvendig onde i et stabilt forhold.

You win some, you lose some.

Anonymkode: 23a9c...f93

• Liker 2
Gjest På druen
Skrevet (endret)

Tror egentlig ikke det, det er nok veldig individuelt. Det er forventet at kvinner skal være mer opptatt av og interessert i temaet rundt barn enn menn. Men det er jo viktig at voksne passer på at barn har det bra og trygt uansett. Skjønner ikke dette med å hate barn, selv om man ikke ønsker å være en forelder. Det gjelder jo ikke de fleste barnløse, men noen voksne hater faktisk barn. 

Endret av På druen
Skrevet
På druen skrev (46 minutter siden):

Tror egentlig ikke det, det er nok veldig individuelt. Det er forventet at kvinner skal være mer opptatt av og interessert i temaet rundt barn enn menn. Men det er jo viktig at voksne passer på at barn har det bra og trygt uansett. Skjønner ikke dette med å hate barn, selv om man ikke ønsker å være en forelder. Det gjelder jo ikke de fleste barnløse, men noen voksne hater faktisk barn. 

Ts her

Jeg hater ikke barn. Jeg vil bare ikke ha egne barn. 

Skrevet

Føler det er sånn 50/50 for meg. Mange på min alder er usikker eller vil ikke ha barn mens de som virkelig vil har vært fast bestemt på det i mange år allerede. Det gjelder begge kjønn. Jeg var også usikker men fikk en partner som har et sterkt ønske. Jeg ble plutselig mye mer trygg på tanken ❤️ Nå er jeg ikke lengre usikker men veldig sikkert på hva jeg vil. 

Anonymkode: 7ad99...1ab

Skrevet

Hei TS! Jeg tror det er et ønske som for de fleste kommer når «alt er på plass». Tenker det er sunt og fornuftig at det ønsket ikke er der i din nåværende situasjon.

Vet om mange menn som ikke har sett på det med å få barn som veldig viktig før de finner kvinnen de ønsker barn med.

Anonymkode: 86890...014

• Liker 1
Skrevet

Kvinner har et instinkt om å få barn.

Menn har et instinkt om å få sex.

Vi er tross alt dyr.

Anonymkode: 71d9d...b47

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som mann i 30-årene tenker jeg over dette. Jeg kunne ikke tenkt meg barn. Det er det flere grunner til. Jeg har har en del utfordringer med å få til livet generelt og jeg trenger litt mer frihet enn det folk med barn har. Hvis jeg hadde blitt far uten å ønske det hadde jeg selvfølgelig stilt opp og tatt ansvaret. 

Det virker som at mange kvinner er helt fiksert på det å få barn. Og at det å finne en mann handler mest av alt om å finne mann å få barn med.evt barn alene.  For meg som mann er jeg mest opptatt av å finne en dame jeg liker og som liker meg( ikke mange av de😁)

Bare så det er sagt. Jeg mener ikke at vi menn er bedre enn kvinner når det gjelder dette. Vi er forskjellige. Men det ser ut til at vi har et litt  ulikt hierarki når det gjelder mål og mening i livet.  Registrerer at det er noen kvinner her på KG som har de samme tankene som meg selv. Men langt flere menn vil jeg si. 

Brødrene mine har fått barn og de har det fint som fedre. De stiller opp og gjør jobben. Men de var ikke så veldig opptatt av barn før de ble fedre. 

Hvis man spør barnløse menn/kvinner på 60 om hva de savner i livet. Om hva de skulle ønske at gjorde annerledes. Jeg tror at kvinner hadde vektlagt barnløshet i mye større grad. Menn kan selvfølgelig savne det å ha barn, men det er nok andre ting som Betyr mer.  F eks det å ha en kjæreste, frihet til å holde på med hobbyer som krever voksentid/alenetid. 

Hva tenker du? 

Kvinner har dårlig tid. Ellers kunne vi tatt barn like mye for gitt som mange menn gjør. 

Anonymkode: 7191c...ea7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig. Menn vil ha tilgang på sex, og da blir barn et nødvendig onde i et stabilt forhold.

Menn som tenker sånn, er ikke vits å få barn med. 

• Liker 3
Skrevet

Tja, jeg tror faktisk ikke det. En del menn kan nok fremstå som litt mer utydelige på det kombinert med at mange menn tar seg bedre tid enn kvinner til å bestemme seg, men jeg kjenner jo en god del menn med et genuint barneønske innerst inne. 

Anonymkode: 7ee55...b7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva tenker du? 

Ønske om barn kan enkelt forklares med biologi. 

De fleste kvinner er skapt med et iboende morsinstinkt og et ønsken om å skulle ta vare på noen. Dette kommer særlig til syne mellom 25-35 grunnet biologisk alder og et ønske om å få friske, sunne barn. 

Anonymkode: 52a3f...e38

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hva tenker du? 

Spørsmålet du stiller et bare et steinkast unna eksistensielle spørsmålet om hva meningen med livet er.

Stiller du 100 single kvinner dette spørsmålet, vil jeg tippe 85 av kvinnene, etter mye grubling vil komme frem til at de vil lande på noe i retningen av å ha en stabil familie med en mann hun kan elske og barn som er vakre en dag.

Stiller du 100 single menn det samme spørsmålet, vil kanskje tallet være noe lavere. Men jeg tror også på at menn kan fortsette å gruble på spørsmålet i ettertid og bli usikker på om er det alt? Er meningen med livet bare å få barn også har du "fullført" livet?

Det er kanskje derfor menn som deg TS ikke kan se for deg å ha barn, fordi det er vanskelig å tro på at det er alt livet handler om.

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Menn som tenker sånn, er ikke vits å få barn med. 

Sant det, men virker som veldig mange kvinner gjør det likevel. Sliter skikkelig med å skjønne meg på kvinner som får barn med menn som ikke vil. Synd på barna.

Anonymkode: 6324a...088

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kvinner har et instinkt om å få barn.

Menn har et instinkt om å få sex.

Vi er tross alt dyr.

Anonymkode: 71d9d...b47

Rettelse: menn er dyr.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

You win some, you lose some.

Er barn et nødvendig onde? Håper virkelig ikke menn som deg får formert seg.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...