Gå til innhold

Hvilken mattefag har man/må man ha når man vil bli apotektekniker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å gå apotektekniker VG3, og tar bare noen få fag siden jeg allerede har gått 3 år videregående. Men jeg lurer veldig på hvilken matte det er man må ha? Trenger jeg ikke noe matte siden jeg allerede har tatt det på første året vgs? Er det noen her som har peiling? har ringt mange skoler for å undersøke men nesten alle har høstferie akkurat nå.

Anonymkode: f5fd7...535

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du har tatt matte første- og andreåret (noe jeg regner med siden du skal begynne tredjeåret), så trenger du ikke noe spesiell matte, nei - helt vanlig matte. Og du har ikke matte på Apotekteknikk, mener jeg å huske - kun de helsefagene :) 

Endret av Mariell1995
Skrevet
Mariell1995 skrev (24 minutter siden):

Hvis du har tatt matte første- og andreåret (noe jeg regner med siden du skal begynne tredjeåret), så trenger du ikke noe spesiell matte, nei - helt vanlig matte. Og du har ikke matte på Apotekteknikk, mener jeg å huske - kun de helsefagene :) 

seriøst?!?! jeg er SÅ overlykkelig nå!!! matte er ikke favorittfaget mitt, og NÅ ER JEG SKIKKELIG GLAD!!!!! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

seriøst?!?! jeg er SÅ overlykkelig nå!!! matte er ikke favorittfaget mitt, og NÅ ER JEG SKIKKELIG GLAD!!!!! 

SÅ BRA! 😍 Matte var ikke favorittlaget mitt heller, for å si det sånn 🙈 Håper det blir lettere for deg å få fast 100% jobb enn det var for meg! ♥️ Du kan jo jobbe i apotek, på sykehus og fabrikker med produsering av medisiner og slikt (mener jeg å huske), og ulike lagre for å pakke apotekvarer som skal sendes ut til de ulike apotekkjedene! ☀️

Skrevet
Mariell1995 skrev (16 minutter siden):

SÅ BRA! 😍 Matte var ikke favorittlaget mitt heller, for å si det sånn 🙈 Håper det blir lettere for deg å få fast 100% jobb enn det var for meg! ♥️ Du kan jo jobbe i apotek, på sykehus og fabrikker med produsering av medisiner og slikt (mener jeg å huske), og ulike lagre for å pakke apotekvarer som skal sendes ut til de ulike apotekkjedene! ☀️

Er det vanskelig å få fast jobb? :( Hvor bor du og hvor søkte du jobb? Kanskje det er ulikt fra sted til sted i Norge? Hva jobber du med per dags dato?

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Er det vanskelig å få fast jobb? :( Hvor bor du og hvor søkte du jobb? Kanskje det er ulikt fra sted til sted i Norge? Hva jobber du med per dags dato?

Jeg bor i Drøbak, ikke så langt unna Oslo - så søkte litt forskjellige steder i både i nærheten her, Oslo, og sikkert flere steder. Jeg tror det er lettere å få jobb som helsesekretær eller tannhelsesekretær, men nå har ikke jeg jobbet i apotek siden sommeren i fjor 😅

Nå studerer jeg for å bli sosionom - jobber ikke utenom det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Eller, det virker som om det er lett å få jobb som helsesekretær. Jeg vet ikke med tannhelsesekretær. Men det skal også sies at jeg vet om en som ikke hadde samme oppfatning om at det var vanskelig å få jobb som apotektekniker. Det kommer nok an på hvor man bor, hvilke kontakter man har, arbeidsmarkedet som er i stadig endring, osv. Så gå for apotektekniker hvis du vil det! Det er en fin jobb, og jeg har ikke søkt jobber i apotek siden 2019!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...