AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #1 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg har andre forsikringer i gjensidige, så vurderer å skaffe meg helseforsikring derfra også. Men skjønner ikke hvordan jeg bruker den, når den skal brukes osv. Ser at den inneholder feks x antall besøk hos kiropraktor. Må jeg nærmest ha prolaps i ryggen for å kunne bruke den, eller holder det at jeg ønsker å gå dit? Må jeg ha legeerklæring/henvisning fra fastlege/ henvisning fra forsikringens lege? Det samme gjelder psykolog. Man får x antall timer i året. Er det bare å sette i gang og bestille time, eller hvordan funker det liksom? Finner så lite info på nett om åssen det funker i praksis. Anonymkode: 38978...586
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #2 Skrevet 7. oktober 2021 Vet ikke med kiropraktor, men min deller psykolog ved traumatiske hendelser eller henvisning fra lege. Anonymkode: 4dd55...883
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #3 Skrevet 7. oktober 2021 Fikk feks MR time etter 2 dager ved kneskade ved bruk av helseforikring. Fikk henvisning fra lege, la inn i forsikrinsystemet og fikk MR time neste på dagen. Anonymkode: 1a16b...67f
lurker Skrevet 7. oktober 2021 #4 Skrevet 7. oktober 2021 (endret) Man må sende inn en skademelding, så tas det derfra. Du sier hva problemet/skaden er, så kan du få hjelp avhengig av hva som er dekket. Det må være reelle problemer, og all behandling hos spesialisterer, må man ha henvisning fra lege for å få. Endret 7. oktober 2021 av lurker
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #5 Skrevet 7. oktober 2021 En helseforsikring gir det privat behandling der du vanligvis måtte stått i helsekø og betaler dette for deg. Du må ha rett til medisinsk behandling, altså du må ha henvisning fra fastlegen din. Det eneste kravet er at du har rett til behandling i det offentlige, så det er ikke krav til alvorlighetsgrad osv. Anonymkode: 0475a...e6f
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #6 Skrevet 7. oktober 2021 Sånn hvordan det fungerer i praksis så må du få henvisningen, sende den inn til selskapet også ordner de med time til deg via sine samarbeidspartnere. Anonymkode: 0475a...e6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå