AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #1 Skrevet 7. oktober 2021 En uføreforsikring privat og en gjennom jobben. Vil han få utbetalt begge dersom han blir ufør? Anonymkode: 3fb14...b54
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #3 Skrevet 7. oktober 2021 Kommer an på vilkårene. Les dem. Anonymkode: 5523e...3b8 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #4 Skrevet 7. oktober 2021 Tør ikke si opp den private, i tilfelle bedriften selges til nye eiere eller han mister jobben. Ikke sikkert han da får tegnet ny privat forsikring. Men litt irriterende å ha dobbel forsikring. Er veldig dyrt med den private. ts Anonymkode: 3fb14...b54
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #5 Skrevet 7. oktober 2021 JO. HAN FÅR UTBETALINGER FRA BEGGE PLASSER. Folk må slutte å svare på ting de ikke vet noe om. Personforsikringer gir utbetaling der hvor vilkår oppfylles og er uavhengige av både økonomisk situasjon, andre forsikringer og trygdeytelser. Skadeforsikringer som hus og bil og reise osv er noe annet. Hilsen forsikringsrådgiver Anonymkode: c89e0...d41 20
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #6 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): JO. HAN FÅR UTBETALINGER FRA BEGGE PLASSER. Folk må slutte å svare på ting de ikke vet noe om. Personforsikringer gir utbetaling der hvor vilkår oppfylles og er uavhengige av både økonomisk situasjon, andre forsikringer og trygdeytelser. Skadeforsikringer som hus og bil og reise osv er noe annet. Hilsen forsikringsrådgiver Anonymkode: c89e0...d41 Takk for svar! 👍 Anonymkode: 3fb14...b54
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #7 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for svar! 👍 Anonymkode: 3fb14...b54 Bare hyggelig. Jeg har selv privat forsikring og livsforsikring på meg og min mann selv om vi har gode dekninger via jobb, nettopp fordi det er så viktig å ha på plass uten å være avhengig av arbeidsgiver. Dere gjør lurt i å tenke "hvis om og men" på ting som er så viktige for den økonomiske situasjonen. Anonymkode: c89e0...d41 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #8 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tør ikke si opp den private, i tilfelle bedriften selges til nye eiere eller han mister jobben. Ikke sikkert han da får tegnet ny privat forsikring. Men litt irriterende å ha dobbel forsikring. Er veldig dyrt med den private. ts Anonymkode: 3fb14...b54 Jeg støtter å beholde den private i tillegg. Har selv dekning gjennom jobb som ansatt på sykehus, men min private er signert uten noen unntak for 15 år siden, og mellom den og nå har jeg hatt sykehusopphold og lignende som ved en nytegning kan gi unntak. Anonymkode: ee63f...8d9 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #9 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): JO. HAN FÅR UTBETALINGER FRA BEGGE PLASSER. Folk må slutte å svare på ting de ikke vet noe om. Personforsikringer gir utbetaling der hvor vilkår oppfylles og er uavhengige av både økonomisk situasjon, andre forsikringer og trygdeytelser. Skadeforsikringer som hus og bil og reise osv er noe annet. Hilsen forsikringsrådgiver Anonymkode: c89e0...d41 Selvsagt gjør han det. Folk her må alltid svare negativt, vettu. Som om det er for godt for dem det gjelder. Anonymkode: 7ff29...506 1
Fiora Skrevet 7. oktober 2021 #10 Skrevet 7. oktober 2021 Heller «overforsikret» enn «underforsikret», behold den private!
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #11 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): En uføreforsikring privat og en gjennom jobben. Vil han få utbetalt begge dersom han blir ufør? Anonymkode: 3fb14...b54 Ja. Men den gjennom jobben må han spesifikt betale ekstra for. Jeg trodde jeg hadde 2, men den gjennom jobb var kun ved død - ikke uførhet. I så fall måtte jeg betalt 300 kr ekstra i mnd. Anonymkode: b9623...077
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #12 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja. Men den gjennom jobben må han spesifikt betale ekstra for. Jeg trodde jeg hadde 2, men den gjennom jobb var kun ved død - ikke uførhet. I så fall måtte jeg betalt 300 kr ekstra i mnd. Anonymkode: b9623...077 Det må han så alldeles ikke så lenge arbeidsgiver dekker det 🙄🙄🙄🙄 Det kommer helt an på arbeidsgiver hva som er inkludert. Men det må skattes av. At du har en dårlig avtale via din arbeidsgiveren betyr ikke at du sitter på fasit. Anonymkode: c89e0...d41 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #13 Skrevet 7. oktober 2021 Han må ta den kjedelige jobben å lese vilkårene. Jeg har også en privat og en gjennom jobb. Den på jobb dekker litt mer enn hva jeg ville fått ved Ufør, den private dekker resten opp til 80% lønn. (Jeg er høytlønnet, så får har gjort det i tilfelle rottefelle). Ser det ville vært vanskelig å leve på kun uføretrygd om jeg skulle være uheldig med huslån og små barn. Når lånet er ferdig nedbetalt tenker jeg at jeg kan redusere. Så en må vurdere kostnad mot hva en tør ta av risiko. Er jo trosstøtte ganske usannsynlig å bli ufør. Anonymkode: 2ef01...889
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #14 Skrevet 7. oktober 2021 Stort sett alle bør ha en privat forsikring i tillegg til den gjennom jobb, for bytter man jobb må man enten betale veldig mye for å videreføre forsikringer privat, eller ta sjansen på at man inne blir syk første året i ny jobb. Har man allerede en skade vil den ikke bli dekt om man bytter jobb og skaden senere viser seg å gjøre deg ufør, selv om nu arbeidsgiver har uføreforsikring. Som mange før har sagt, man får utbetalt fra alle fosikringer man har, personforsikring forkortes ikke av hverandre . Anonymkode: 38165...dc8 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #15 Skrevet 7. oktober 2021 Ja han får begge. Dette VET jeg, for jeg har nettopp fått utbetalt fra både egen og jobbens. Ikke si ene opp. Anonymkode: f8b90...099 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå